2016-03-27, 23:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Njaej.......anonymt sex utan förpliktelser.....= möjlighet till reproduktiv framgång utan långsiktig ansträngning och ansvar.

Gör ett studiebesök på valfri krog halvtimman före stängningsdags
Så det är själva ansvaret som förvandlar potensen? Intressant.

Jo flustret är välkänt. Aldrig mer
Citera
2016-03-27, 23:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Att kvinnors sexuella lust i ett globalt perspektiv inte är relevant för framgång i reproduktionen. I själva verket reproducerar sig individer i patriarkala kulturer betydligt effektivare än i civilicerade kulturer där kvinnan har självbestämmande över sin egen kropp.

Därmed faller argumentet att kvinnans sexuella lust är viktig för artens fortbestånd. (Detta är icke på något vis smickrande för mänskligheten, men tillvaron är som den är)

Patriarkala kulturer och civiliserade kulturer utgör ingen dikotomi.

I jordens fattigaste områden har nativiteten under senare år sjunkit men trots detta har befolkningen ändå vuxit eftersom mortaliteten sjunkit under samma period.
Höjd levnadsstandard ger minskad reproduktion och i förlängningen minskad befolkningstillväxt även i patriarkala kulturer. Fertilitetstalen säger inte mycket om kvinnors sexuella lust eftersom de är en funktion av levnadsstandarden och inte av graden av självbestämmande såsom du gör gällande.
Citera
2016-03-28, 07:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag har inte startat tråden av egoistiska syften, utan vi diskuterar kvinnors ointresse för sex, inte om vissa killar inte får komma till. Du använder bara en ohederlig och verklighetsfrånvänd argumentation där du framställer mig som någon som inte får sex och att de lyckade killarna minsann drunknar bland alla nyrakade och lena fittor.

Jag kan heller inte känna mig otillräcklig på något sätt. En kvinna kan gå igenom flera tusen killar på en nätdejtingssajt/sexsajt och då har hon plöjt igenom killar som varit 160 - 2,10, varit kraftigt vältränade, rika, kompetenta och säkert kanske en och annan som varit adlig med rötter i överklassen, men ändå hittar hon ingen. Tror du då att jag ens har en chans att känna mig otillräcklig? Ingen av dessa tusental killar har dugit för dig och man har inte längre något incitament för att "jobba med sig själv" för att imponera eller på något sätt försöka göra sig till för otacksamma hyndor som du.

Jag skiter helt enkelt i vad du tycker om mig.

Det här med att sex är som ett jobb där kvinnan tittar på mannens CV är en myt typ "kvinnor ligger inte med vem som helst du måste ha six pack, vara VD, bo i innerstand, köra Ferrari för att få ligga". Titta på Melanie Moon, http://www.moviefap.com/videos/89be03f87f314dfa07d5/busty-amateur-melanie-moon-1.html ser det ut som att hon ställer en massa krav på vilka män som hon har sex med?
Citera
2016-03-28, 07:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
men på vilket sätt vill du egentligen diskutera? Du får säkert ligga ibland men verkar ändå inte nöjd, med tanke på trådens populäritet så är det ju inte enbart dig jag syftar på utan att den fungerar som ett lugnande smörjmedel för män som har svårt att få till det, självklart är "felet" kvinnornas. Sex med någon man känner och har ett intresse av är i min värld, och säkert många andra kvinnors värld bättre än random kille från bc. Det beror ju lite vad man vill få ut av det hela.

jag tycker inget särskilt om dig, annat än att du inte verkar tycka om kvinnor, vilket du också har upprepat på många ställen i forumet.

Varför skulle det vara bättre? Det är tvärtom för kvinnor är det tråkigt att knulla samma man hela tiden det är mycket mer spännande att testa något nytt.
Citera
2016-03-28, 07:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag jämförde RLD med ditt exempel på sexsidor. Och igen, bara för att du tycker att det är logiskt att kvinnor ska fläka ut sig på sexsajter så betyder det inte att kvinnor tycker att det är ok.

Som du upptäckt så är det få kvinnor som väljer att hänga på sådana sajter. Anledningarna är många: man vill ha koll på vilka man träffar även om det är ons och risken är stor att det är riktigt otrevliga typer där. Man hittar partners på andra ställen helt enkelt.

Varför har du en sådan hang up på just sexsajter och att du har som krav att kvinnor ska regga sig där för annars har de inget sexliv? Märker du inte hur kortakt det är?

