2015-12-21, 19:27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Evra .. ? Är väl snarare Alex Sandro som då borde få en plats där, om du nu ska välja en från Juventus. Tycker f ö Buffon borde vara där med.

Sandro har spelat för lite. Buffon har inte stuckit i någon särskild riktning för mig. Jag har dock inte sett Juventus så mycket i år.

Få vänsterbackar som sticker ut hittills. Marcos Alonso i Fiorentina skulle kunna ta den platsen.
Citera
2015-12-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilka är tidernas sämsta jumbo i Serie A? Jag noterade nyss att Hellas inte har lyckats ta en enda seger på sjutton försök, däremot åtta kryss. Tämligen uselt. Bari hade ju en genomusel säsong med Glik som härförare för några år sedan.

---

Förlängningar på tapeten. Toro förlänger till 2020 med sin mittbacksgigant Glik och Handanovic rapporteras vara nära en deal med Inter. Det var nog "tur" att Mancini kom in och slutligen fick ordning på spelet och truppen. Inga roliga Inter-år för Handanovic fram tills 2015/2016.

---

Min höst-elva 2015 (4-3-3):

Handanovic

Vrsaljko - Miranda - Koulibaly - Evra

Valero - Jorginho - Bonaventura

Ilicic - Higuain - Dybala

Bubblare:

Insigne, Marchisio, Murillo, Manolas, Kalinic m fl.
Bra elva snillet_1. Och jag håller med wrathex att Buffon fortfarande är en bättre målvakt, men Handanovic och Inter har imponerat som fan i Serie A denna säsong.

En poäng med sådana här mer eller mindre meningslösa, men ofta tämligen underhållande, listor är att det inte nödvändigtvis är den bästa spelaren på en position utan den bästa spelaren under en viss tidsperiod.

Alltid lättast att att se anfallare. Men Higuain har varit i en klass för sig själv denna säsong.

Skulle också vilja framhålla Saponara, som jag alltid gillat. Men vill nog trots Romas svaga avslutning hålla PJanic högre...

Och så är jag jävligt nöjd med Bonaventuras utveckling.

Och så undrar jag hur man ser på Astori och Nainggolans insatser denna säsong? Det jag sett har varit bra, om än kanske inte fantastiskt. Ekdals äventyr i Tyskland är ju svårbedömt, och jag har läst något om att Napoli kanske skulle vilja ha honom...
Citera
2015-12-21, 23:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bra elva snillet_1. Och jag håller med wrathex att Buffon fortfarande är en bättre målvakt, men Handanovic och Inter har imponerat som fan i Serie A denna säsong.

En poäng med sådana här mer eller mindre meningslösa, men ofta tämligen underhållande, listor är att det inte nödvändigtvis är den bästa spelaren på en position utan den bästa spelaren under en viss tidsperiod.

Alltid lättast att att se anfallare. Men Higuain har varit i en klass för sig själv denna säsong.

Skulle också vilja framhålla Saponara, som jag alltid gillat. Men vill nog trots Romas svaga avslutning hålla PJanic högre...

Saponaras idiotutvisning tidigare i höst drog ner på mitt omdöme. Han blev avstängd i tre matcher. Håller såklart inte. Pjanic var lysande i de första sex-sju matcherna sedan dess har han i takt med laget fallit nedåt. En typisk jugge som presterar bra när laget är bra.

Citat:
Och så är jag jävligt nöjd med Bonaventuras utveckling.

Vi har pratat om det tidigare. En av få i Milan som visar den mentalitet som Milan-tröjan förtjänar. Utöver det är det faktiskt en förbannat duktig fotbollsspelare. Men när jag ser Roma som också har massor av förbannat duktiga spelare kan jag inte låta bli att sakna en Bonaventura i laget som krigar för tröjan...som förstår hur stort det är att bära en tröja med AC Milans klubblogga på.

Citat:
Och så undrar jag hur man ser på Astori och Nainggolans insatser denna säsong? Det jag sett har varit bra, om än kanske inte fantastiskt. Ekdals äventyr i Tyskland är ju svårbedömt, och jag har läst något om att Napoli kanske skulle vilja ha honom...

