2016-03-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Varför tillåter ni män detta då! Kolla Östeuropa, Medelhavsländerna, USA, Asien inte fan har dem orakade fanatiska galningar som enligt personbeviset är kvinnor men vettefan i verkligheten!
Man måste sätta gränser, varför ska kvinnor utnyttja allt mannen byggt upp samtidigt som de hånar och hatar honom! Dessa feminister kan ju (jämställda som de är) flytta ut i vildmarken och bygga upp en stad utan mannens hjälp! Glhf!!

DU vill prata Östeuropa? Hur många gånger har JUST DU varit i Östeuropa då, för att ens kunna uttala dig? Vad har "Mannen" byggt upp i just Östeuropa? Dagen, då det fanns Östeuropa i verkligheten hade du inte ens född, din lilla komiker. Vad har ni män byggt upp i Sverige då? Fanns eller finns det inte några kvinnor som också bidrog till Sveriges succé på 80-talet, tiden då svenska män var "vikingar"?

Du vill sätta gränser? Tro mig, du önskar dig inte verkligen att alla dessa kvinnor flyttar ut i vildmarken. För vad skulle ni småpojkar göra då? Alla ni, som jobbar på bank, administration, eller som "socionom". Himmel, ni får ju inte ens kaffebryggaren igång. Eller nej, vänta nu, mamman är ju den enda kvinnan som duger......................
Citera
2016-03-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja jösses, om kvinnan bara kunde fatta att hon bara är en kvinna och få kontakt med vad "vilse i pannkakan" anser " är kvinnors ÄKTA "könsliga kärna" och ÄKTA kvinnliga känslor; barn och disk.

Via sin kvinnliga "intuition" ska hon känna på sig mäns behov av service och kvinnlig uppmärksamhet, och inget annat knäppt som att inbilla sig att hon ex. skulle kunna bli bankchef, statsminister eller VD eller än värre ha något egenintresse för sig själv.
Så skulle ju världen bli sååååå mycket bättre…. för män eller hur?

Så enligt dig är kvinnor idag i kontakt med sig själva?

Helt fantastiskt om du verkligen anser det måste jag säga. Och ännu värre blir det om män och kvinnor reagerar och agerar lika enligt dig. Då måste din livserfarenhet vara NOLL.
Citera
2016-03-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Så enligt dig är kvinnor idag i kontakt med sig själva?

Helt fantastiskt om du verkligen anser det måste jag säga. Och ännu värre blir det om män och kvinnor reagerar och agerar lika enligt dig. Då måste din livserfarenhet vara NOLL.

De är självklart lika mycket i kontakt med sig själva som alla andra.
Är gubbar som dig som har så stora behov av att kvinnors "sig själva" ska vara något som är anpassat efter dina behov som är anledningen till varför vi har feminism.

Hade du levt på 1500 talet som adelsman någonstans så hade bönders "sig själva" enligt dig varit att knäcka ryggarna på dina åkrar/ arrenden. Och du hade suttit och klagat hej vilt över att bönder inte vetat sitt eget bästa med att inte ställa upp på dina villkor.

Ungefär samma sak.
Citera
2016-03-26, 13:20
Medlem
Citat:
De är självklart lika mycket i kontakt med sig själva som alla andra.
Är gubbar som dig som har så stora behov av att kvinnors "sig själva" ska vara något som är anpassat efter dina behov som är anledningen till varför vi har feminism.

Hade du levt på 1500 talet som adelsman någonstans så hade bönders "sig själva" enligt dig varit att knäcka ryggarna på dina åkrar/ arrenden. Och du hade suttit och klagat hej vilt över att bönder inte vetat sitt eget bästa med att inte ställa upp på dina villkor.

Ungefär samma sak.

Du sveper med påståenden på ett patetiskt sätt, allt för att beskydda nutiden. Helt utan verklighetsförankring. Mycket svagt av dig, närmast skrattretande. Man kan fråga sig varför det är viktigt för dig? Är du feminist månne eller känner sådana?

Tillägg: Såg översiktligt tidigare inlägg av dig. Ingenting om högre värden i livet någonstans, bara feministisk propaganda. Då förstår jag att du blir orolig av en sådan som mig.