1) Men var finns alla kvinnor som är ute efter casual sex?

2) Sex siter är perfekt för att det är bekvämt och finns massor att välja på. Varför skulle kvinnor inte gilla det?
Citera
2016-03-28, 07:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
det är ju inriktat främst på korta möten, och tja, det är för mycket att rensa i för att träffa någon på det sättet. Vore ju rätt idiotiskt att hänga på bc i hopp om en relation, även om det kanske händer att tex en KK-relation blir något mer efter ett tag så känns det imprudktivt. Vill jag ha kvalitativt sex kan jag få det på andra sätt.
Och jag har dejtat en del, ibland har intresset varit större från min sida, ibland för hans. Det måste ju fungera åt båda hållen.

1) Vad menar du med rensa? Varför inte ha sex med så många man kan?

2) Relationer har 0 med sex att göra. Sex är sex, relationer är försörjning.

3) Det finns inga andra sätt. Det finns inget hemligt ställe dit kvinnor går för att ha casual sex. Att kvinnor har sex är en myt.
Citera
2016-03-28, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det här med att sex är som ett jobb där kvinnan tittar på mannens CV är en myt typ "kvinnor ligger inte med vem som helst du måste ha six pack, vara VD, bo i innerstand, köra Ferrari för att få ligga". Titta på Melanie Moon, http://www.moviefap.com/videos/89be03f87f314dfa07d5/busty-amateur-melanie-moon-1.html ser det ut som att hon ställer en massa krav på vilka män som hon har sex med?
Jag menar att de ställer krav för att de är intresserade av försörjningen och inte sexet. Alla kvinnor ligger med vem som helst.
Citera
2016-03-28, 08:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Som sagt, din analogi haltar. Att kräva av kvinnorna att de ska jobba på red light district, "annars är de inte intresserade av sex", är något som Babianen hade sagt, men nu är det du som tar upp det och ingen har nämnt det. Frågar du Babianen så kommer hon även säga "varför ska man betala räkningar när man kan ha sex". Men att kräva av kvinnorna att fler borde hänga på en sexsajt som exempel är inte att likställa med att göra landets kvinnor till regelrätta horor som du säger i ditt orimliga exempel. Och apropå horor så har jag i de fallen propagerat för att häva sexköpslagen så att de kvinnor som vill sälja sex ska få göra det.

Om det fanns RLD för män alltså män stod i fönster och kvinnor gick dit och betalade för sex skulle du inte åka dit och testa?

Citat:
Varför jag tar upp sexsajt som exempel är för att man enklast synliggör kvinnors ointresse för sex. De som är matintresserade läser eventuellt på matforum och lagar säkert en del mat i köket och så vidare. För kvinnor är det oklart, man säger sig vara intresserad av sex men syns inte till på någon sexsajt.

Ja exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Detta känns lite tröstlöst, vi lär inte komma så mycket längre. Du får helt enkelt acceptera att kvinnor gillar sex men inte söker det på samma sätt som män gör. Accepterar du inte detta spelar det ingen roll i det stora hela, kvinnor fixar sex på sitt vis oavsett vad du tycker. Och du får fortsätta harva på BC och se vad du hittar även om det också verkar oerhört tröstlöst.

Hur skulle kvinnor annars söka sex? Jag är kvinna och jag vet inget hemligt sätt att söka sex på som bara kvinnor använder.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jodå, kvinnor i allmänhet älskar sex. Här är bevis för att det inte bara gäller kvinnor i fertil ålder:

http://www.expressen.se/kultur/det-tog-mig-54-ar-att-fa-ett-orgiastiskt-sexliv/

Ska inte Babianen skrika nåt om fulgubbe nu ?

uh-huh,

Citat:
Själv somnar jag vid bara tanken på hur mycket fantasilöst slentriansex som jag har deltagit i dekad efter dekad. Med de huvudsakliga uppgifterna att den heliga erektionen ska "räcka" och att min kropp ska te sig tillräckligt aptitlig för att vidmakthålla densamma. Somnar och somnar, jag blir förbannad. Och det även över det skrattförbud som råder under samlag med nästan alla heterosexuella män.

en ful och äcklig kvinna som hatar sex och vill flamsa i sängen.

Citat:
Vad är det som är vedervärdigt med att en 54-årig kvinna har sitt livs bästa sex tillsammans med en tio år äldre man?

Kvinnor över typ 45 har inte sex överhuvudtaget.