Astori verkar ju åtminstone ha lagt ifrån sig de idiotiska hjärnsläppen så här långt. När han gör det så är han en kvalitetsförsvarare i Serie A. Nainggolan är Nainggolan. Jag kan tycka att hans bollspel är något för dåligt, jag upplevde Strootman som bättre där. Det gick lite rappare helt enkelt.
Citera
2015-12-22, 00:13
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilka är tidernas sämsta jumbo i Serie A?

Är det inte Ancona eller Treviso?

Ska kolla upp det

----------------------------------

Sassuolo-Torino spelas 20 januari klockan 20:45.. då hoppas man inte att tjockan dimman kommer tillbaka
Citera
2015-12-22, 00:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morganovic
Är det inte Ancona eller Treviso?

Ska kolla upp det

Jag vill minnas att Messina, som numera är nerlagda, hade en usel säsong i Serie A. Komiskt nog med en arena som tog 40 000.
Citera
2015-12-22, 10:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Serie A tar sitt juluppehåll. Vansinne såklart, nu har fansen tid att se fotboll och då tar man ett uppehåll?! Dessutom sätter det extra stress på spelarna eftersom man matchas tätare än andra lag i Europa. Eftersom man ska hinna med lika många matcher fast under kortare tid.

Jag avskrev Allegris Juventus från kampen om lo Scudetto då de var hopplöst efter. Det var dumt... De har imponerat som fan efter den katastrofala inledningen, och är med i kampen inte enbart om CL-plats (som jag trodde) utan om lo Scudetto.

Mancinis Inter har sett ruggigt stabila ut. Haft marginalerna på sin sida så ofta att det inte kan vara tur. Men i i senaste matchen mot Lazio så var det tvärtom... De går till julledighet med ledning, men trots allt med frågetecken. Dock inte lika stort frågetecken som Garcias Roma. Efter deras match mot Barcelona har de varit en besvikelse.

Jämnt som fan i toppen.

Inter 36, Fiorentina 35, Napoli 35, Juventus 33, Roma 32.

Och därefter kommer Mihajlovic Milan smygande med 28 poäng...

Det är en fantastisk säsong i Serie A. Tyvärr ställs alla lag inför riktigt svåra motståndare i Europa. Inte alls omöjligt att alla lag blir utslagna, men det skulle inte vara katastrof för Calcio mer än att Serie A såklart tappar rankingpoäng. Men Calcio fortsätter att bli bättre för varje år.

Jag är säkert fel ute men jag tror att uppehållet är nyttigt för spelarna.
Citera
2015-12-22, 12:03
Medlem
sebastian_s avatar
Höstens positiva och negativa skrivet som en gammal goal-lista:

Positiva:Fiorentina. Allt från talanger till lagets grundspel känns fint.

Napoli. Energi kring klubben och ett spel som ingen kan stå emot om båda lagen försöker spela offensivt.

Higuain Från tjockis till superstjärna. Vi får se om han chokar som vanligt när det gäller som mest

Inter. Vet inte riktigt hur de gjort det, men de leder trots allt ligan

Negativa: Den gula satans vinterbollen. Aningen bättre än tidigare års, men varför finns den ens? Och dessutom i 4 (5?) månader. Den är onödig,ångestfylld och otursförföljd.

Juventus upphämtning. Den kom för tidigt. Serie a hade mått så bra av en annan segrare

Milans ojämnhet. Om nästan alla är trötta på Juventus så saknar de flesta Milan i toppen och framförallt i Champions league.
Senast redigerad av sebastian_ 2015-12-22 kl. 12:25.
Citera
2015-12-22, 14:01
Medlem
Knugen37s avatar
Spännande med Mercaton nu när Serie A är såpass jämn. Samtidigt kan nog många spelare vara villiga att lämna sina lag runtom i Europa för att få vara med i en startelva i kommande EM-slutspel. Rabiot för att nämna en.

Det blir intressant att se om lag som Fiorentina,Napoli och Inter förstärker när samtliga har siktet inställt på åtminstone en CL-plats. Sarri har pratat om att han behöver en julklapp från De Laurentiis till för att ha en chans på Scudetton, vem behöver dem värva? Vart hamnar Sirigu? Försöker Lazio värva sig ur krisen?

