2016-03-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-United
Ja fast det beror på hur man frågar i sådana här undersökningar.

nej det beror inte på hur man frågar.
Frågan är: kallar du dig för feminist ja eller nej.

Citat:
Men visst har Svenska folket försökts göras feministisk, medvetet. Och varför? Har du funderat på det någon gång?

Jag tror det är för att demontera försvarskapaciteten hos svenskar mot en främmande invasion. Invasionen har ett bakomliggande syfte. Man genomför inte sådana här påtvingade total-krossande saker för skoj skull. Så vad är syftet med att förgöra ett helt unikt folkslag genom att göra dem stridsodugligt, dvs genom att feminisera folket, genom att demontera svenska försvaret, genom att installera pk med åsiktsförtryck [diktatur], genom att sätta dårfinkarna kommunisterna, miljöpartisterna och feministerna på betydande roller [t.ex. massmedian], genom att enrollera massmedian i sin tjänst med mörkläggningar av extrema hemska brott mot vårat folk och vinkla nyheter om massinvandringen av muslimska män...osv.
Kort uttryckt, curla [sopa banan] för den mörka kraften. Varför? Vi vet att terroristattackerna utförda av muslimer bara ökar lavinartat, kostnaderna skenar ohejdat när vi tvingas att försörja dessa egoistiska typer, och nästan inga svenskar och européer vill ha hit dessa lögnare till "flyktingar" [enligt alla undersökningar], vi har seglat upp från det mest fantastiska och tryggaste landet i världen till det land med näst mest våldtäkter, vi har fått 54 "no go zoner" [endast invandrare gör dessa områden till "no go zoner"], "no go zoner" som tills nyligen var ett helt okänt begrepp i svensk historia, vi upplever otrygghet om nätterna, vi tar svindyra utomlandslån just nu för att försörja egoistiska utlänningar som kommer att dumpa Svenska lönerna, konkurrera ut oss på arbetsmarknaden och som ökar arbetslösheten enormt...osv. Förstör livet för massor av Svenskar! Så varför pressas detta vansinne igenom under lögner och korruption av våra extremt förrädiska och korrupta politiker, som bara är en förlängd arm till en Bilderberg-elit?

Du förstår, feminism är bara en strategisk åtgärd för att ta ner garden på Svenska folket så den helt olagliga och odemokratiska muslimska massinvandringen av våldsmän skall fortsätta ohejdat.

Målet kan vara att ta Européernas frihet och mänskliga rättigheter från oss. Diktatur! Militära lagar införs [likt patriot act i USA efter falsk-flaggoperationen 9/11] som en "lösning" och svar på muslimska terrorismen, våldtäkterna och oroligheterna, dvs som ett svar på det destabiliserade läget som har tvingats på oss Européer med våld, list, korruption, lögner och tvång, och ett destabiliserade läge som bara ökar för varje muslimsk icke-europeisk man som anländer hit.

TS har goda skäl att hata de feminister som inte står upp bakom svenskars mänskliga rättigheter , inte står upp bakom våran frihet och allt det som utgör det Svenska.

Sorry men värsta oseriösa extremhöger dravlet jag läst hittills på detta forum faktiskt.
så jag dumpar, inte värt tiden.
Citera
2016-03-27, 01:05
Medlem
Hade jag haft förtroende och känt att man kunde lita på män så skulle jag nog ha varit mera negativt inställd mot feminismen.
Citera
2016-03-27, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej det beror inte på hur man frågar.
Frågan är: kallar du dig för feminist ja eller nej.

Hur man ställer frågor styr hur svaren kommer att bli. Det borde du lärt dig vid det här laget, eller hur?

Kalla sig feminist är en sak, det är bara ett ord, men hur man är funtad som feminist är något helt annat.

Citat:
Sorry men värsta oseriösa extremhöger dravlet jag läst hittills på detta forum faktiskt.
så jag dumpar, inte värt tiden.

