Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Initiativet till maskletandet denna dag var Neriius's, inte Aivrus som annars var den som mest fiskade. Det gjorde han även denna dag efter att ha plockat ytterligare maskar vi huset där dom bodde. Maskletandet var bara en förevändning.l
Jag tror NB var lite orolig över MPS närmande till Marorp. Och det hade han all anledning till.
När de kom hem från jobbet bestämde de sig för att åka fiska men de måste ha mask för det och de åkte till platsen där de brukar söka mask, där de dumpat gammal säd, men där var det avspärrat och därför begav de sig till Martorp för att söka i en gödselhög, men eftersom de täckt gödselhögen med makadam fanns det ingen eller ett par maskar där och därför åkte de hem.
När de sökte maskar glodde en Missing People misstänksamt mot Neriius som svarade honom "jag jobbar här" sedan sade Nerijus att det hade varit militär och sökt där dagen innan där de fanns.
Jag kan inte förstå annat utan Nerijus försökte vara hygglig med de här snubbarna som sökte där och säga att militären varit där dagen innan.
Naturligtvis trodde Nerijus att militärens uppgift var att söka Lisa men kanske de hade andra uppgifter där eftersom MP inte kände till att det varit militär på området.
Jag kan inte förstå vad maskletande skulle vara förevändning för, utan de sökte mask för att fiska.
När de kom hem föreslog Nerijus att de går och söker i en kompost men där fick de inte söka det var avspärrat också enligt en kvinna, som sannolikt var kvinnlig polis.
Nerijus avslutade projektet och gick till bostaden, mot att däremot Aivaras for till dammen för att meta och Nerijus bad honom ringa om det nappar.
Hur man kunnat göra en enkel masksökning för att fiska till något oerhört skumt är en stor fråga ?
Men man kan väl utan överdrift påstå att det fanns ingen brist på fantasier för vissa personer.
Nerijus och Aivaras kunde väl inte veta att Lisas kropp fanns placerat i ett skåp i Byssjan på Martorp.
Jag är helt övertygad att Nerijus skulle aldrig åkt dit om han vetat det. Efter att Lisa var saknad åkte han aldrig ensam med bilen utan skulle alltid ha en person med sig.
Han var väldigt rädd för att bli misstänkt för Lisas försvinnande därför han var utlänning.