2016-03-27, 19:36
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Kom gärna med tips..Jag har sökt 100 tals jobb, ingen nap..Gått runt och frågat hos arbetsgivare, men får svaret;"gå hem och skicka ett CV + personlig brev"..Men jag står ju just nu och talar med dig!? Möjligheten bara och fä jobb i McDonalds är zero i min ålder ( jag äter inte däres shitmat anyway..)
Har det inte slagit dig att du kanske borde skicka in ett CV och ett personligt brev när det efterfrågas? Om du har misslyckats med din taktik hundratals gånger så ligger nog felet just i taktiken.
Citera
2016-03-27, 19:42
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Har det inte slagit dig att du kanske borde skicka in ett CV och ett personligt brev när det efterfrågas? Om du har misslyckats med din taktik hundratals gånger så ligger nog felet just i taktiken.

Det är en medveten strategi att det inte ska finnas jobb till alla. Att skuldbelägga den arbetssökande är en del av strategin.

Läs detta:
http://www.svt.se/ug/den-dolda-formeln-bakom-arbetslosheten
Citera
2016-03-27, 19:46
Medlem
Inte ens utbildning kommer garantera dig jobb. Talar av egen erfarenhet. Kontakter och erfarenheter tar dig längre.
Citera
2016-03-27, 20:01
Medlem
soucus avatar
Sök dig till asylindustrin.
Den exploderar just nu via en bottenlös finansiering från lån och nedskärningar i andra delar av samhället.
CV och erfarenhet är oviktigt i en bransch som skriker efter folk.
Citera
2016-03-27, 20:10
Medlem
Christopher.s avatar
Suck, det finns jobb men ni är för bekväma.
Citera
2016-03-27, 20:11
Medlem
Ta en yrkesutbildning. 9/10 som gått en yrkesutbildning har jobb inom ett år.

Tex. elektriker. Rörmokare, kyltekniker osv.
Citera
2016-03-27, 20:17
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Kom gärna med tips..Jag har sökt 100 tals jobb, ingen nap..Gått runt och frågat hos arbetsgivare, men får svaret;"gå hem och skicka ett CV + personlig brev"..Men jag står ju just nu och talar med dig!? Möjligheten bara och fä jobb i McDonalds är zero i min ålder ( jag äter inte däres shitmat anyway..)

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. Så tycker Einstein iallafall. Du kanske ska fila på ditt CV? Alternativt ta dig i kragen och utbilda dig? Jag har en bekant som är likadan. Han sitter och gnäller över sitt skitjobb, att det går bra för andra som har bra jobb och att han minsann inte får sådana jobb. Killen har slackat på sitt skitjobb sedan han gick ut klipp&klistra på gymnasiet. Men han väntar på att "kontakter" ska fixa in honom på ett fint jobb. Vi andra ska göra jobbet när vi väl har nått högt nog helt enkelt.
Citera
2016-03-27, 20:19
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Inte ens utbildning kommer garantera dig jobb. Talar av egen erfarenhet. Kontakter och erfarenheter tar dig längre.
Kontakter är lösningen men, även en vettig personlighet. Du får jobb om personen som anställer gillar dig.
Citera
2016-03-27, 20:22
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Kontakter är lösningen men, även en vettig personlighet. Du får jobb om personen som anställer gillar dig.

Ta dessa jävla kontakter och kör upp i röven, klipp dig, stryk din skjorta och ta en dusch så är du taxichaufför imorgon, skit i det och börja ut tidningar bara genom att lyfta luren.
Citera
2016-03-27, 20:26
Medlem
Citat:

Anledningen till att du ska skicka in cv och personligt brev är för att innan du gick in och snackade med honom så har 10 andra redan varit där och gjort precis samma sak. Och 10 till efter att du gått därifrån.
Det är helt orimligt att vara så självupptagen så att du inte förstår att det givetvis finns andra som också vill ha jobbet, så samtidigt som chefen ska snacka med dig, ska han snacka med alla andra också och dessutom sköta sitt eget jobb utöver det. Dessutom är det inte bara "chefen" som ska kolla igenom CV:t och personligt brev utan även exempelvis vice-butikschefen osv. Eller någon administratör på kontoret och ibland även medarbetarna.

Cheferna du har snackat med kan mycket väl ha tyckt att du var jäkligt vettig, men han kan inte fatta beslut på studs, då som sagt 20 andra kan han ha sökt jobbet med, så dem måste kunna sitta i lugn och ro och fundera och läsa vad du har för faktiska kunskaper att erbjuda.

Men eftersom att du inte bemödar dig att skicka in ett litet jävla CV, så antar ju chefen att du inte var intresserad och dessutom kan han omöjligt få tag i dig om du skulle vara aktuell.

Hoppas kritiken hjälper!
Citera
2016-03-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Ta en yrkesutbildning. 9/10 som gått en yrkesutbildning har jobb inom ett år.

Tex. elektriker. Rörmokare, kyltekniker osv.

Det är för jobbigt för dagens snorungar. Jobbar inom industrin och det finns mängder med jobb. Men alla jävla praktikanter bara pillar på telefonerna hela tiden så dom får dra åt helvete. Är så trött på att betala skatt för att försöja blattar och värdelösa snorungar.
Citera
2016-03-27, 20:30
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. Så tycker Einstein iallafall. Du kanske ska fila på ditt CV? Alternativt ta dig i kragen och utbilda dig? Jag har en bekant som är likadan. Han sitter och gnäller över sitt skitjobb, att det går bra för andra som har bra jobb och att han minsann inte får sådana jobb. Killen har slackat på sitt skitjobb sedan han gick ut klipp&klistra på gymnasiet. Men han väntar på att "kontakter" ska fixa in honom på ett fint jobb. Vi andra ska göra jobbet när vi väl har nått högt nog helt enkelt.

Vi har kommit runt utbildning, men dett har du missat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in