Latmaskar är ni allihop, det glömde jag att nämna bland alla era avskyvärda egenskaper som ni feminister delar. Erkänn! Du orkar inte läsa och då heter det bla bla bla.... [högerextremism!]. Ha ha ha... visste du inte om det? Allt är högerextremism som blir för svårt för er intelligens, som är emot eran sektliknade PK-halleluja, och som utmanar eran lathet.... så är det med er, värdelösa ända in till sista andetaget.

Lugn, jag informerar aldrig er feminister, jag vet nämligen att ni besitter alla dåliga egenskaper för att misslyckas att lära er till och med det mest triviala, så... ånej, jag tänker längre bort, jag informerar alla andra, du vet, de som har en hjärna.
Citera
2016-03-27, 03:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade jag haft förtroende och känt att man kunde lita på män så skulle jag nog ha varit mera negativt inställd mot feminismen.
Tänka sig, jag brukar tänka precis likadant, fast tvärtom om kvinnor!
Men feminismen som den beskrivs idag är lite som Jehovas Vittnen för mig och deras budskap vilar på liknande fundament.
Mycket hokus pokus, men ingen kan säga en enda rättighet män har som kvinnor inte har.
Man väljer olika, då blir "statistiken olika".
Citera
2016-03-27, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Mycket hokus pokus, men ingen kan säga en enda rättighet män har som kvinnor inte har.
Man väljer olika, då blir "statistiken olika".

Och tacka Gud för det!
Citera
2016-03-27, 03:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Och tacka Gud för det!
Vem? Patriarken?
Citera
2016-03-27, 09:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertberg92
Ja, jag hatar verkligen er feminister! (läs längst ner eller låt bli att kommentera)

Jag skriver detta för jag är trött på att vara ständigt arg och känna sådan hat.
Jag känner inte igen mig själv längre och måste skriva av mig.

Hata är ett stort ord men det är verkligen så jag känner för feminismen.
Jag har varit med om mycket i mitt liv trots min unga ålder (22) och aldrig riktigt hata någon innan feminismen.

Har sett världen från många perspektiv. Har gått från mobbad i ung ålder (6-13) till någon som folk respekterar.
Har blivit utpressad, knivhuggen, mordhotat utan att göra en fluga förnär. Skapat upp mitt företag trots att ingen har hjälpt mig eller stöttat mig.
Skylla från sig på andra eller känna sig som ett offer har aldrig funnits på kartan för mig och det är nog därför jag har lyckats.

Feminister menar att jag har haft det så jäkla lätt hela mitt liv och har fått allt gratis på grund av att jag är man.
Men jag bryr mig egentligen inte vad bittra äckliga feminister tycker om mig personligen. Jag bryr mig om alla andra män som får skit för ingenting.
Jag bryr mig om mina vänner,bröder och medmänniskor som blir hatade utan anledningen. Jag bryr mig om samhället som håller på att förfalla på grund av feminismen.
Det har gjort mig till en hatiskt människa som jag inte känner igen som sagt.

Skolan:

När tjejer lyckas bättre i skolan så är det för att de är så himla duktiga förstås.
Däremot om män lyckas bättre så är det för att kvinnor är förtryckta. Kvinnor lyckas bättre i skolan är pojkar och jag har inget emot det.
Men när pojkar/män lyckas bättre på högskoleprovet så ska man minsann ändra det så det blit mer "kvinnovänligt". Är ni helt jävla dumma i huvudet eller??
Bara för att pojkar lyckas bättre så betyder det inte att kvinnor är förtryckta!!!

Förut så var det majoriteten män som studerade på högskolan nu är majoriteten kvinnor. När det var majoriteten män så var kvinnor förtryckta tydligen men nu
när det är det omvända, måste män "step up and be a man". Vi har hjälpt kvinnor så länge men när det nu är det omvända så ska mannen klara sig själv.
Under min skoltid så fick man alltid höra att kvinnor är minsann så mycket bättre på allting och kvinnor ska lyftas upp. Alla män är elaka blah blah blah.
Var kommer allt manshat ifrån? Varför tror ni män hatar skolan? Jo för att vi får lära oss att vi är totalt jävla värdelösa av samhället.

