Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om man ska vara konspiratorisk så kan det vara så att han hoppas på ett nytt världskrig, men nu handlar det troligare om att han återigen saknar kunskap om det han pratar.

Jag tror tvärtom att han mycket väl vet vad han pratar om. Och det är också därför jag tror att han är militärindustriella komplexets gullegris. Om han får pengar från någon är det från just komplexet - vi behöver tänka till angående VARFÖR Trump vill inskränka deras makt.

Någonstans måste komplexet ju välja om de vill ha det totala kriget= total profit. Som nu ungefär. Krig över hela värden med amerikanska vapen.

Eller skall det utvecklas en normal stat med normala politiker som inte är beroende av militären?
2016-03-26, 13:43
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Han pratar om "Corporate taxes" och bolagsskatten är högst i USA med undantag för Arabemiraten:
https://home.kpmg.com/xx/en/home/services/tax/tax-tools-and-resources/tax-rates-online/corporate-tax-rates-table.html

Aah, oki, ett stort tack för du klarade ut det för mig
2016-03-26, 19:01
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag noterar att Trump igen och åter igen säger att USA skyddar Japan, Tyskland och andra länder - och att de länderna i fortsättningen skall betala för USAs skydd - "they have to reimburse us, bigtime"

Grejen är att USA har förbjudit Japan och Tyskland att ha en egen slagkraftig militär - och det är därför USA tvingas skydda dem - vilket innebär extrema vinster för det amerikanska militärindustriella komplexet. Kallas för militär-geopolitik.

Det betyder att om Trump får råda - så kommer vi att få se ett militärt starkt Tyskland i framtiden.

Varför säger Trump då detta? Vill han att USA militärindustriella kompex skall ha minskade inkomster?

Det är ju som alla vet det amerikanska militärindustriella komplexet som styr ALL amerikansk inrikespolitik (well åtminstone ca 80%)
Ja, det är korrekt. Tyskland och Japan förbjöds att själv ha en vapenmakt (vilket DT naturligtvis vet precis som du och jag). Men DT vill uppenbarligen ha till en förändring här. Han har ju även pratat om att NATO kanske är föråldrat.
Det är ju ingen hemlighet att han vill ha minskade kostnader för försvaret utomlands, han säger det ju i samma andetag som han nämner statens dåliga finanser.
Man han inser att en förändring här innebär kompromisser med många stater, plus medlemsländerna i NATO. Så en politik inom detta området blir inte lika svartvitt som "vi skall bygga en mur till mexico". Staka ut en riktning är allt som går.
2016-03-27, 01:09
Medlem
Kanske redan har nämnts i tråden men fyfan vad kul att läsa de första sidorna i tråden, skäms ni inte nu?

Ni gjorde ju bort er totalt.

Trump 100%.
2016-03-27, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
Kanske redan har nämnts i tråden men fyfan vad kul att läsa de första sidorna i tråden, skäms ni inte nu?

Ni gjorde ju bort er totalt.

Trump 100%.

Så mycket för analyser från den "progressiva" sidan. The Young Turks har ju haft en hel del haranger där dom totalsågade Trump och skrattade åt honom i början av hans kampanj, som så många andra. Uppenbarligen är politik nu för tiden mycket mer än vad det traditionellt har varit. Det är en kulturell rörelse nu, ett långfinger mot status quo och politisk korrekthet, ett stort jävla fuck you, helt enkelt. Trump är ett instrument, ett verktyg, som folk använder för att slå både uppåt, sidledes och neråt. Att en figur som Trump har nått den här nivån är inte alls förvånande, och jag stödjer honom fullt ut! Personligen så skulle jag jubla om han personligen slår en BLM eller Bernie supporter på käften. Folk behöver en ventil just nu. Vi måste nollställa det ideologiska vanvettet och börja om från början. Trump kan göra just det!