Två värvningar jag gärna skulle se i Fiorentina är Gabbiadini och Tonelli. Där den förstnämnde skulle vara en perfekt back-up till Kalinic samtidigt som han kan lira bredvid Ilicic i rollen bakom kroaten. Gabbiadini har framtiden framför sig, har alltid tyckt att han är väldigt underskattad. Tonelli skulle passa bra in bredvid Gonzalo och Astori i trebackslinjen. Roncaglia och Tomovic har skött sig godkänt men det är inga man litar på och jag har svårt att se att dem ska hålla över en hel säsong. Samtidigt tycker jag att Fiorentina har för lite italienare i laget och dessa två kommer knappast att begära några höga löner.

Vilka spelare vill ni se förstärka ert lag?
Citera
2015-12-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är säkert fel ute men jag tror att uppehållet är nyttigt för spelarna.
Trots att Serie A började denna säsong tidigare än normalt, så börjar man ändå senare än t ex PL och BL. Nu är man ifatt efter att spelat fler matcher under kortare tid. Och då gör man uppehåll.

Jag tycker egentligen om det italienska upplägget, och det kan t o m kanske påverka spelstilen. Det ger tränaren värdefull tid att spela samman laget och slipa på taktiska finesser utan att stressas av att spela matcher. Men samtidigt hade man förr stora trupper med många stjärnor, vilket gjorde det lättare att konkurrera på flera fronter samtidigt som man spelade matcher ofta.
Citera
2015-12-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Spännande med Mercaton nu när Serie A är såpass jämn. Samtidigt kan nog många spelare vara villiga att lämna sina lag runtom i Europa för att få vara med i en startelva i kommande EM-slutspel. Rabiot för att nämna en.

Det blir intressant att se om lag som Fiorentina,Napoli och Inter förstärker när samtliga har siktet inställt på åtminstone en CL-plats. Sarri har pratat om att han behöver en julklapp från De Laurentiis till för att ha en chans på Scudetton, vem behöver dem värva? Vart hamnar Sirigu? Försöker Lazio värva sig ur krisen?

Två värvningar jag gärna skulle se i Fiorentina är Gabbiadini och Tonelli. Där den förstnämnde skulle vara en perfekt back-up till Kalinic samtidigt som han kan lira bredvid Ilicic i rollen bakom kroaten. Gabbiadini har framtiden framför sig, har alltid tyckt att han är väldigt underskattad. Tonelli skulle passa bra in bredvid Gonzalo och Astori i trebackslinjen. Roncaglia och Tomovic har skött sig godkänt men det är inga man litar på och jag har svårt att se att dem ska hålla över en hel säsong. Samtidigt tycker jag att Fiorentina har för lite italienare i laget och dessa två kommer knappast att begära några höga löner.

Milan får Menez och Balotelli. Två spelare som kan avgöra matcher där man kört fast spelmässigt. Men samtidigt är det inte där som det känns viktigast med förstärkning.

Boateng däremot är väl en tämligen meningslös ”förstärkning”? Men han var väl gratis, och då har Galliani svårt att säga nej.

Cagliari är nära Rigoni, som en förstärkning när Dessena kommer att vara skadad resten av säsongen. Frågan är om han är redo för att gå ned till Serie B?
Citera
2015-12-22, 23:00
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37

Ausilio verkar ha siktet inställt på att norpa Candreva och Biglia från Lazio. Givetvis en våt dröm, men förmodligen omöjligt i Januari. Annars ser jag gärna en rensning i truppen. Nagatomo (ryktas om förlängning ), Dodo, Ranocchia och Guarin kan lämna och ge plats åt två kvalitativa värvningar istället.
Citera
2015-12-23, 13:27
Medlem
Nästan full omgång i Serie B ikväll. Kan följas live på la Gazzetta:
http://www.gazzetta.it/trsport/tempo-reale/LiveCompetizione.shtml?comp=105

Avellino besegrade igår Virtus Entella. Fjärde raka segern för Avellino.Trotta gjorde mål igen och är uppe i sju mål denna säsong.

En hel del fina matcher ikväll, t ex Bari – Brescia och Novara – Cesena. Men den finaste presenten sparas till Julafton. Salernitana mot Cagliari!

Ett fantastiskt fint klipp på nästan 5 min från 2004, då Cagliari besegrade Salernitana. Rekommenderas. Se hela. Den genuina glädjen. Härligt!

https://www.youtube.com/watch?v=kWNdc_fBRTA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in