Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
Kom gärna med tips..Jag har sökt 100 tals jobb, ingen nap..Gått runt och frågat hos arbetsgivare, men får svaret;"
gå hem och skicka ett CV + personlig brev"..Men jag står ju just nu och talar med dig!?

Möjligheten bara och fä jobb i McDonalds är zero i min ålder ( jag äter inte däres shitmat anyway..)
Anledningen till att du ska skicka in cv och personligt brev är för att innan du gick in och snackade med honom så har 10 andra redan varit där och gjort precis samma sak. Och 10 till efter att du gått därifrån.
Det är helt orimligt att vara så självupptagen så att du inte förstår att det givetvis finns andra som också vill ha jobbet, så samtidigt som chefen ska snacka med dig, ska han snacka med alla andra också och dessutom sköta sitt eget jobb utöver det. Dessutom är det inte bara "chefen" som ska kolla igenom CV:t och personligt brev utan även exempelvis vice-butikschefen osv. Eller någon administratör på kontoret och ibland även medarbetarna.
Cheferna du har snackat med kan mycket väl ha tyckt att du var jäkligt vettig, men han kan inte fatta beslut på studs, då som sagt 20 andra kan han ha sökt jobbet med, så dem måste kunna sitta i lugn och ro och fundera och läsa vad du har för faktiska kunskaper att erbjuda.
Men eftersom att du inte bemödar dig att skicka in ett litet jävla CV, så antar ju chefen att du inte var intresserad och dessutom kan han omöjligt få tag i dig om du skulle vara aktuell.
Hoppas kritiken hjälper!