TRUMP 2016!!!
2016-03-27, 10:02
Medlem
mr.oranjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Så mycket för analyser från den "progressiva" sidan. The Young Turks har ju haft en hel del haranger där dom totalsågade Trump och skrattade åt honom i början av hans kampanj, som så många andra. Uppenbarligen är politik nu för tiden mycket mer än vad det traditionellt har varit. Det är en kulturell rörelse nu, ett långfinger mot status quo och politisk korrekthet, ett stort jävla fuck you, helt enkelt. Trump är ett instrument, ett verktyg, som folk använder för att slå både uppåt, sidledes och neråt. Att en figur som Trump har nått den här nivån är inte alls förvånande, och jag stödjer honom fullt ut! Personligen så skulle jag jubla om han personligen slår en BLM eller Bernie supporter på käften. Folk behöver en ventil just nu. Vi måste nollställa det ideologiska vanvettet och börja om från början. Trump kan göra just det!

TRUMP 2016!!!

Håller verkligen med dig. Folk tror på allvar att politiker ska vara på ett speciellt sätt, föra sig fram likt Carl Bildt, snacka kanslihussvenska och inte göra ett smack utan alla "förslag" ska utredas och ta flera år för det är statsmannamässigt. TRUMP!
2016-03-27, 10:17
Medlem
Jag håller med till viss del - att det råder politisk kaos runtom i världen
Konsekvensen av ett ryggradslöst ledarskap med bruna tungor

Men denna amerikanska stolle kommer att ställa till med mer problem än lösningar - det är min uppfattning
2016-03-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag håller med till viss del - att det råder politisk kaos runtom i världen
Konsekvensen av ett ryggradslöst ledarskap med bruna tungor

Men denna amerikanska stolle kommer att ställa till med mer problem än lösningar - det är min uppfattning

Då blir ju den naturliga följdfrågan naturligtvis vad du grundar detta på?

----------------------------------------------------------------------------------------

Trump 2016!
2016-03-27, 13:37
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Då blir ju den naturliga följdfrågan naturligtvis vad du grundar detta på?

----------------------------------------------------------------------------------------

Trump 2016!

What's up with that loud music?
Det var den värsta propagandavideo jag sett på... någonsin.
Herregud, vad den gör är bekräftar Trumps storhetsvansinne.
2016-03-27, 13:57
Medlem
SvartChilis avatar
I övrigt var diskussionen om IQ och intelligens intressant. Av vad jag vet kan man ha en mkt hög IQ och ändå vara enormt korkad på andra plan. T ex inte kunna förstå sig på andra människor, sig själv (självinsikt) eller känsloliv. Eller vara skarpsinnig och snabb i en diskussion, så kallat "wit".

Trump är säkert matematiskt begåvad och nåt dumhuvud vad gäller affärer och ekonomi är han säkert inte.

Men han uppvisar inte någon imponerande EQ. Spel för gallerierna?
Han lockar ju till stor del en viss typ av väljare.
2016-03-27, 14:34
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Men han uppvisar inte någon imponerande EQ. Spel för gallerierna?
Han lockar ju till stor del en viss typ av väljare.
Jag tror det omvända, hans EQ är nog betydligt starkare än hans analytiska sida. Antagligen den starkaste. Genom detta kan han skapa ett utrymme där han kan bete sig hur han vill. Ted Cruz hade varit ute för länge sen om han sagt samma sak om kvinnor eller handikappade.
2016-03-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
What's up with that loud music?
Det var den värsta propagandavideo jag sett på... någonsin.
Herregud, vad den gör är bekräftar Trumps storhetsvansinne.

Man får ju hålla i åtanke att du hatat Trump sen dag 1 och skrivit ungefär 100inlägg i tråden om det, så det är inte så konstigt om du ogillade klippet.
Sen vadå "bekräftar Trumps storhetsvansinne"? det är inte ens han som gjort klippet utan någon som klippt ihop det.

Men bara för det så länkar jag en till
It's time to Make America Great Again!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in