Har två bröder som går i högstadiet respektive gymnasiet. Och dem instämmer på att det är tusen gånger värre nu. Kvinnor får bättre betyg är vad de är värda pojkar sänks betyget på.
Hur kan en tjej som får IG på nationella provet i matte få A/MVG i slutbetyg? Och det är inte bara mina bröder som påstår detta utan samtliga pojkar som går i skolan instämmer detta som jag har pratat med.
Ändå så får de höra att kvinnan är minsann förtryck i skolan! DET ÄR FÖR FAN MÄN SOM ÄR FÖRTRYCKTA I SKOLAN ERA JÄVLA IDIOTER!!

Inte nog med detta! Nu börjar man bjuda in skolor att titta på scum manifest/män som förtrycker kvinnor/män är värdelösa propaganda föreställningar.
Feminister undrar var allt kvinnohat kommer ifrån, vart fan tror ni?? Unga män får höra dag ut och in att de är värdelösa i skolan och ni tror inte att det kommer får konsekvenser när det blir vuxna.
Tro mig, de kommer inte vill ha något att göra med kvinnor förutom att ha sex med dem. Ni förstör samhället!!

Förskolor/dagis har nu börjat experimentera med små barn som inte har något att säga till om. Ni försöker tvinga på ert jävla genus skit på försvarslösa barn som bara vill leka och vara barn.
Så jäkla patetiskt! Låt barnen vara era jävla idioter!!!! Om en pojke vill leka med sina bilar så låt han får göra det! Han ska inte bli tvingad att leka med dockor och ha på sig rosa.

Finns hur mycket som helst att tillläga... blir bara förbannad när jag tänker på det!

Feminister vill förstöra mansrollen. Jag har blivit uppväxt med viss värderingar mot kvinnor. Jag ska vara huvudförsörjare, jag ska aldrig slå kvinnor, jag ska vara en gentleman på mot kvinnor,
hålla upp dörrar,skydda kvinnor osv. Allt detta var jag stolt över att göra innan men idag så har man inte lust längre. Istället för att respektera kvinnor så känner jag ett hat mot kvinnor istället.
Feminister vill ha en dörrmatta som gör att de säger idag utan något mothugg. De respekterar inte män vi ska minsann respektera kvinnor. Allt män har gjort för kvinnor under historien skiter ni blankt i!

I krig har män försvarat er. Ni behövde inte kriga för att vi vet att ni inte är lika fysiskt eller psykiskt starka som män. Vilket aldrig har ifrågasätt för ni är mödrar till våra barn.
Än mans roll är att skydda kvinnan och det är därför vi fortfarande har massa "White knights,manginas" trots att kvinnor inte respekterar män tillbaka. De kan helt enkelt inte säga upp sin roll som försvarare.
Ni är så jäkla otacksamma.Vid Titanic fick kvinnor och barn gå först, vid gisslan så får kvinnan och barn gå ut först. Varför? Jo, för att män vill beskydda er och älskar er.
Kvinnor har alla möjligheter i världen idag att göra exakt vad man vill utan att riskera era liv om det blir krig.

Feminister tjafsar om löneskillnad som det inte finns någon alls belägg för. Och om det skulle stämma handlar det om ynka 1% skillnad av oförklarliga anledningar.
Ni behöver inte kriga, ni behöver inte betala för er på dejter osv, ni straffas inte lika hårt som män av lagen men ändå så gnäller ni att ni förtryckta!
NI HAR FÖRTUSAN FLER RÄTTIGHETER ÄN MÄN I SVERIGE! Vad mer vill ni ha?? Ta äran för arbeten män har gjort?

Allt ni använder har den vita mannen skapat. Er älskade telefon,tv,hus,dator,Facebook,Instagram och allt annat ni håller på med är skapat av den vita mannen. Men ändå så hatar ni oss så jäkla mycket!
GÖR DET SJÄLV DÅ FÖR HELVETE!! sluta använda allt som männen har skapat om ni är så jäkla otacksamma. skapa något själv som andra människor eller anpassa er.