Citat:
det där låter mest som ett raljerande kring hur kvinnor och män förvantas förhålla sig till sex av typen:
Kvinnor föredrar choklad framför att ligga
Män gör vad som helst för att ligga.

Om partnern oavsett kön är kass i sängen, kanske choklad är bättre, men det indikerar inte ointresse, utan hälsosam kräsenhet.

1) Det finns undersökningar som visar att kvinnor föredrar chocklad. Vilket är obvious om män fick välja mellan att äta chocklad och bli knullade av en annan man vad skulle de välja?

2) Titta på Melanie Moon, http://www.moviefap.com/videos/89be03f87f314dfa07d5/busty-amateur-melanie-moon-1.html är de här männen bra i sängen? Nej. Har hon sex med dem ändå? ja. För att om man gillar sex spelar det ingen roll hur dåligt det är det är fortfarande sex.

3) Titta på alla män som du ser ute med en kvinna verkar det som att kvinnor är kräsna?
Citera
2016-03-28, 08:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men det är ju bara olika sorters sätt att ha ett intresse av sex. Det är ju inte så svart eller vitt, om kvinnor inte skulle gilla sex, vore naturen, tja, korkad. Sen beror det väl på hur pass stora växlar man skall dra på en mycket vanligt förekommande tes här på fb om "hanen som vill sprida sin säd i så stor utsträckning som möjligt, och honan som vaktar på guldäggen till den rätte dyker upp".
Det kan vara skönt att inte koppla in hela känslomaskineriet också, där kåtheten får styra.

1) Vad är "olika sorters sätt att ha ett intresse av sex"? Jag är kvinna och jag vet bara 1 sätt.

2) Sex för njutning och sex för reproduktion är 2 olika saker för kvinnor. Det krävs inte så mycket sex för att en kvinna ska bli gravid. Efter det slutar kvinnor att ha sex.

3) När kvinnor blir kåta äter de godis.

Citat:
Vad är det som säger att just ditt urval är representativt för allakvinnor?
Ingenting.
Det enda du bevisar med din "undersökning" är att du inte vet nånting om vetenskaplig metodik.

Om kvinnor inte hade gillat sex hade mänskligheten redan dött ut.

Man behöver inte gilla sex för att ställa upp på det. Kan inte du som fulgubbe ställa upp på bögsex även om du inte gillar det?
Citera
2016-03-28, 08:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Självklart är det ett bevis ditt utvecklingsstörda mongo. Frågar man 50.000 kvinnor och 50.000 män om vad de väljer mellan att shoppa och att ha sex, där endast 4 % av kvinnorna vill ha sex medan 97 % av männen vill ha sex så har vi väldigt klara bevis med tanke på hur stor gruppen är.

Synd att du och kärringen ovan är efterbliven och inte kan matematisk statistik. Men statistik fungerar så att man skattar en större population utifrån en mindre, sen brukar man presentera felkällor och tänkbara avvikelser som kan påverka statistiken vid sidan av, men ju större den tillfrågade gruppen är desto mer tillförlitlig är statistiken. Synd att du är envis och utvecklingsstörd.
Apropå att du beskyller mig för att bara komma med personangrepp...Du är rätt duktig på det själv.
Du vet ju inte ens om frågorna ÄR ställda eller om den som sammanställt materialet varit ärlig. Varför tror du att du vet bättre än alla kvinnor som säger emot dig?
Citera
2016-03-28, 08:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Fast du presenterar inga bra argument, du bara personangreppar
Var hittar du personangreppen i ditt citat?
Senast redigerad av Cineasten 2016-03-28 kl. 08:38.
Citera
2016-03-28, 08:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Tänk på det så här brahs, tänk er att kvinnot känner 0 vid sex det enda som de känner är att en man ligger ovan på dem, ni behöver inte tro att det är så men tänk tanken, det betyder att,

a) kvinnors intresse för sex är -500.

b) Ingen av de kvinnor som ni ser kommer någonsin att vilja ha sex inte med er och inte med Brad Pitt.

c) kvinnor är inte sexuella.

2) Förklarar det här varför ni inte får ligga bättre än teorin att "kvinnor vill ha sex lika mycket som män men de ligger inte på grund av 555 olika anledningar"?
Noll belägg för påståendet.
Vad betyder "a) kvinnors intresse för sex är -500. "?
Människor ÄR sexuella varelser men individer är olika mycket sexuella och har olika sexualiteter.
Senast redigerad av Cineasten 2016-03-28 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in