Citat:
Ursprungligen postat av
nevlec
Jag har gett upp sökt hur många jobb som helst överallt och allt jag möts av är antigen för höga krav eller måste flytta men finns inga bostäder eller så finns det bostäder men inga jobb. Vad ska jag göra? allt utvecklas så att robotar och datorer tar över jobb finns inga jobb och jag har inte råd att utbilda mig utan inkomst har panik vet inte vad jag ska göra längre vad fan gör man?
Då AF och eller staten, Sossarna eller vem man nu ska se som källan. Har bestämt sig för att du ska det krigas emot. Alla andra får räkmackor till arbeten eller har kontakter för att få jobb.
Ja, då är det så att du som trolig man eller driftig kvinna, måste ta kriget till dem.
Visa dem att jävlas de med dig, så hoppa av deras skit till system. Gör dig av med alla former av kostnader, eller gör saker olagligt.
Dvs starta egen verksamhet, och tjäna pengar, fast du säger till AF eller Soc att du inget tjänar.
Sedan får du erfarenhet och kan göra något själv. Det finns så många sätta att tjäna pengar. Problemet är att du är låst vid hur du ska tjäna pengar. Den vägen finns inte längre.