En enkel sanning: Ingen människa med hyfsad självkännedom är intresserad av en samhällsform politiskt som daltar med det ena könet och önskar göra oss alla till simpla konsumenter. De vill istället ha mer av SUNT FÖRNUFT i vår vardag. Det den saken du verkar helt borta kring. Jag gissar att du inte ens begriper vad det är, kanske tror det är något som finns hos Mona Sahlin och sådana.
Senast redigerad av staffanwestberg 2016-03-26 kl. 13:23.
Citera
2016-03-26, 13:27
Medlem
Citat:
Du sveper med påståenden på ett patetiskt sätt, allt för att beskydda nutiden. Helt utan verklighetsförankring. Mycket svagt av dig, närmast skrattretande. Man kan fråga sig varför det är viktigt för dig? Är du feminist månne eller känner sådana?

Tillägg: Såg översiktligt tidigare inlägg av dig. Ingenting om högre värden i livet någonstans, bara feministisk propaganda. Då förstår jag att du blir orolig av en sådan som mig.

En enkel sanning: Ingen människa med hyfsad självkännedom är intresserad av en samhällsform politiskt som daltar med det ena könet och önskar göra oss alla till simpla konsumenter. De vill istället ha mer av SUNT FÖRNUFT i vår vardag. Det den saken du verkar helt borta kring. Jag gissar att du inte ens begriper vad det är, kanske tror det är något som finns hos Mona Sahlin och sådana.

Och VAD skull då detta Sunda förnuft vara enligt mr. vilse i pannkakan?
Sesså ge oss din bild av detta "sunda" samhälle nu. Vad ska villkoren och lagarna vara?
Citera
2016-03-26, 13:30
Medlem
Citat:
Och VAD skull då detta Sunda förnuft vara enligt mr. vilse i pannkakan?
Sesså ge oss din bild av detta "sunda" samhälle nu. Vad ska villkoren och lagarna vara?

Enligt feminister är alla kännande, frihetssökande människor farliga och svåra. Då krävs personangrepp. För argument finns inte till gagn för feminismens patetiska världssyn.

Självfallet får du svar som du frågar. Det lär sig de allra flesta människor som barn redan. Så nej jag tänker inte diskutera djupare ting med en nolla som dig.
Citera
2016-03-26, 13:39
Medlem
Citat:
Enligt feminister är alla kännande, frihetssökande människor farliga och svåra. Då krävs personangrepp. För argument finns inte till gagn för feminismens patetiska världssyn.

Självfallet får du svar som du frågar. Det lär sig de allra flesta människor som barn redan. Så nej jag tänker inte diskutera djupare ting med en nolla som dig.

Nej enligt feminister är alla kännande, frihetssökande människor både kvinnor och män och ska båda därför ges samma möjligheter i livet.

Och jag noterar att som vanligt kan inte personer med dina åsikter gå djupare ner i vad ni egentligen vill eller hur ni tänker.
Har jag ju fått ytterligare ett bevis för mina misstankar kring debatthederlighet och intellektuell förmåga på detta forum.
Citera
2016-03-26, 13:49
Medlem
Citat:
Nej enligt feminister är alla kännande, frihetssökande människor både kvinnor och män och ska båda därför ges samma möjligheter i livet.

Och jag noterar att som vanligt kan inte personer med dina åsikter gå djupare ner i vad ni egentligen vill eller hur ni tänker.
Har jag ju fått ytterligare ett bevis för mina misstankar kring debatthederlighet och intellektuell förmåga på detta forum.

Tala gärna om för mig FRIHETEN med att vara en konsumerande idiot. Och tala om hur en kvinna i grunden kan må bra av det, när hon är SKAPT för att bära och föda ett barn. Därför tvingas ju feminismen laborera med människans natur. Och därmed är hela ideologin tillgjord, ytlig och verklighetsfrånvänd. Resultatet kan man tyckas se i hur kvinnor resonerar idag, det är bara "jag, jag, jag". Det är ett tydligt måttstock på ett samhälle som går åt fel håll.
Det jag alltid undrar över är varför sådana som du som stödjer detta är emot naturlighet. Varför vara emot den fantastiska gåvan att kvinnan kan föda ett barn och dessutom är överlägsen på att fostra barnet (vilket är en naturlig påföljd av att hon burit det bl a), och istället försöka manipulera henne till att vara en konsumerande, jobbande "man", och det i ett samhälle som formats av MÄN. Vad exakt är bra med det? På vilket sätt gagnar det hennes koppling till den hon är skapt till, gagnar barnens trygghet, gagnar nära relationer, gagnar samhället?