Mode:

Det är kvinnor som styr modebranschen och det är kvinnor som läser alla modetidningar. Ni säger att ni vill ändra kvinnoidealet? Gör det då!
Ha tjocka kvinnor i modetidningar, ingen man kommer att bry sig! Vi läser inte modetidningar.Det är ni kvinnor som får skylla er själva.
Eller är det så att ni egentligen vill vara vackra men det är lättare att skylla på mannen? Jävla idioter! Ta ansvar för er själva!

Kärnfamiljen:

Feminister vill förstöra kärnfamiljen. Vi har en epidemi av ensamstående mammor i Sverige. En kvinna kan inte uppfostra en pojke att bli en man.
Ni har ingen aning hur män fungerar. Och en man kan aldrig uppfostra en flicka att bli en kvinna. Både föräldrarna behövs är det så svårt att förstå?
Majoriteten av brottslingar kommer från ensamstående mammor. Tillfällighet? I think not! Ni tror att ni kan klara allt själv, att ni är så självständiga.
Ni behöver män! Män har naturliga egenskaper som ledarskap,respekt,auktoritet som en kvinna inte besitter. Ett barn behöver gränser och det kan bara mannen ge.
En pojke kommer aldrig lyssna på sin mamma om sådant för ni besitter inte samma respekt som en man gör. Kvinnor behövs lika mycket, vilket jag aldrig kommer ta ifrån er.
Kärlek och omtänksamhet är något kvinnor lär ut mycket bättre än män. Män och kvinnor har olika egenskaper, båda lika viktiga! Naturen skapade oss för att jobba tillsammans.

Feminister vill ändra så att man inte kan bestämma själva hur man vill lägga upp föräldraledigheten. Så ni menar att ni är så jäkla dumma i huvudet att ni inte ens kan prata med er
partner hur ni vill ha det? "Älskling jag vill jobba", "Älskling jag vill vara hemma" svårare än så är det inte. Ni ska inte bossa över andra människor. Sköt er själva för tusan!

Finns tusentals fler anledningar men det skulle ta tio sidor att få med allt. Poängen är att jag inte känner igen mig själv längre.
Ni ser ju hur mycket hat det finns inom mig. Det jag är rädd för att det kommer gå ut på kvinnor som avstår från feminismen.
Vill hitta tillbaka till den ödmjuka gentlemannen som skänkte pengar till välgörenhet istället för att supa upp dem. Han som respektera kvinnor och vill hjälpa människor.
Den drivna personen som jag kan vara stolt över.

Ni kan tycka att jag skylla ifrån mig på feminismen, vilket jag också gör. Det är därför jag måste från och med idag ta avstånd från allt med feminismen att göra.
All media,flashback,debatter måste undvikas för att bli en glad människa igen. Jag hatar er så innerligt att jag börjar bli rädd för mig själv!

Om ni har orkat läsa allt,ge er själva en guldmedalj! Det var skönt att släppa allt hat äntligen som finns inom mig!

Det jag undrar nu, är det fler som riktigt hatar feminister?
Jag vill inte höra att jag är en kvinnohatare eller annat skit från er feminister nu. Jag vill höra om det är fler som känner ren och skär ilska mot feminister?
Skriv gärna av er! (skrev på mobilen så om texten blev lite konstigt ber jag om ursäkt)

Ha det gott medmänniskor!

/Robert

jaha så alla kvinnor ska må dåligt för att männen kan ha roligt och knivhugga varandra????
ska stå vid spisen och tycka det är så roligt männen springer runt och leker med sina knivar och vapen?
Citera
2016-03-27, 12:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
jaha så alla kvinnor ska må dåligt för att männen kan ha roligt och knivhugga varandra????
ska stå vid spisen och tycka det är så roligt männen springer runt och leker med sina knivar och vapen?

Haha, varför finns det fler män idag som springer runt och leker med sina knivar och vapen än i patriarkala 50-talet?
Citera
2016-03-27, 12:28
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Haha, varför finns det fler män idag som springer runt och leker med sina knivar och vapen än i patriarkala 50-talet?

Intressant frågeställning!

Hade varit kul om någon kunde svara seriöst på den frågan utan att förfalla till en massa kulturmarxistiskt kvasiargumenterande.

Jag har aldrig behövt eller velat springa runt och leka med kniv ute bland folk.

Ryggdunk åt den Naknekejsaren för ett bra fomulerat inlägg i debatten
Citera
2016-03-27, 15:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag har en tanke till, varför man skulle kunna tänka sig att hata feminister. (Då menar jag den stora majoriteten feminister som inte har en aning om att det är en gynocentrisk hatgrupp med djupt rotad ideologisk och mörk tanke på kvinnlig könsmaktsotsordning), utan alla vanliga tjejer och "manginas" som hamnar i kläm mellan den ideologiska kampen och den bistra verkligheten.

En hårdkokt feminist är mycket väl medveten om vilka knappar hon kan snudda vid för att få igång marknadsföringsdrevet med budskap, "som kvinna offer, mannen dålig" utan att de här sekulära "feministerna" som egentligen inte bryr sig så mycket ska gå igång och vara nyttiga idioter.

Samtidigt är de ännu mer drivna av den vanliga mänskliga känslan av "kan ni inte bara se och bekräfta mig och bara ge mig lite kärlek"?

De begriper inte ens vad de gjorde för fel, när de reläade ut "genusforskarnas härskartekniker" och blir nu helt paff när "män i grupp" är elaka mot henne.

Genusforskarna skiter väl fullständigt i om någon annan får ta smällen för deras smutsiga agenda.
Feminister, ni som inte är så hårdkokta, ni utnyttjas som nyttiga idioter och det är ni som får ta skiten sen.
Hata genusforskningen, den skadar er mer än den bidrar.
Tankar om processföljden och vilka delar av vikt missade jag?
Citera
2016-03-27, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men fakta är att nästan halva Sveriges befolkning kallar sig för just feminister.
Feminism är något mer än F!, verkar som du missat denna lilla detalj helt.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister

TS sitter alltså och hatar halva Sveriges befolkning.

Frågan är då, vilken sorts feminism är det som ökar i Sverige?

Andra eller tredjevågs feminister?
Citera
2016-03-27, 20:26
Medlem
Anledningen till att så många svenskar identifierar sig som "feminister" beror på att de konstant blir itutade lögnen som lyder "är du för lika rättigheter för män och kvinnor äe du feminist!" från alla samhällets håll och kanter. I och med att de flesta köper denna förljugna definition och monopoliserade kapning av begreppet (lika rättigheter) ser statistiken ut som den gör. Vidare blir också många som ser sig som icke-feminister rädda att hamna utanför och väljer därför att kalla sig för feminist ändå.

Jag tror inte att 50% av svenskarna på riktigt identifierar sig som feminister, utan det är som sagt bara ett sätt att säkra sin överlevnad i det Stalinistiska debattklimat vi lyder under Rätta dig efter ledet eller dö. Typ.

Nedan följer ett väldigt förenklat socialantropologiskt perspektiv på fenomenet;

Teori

Althusser menade att samhällets olika institutioner "instiftar" och "skapar" "!verkligheten" åt sin befolkning. Det är institutioner som exempelvis parlament, media och skola som bestämmer vilka verklighetstolkningar subjektet kan/får göra. Foucault spinner vidare på idén och menar att subjektet enbart kan välja mellan ett fåtal etiketter när han/hon ska definiera sig själv och vilka/vilken etikett som är möjlig i vilket sammanhang avgörs av de normer och den självuppfattning som samhällets institutioner tvångsmatar oss med.

Empiri/Observation

Dagens Sverige är ett samhälle där institutionerna har bestämt att ”feminist=god” och att ”är du för lika rättigheter för män och kvinnor är du en feminist, inte svårare än så!” (finns fler exempel, men vi nöjer oss här).

Subjektet kan därför enbart positionera sig utefter dessa konstruerade, institutionella sanningar. Vill hon/han vara god måste hon/han positionera sig som feminist. Står hon/han för lika rättigheter för båda könen gäller detsamma. Den enda möjligheten den som vill uppfattas som en dräglig samhällsmedborgare och människa ges är att positionera sig som feminist och då är det klart att statistiken visar att 16000% av svenskarna är feminister.
Senast redigerad av Adversarium 2016-03-27 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in