Dessutom är inte en enda siffra rätt. Varenda en går åt fel håll. Du står för något som är rent skit. Det är din ensak men du borde mer öppet stå för att du vill ha ett samhälle av kortsiktiga egoister, som endast vill ha en "lyckad" arbetslivskarriär för att kunna konsumera och undslippa ansvar, långt före att uppfostra barn och älska. Känner du till att arbetslösheten ökat pga feminismen? Vad är bra med det menar du? Känner du till att bokstavsdiagnoser bland barn (och andra negativa effekter) exploderat i takt med att feminismen velat sätta ungar på dagis så att mammorna istället ska jobba så snabbt som möjligt? Vad är bra med det?
Citera
2016-03-26, 14:19
Medlem
Mooons avatar
Det låter som om du blivit passerad på jobbet av arbetskamrater som är kvinnor eller liknande. Det har tydligen inte räckt att du suttit still och fisigt på din stol utan du är snöpligen passerad. Jobbigt läge men det hjälper inte att du rapar upp förakt och hat mot kvinnor. Ta tag i ditt liv istället! Som du själv skrev nedan: "Ingen människa med hyfsad självkännedom är intresserad av en samhällsform politiskt som daltar med det ena könet ...".

Citat:
Tala gärna om för mig FRIHETEN med att vara en konsumerande idiot. Och tala om hur en kvinna i grunden kan må bra av det, när hon är SKAPT för att bära och föda ett barn. Därför tvingas ju feminismen laborera med människans natur. Och därmed är hela ideologin tillgjord, ytlig och verklighetsfrånvänd. Resultatet kan man tyckas se i hur kvinnor resonerar idag, det är bara "jag, jag, jag". Det är ett tydligt måttstock på ett samhälle som går åt fel håll.
Det jag alltid undrar över är varför sådana som du som stödjer detta är emot naturlighet. Varför vara emot den fantastiska gåvan att kvinnan kan föda ett barn och dessutom är överlägsen på att fostra barnet (vilket är en naturlig påföljd av att hon burit det bl a), och istället försöka manipulera henne till att vara en konsumerande, jobbande "man", och det i ett samhälle som formats av MÄN. Vad exakt är bra med det? På vilket sätt gagnar det hennes koppling till den hon är skapt till, gagnar barnens trygghet, gagnar nära relationer, gagnar samhället?

Dessutom är inte en enda siffra rätt. Varenda en går åt fel håll. Du står för något som är rent skit. Det är din ensak men du borde mer öppet stå för att du vill ha ett samhälle av kortsiktiga egoister, som endast vill ha en "lyckad" arbetslivskarriär för att kunna konsumera och undslippa ansvar, långt före att uppfostra barn och älska. Känner du till att arbetslösheten ökat pga feminismen? Vad är bra med det menar du? Känner du till att bokstavsdiagnoser bland barn (och andra negativa effekter) exploderat i takt med att feminismen velat sätta ungar på dagis så att mammorna istället ska jobba så snabbt som möjligt? Vad är bra med det?
Citera
2016-03-26, 14:45
Medlem
Citat:

Och försöker du säga att:

1. det skulle vara en könsskillnad i hur mycket konumenter vi är?
2. Att det skulle vara ideologin feminism eller genusvetenskap som gjort våra samhällen till ett konumerande sådant.?

Var någonstans är feminismen emot att bära eller föda barn eller älska?

Du blurrar ju nått offantligt och blandar ihop än det ena med det andra.
Föda barn är en sak. men att pga detta bli det kön som får minst del av samhällets resurser i form av livsinkomst och möjligheter ex. är inte ett barr "naturligt" utan bygger på manlig egoism.

Vill du som man leva i ett samhälle som bygger på kärlek, trygghet, vettiga, meningsfulla liv för alla inkl. barn och barnfamiljer så får du ju fasen vara feminist och inget annat.
Citera
2016-03-26, 15:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SALOM3
Jaha O_o tack ts!

Då hatar du alla som vill har lika lön för lika arbete.

Den äkta feminismen har nämligen mer att göra med jämställdhet för ALLA LEVANDE VARELSER på jorden än vad det har att göra med rött läppstift och manshat.

För sådana fejkfeminister tycker inte jag heller om. De är bara uppmärksamhetstörstande och fulla av aggressioner. Och sådant underlättar ju inte att se till att samhällsmedborgarna får en mer jämnlik lön. Fejkfeminister bidrar bara till käppar i hjulen och ökar meningskiljaktigheten emellan folk. En politisk åsikt ska införas på ett sådant sätt att alla eller de flesta vill lyssna. Inte genom ilska eller att chockera folk.
Äkta feminism idag är en oäkta sanning. Vi har enligt lag lika lön för lika arbete, men feminister vill inte göra skitjobben, så de tjänar runt 5% mindre.
Citera
2016-03-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Äkta feminism idag är en oäkta sanning. Vi har enligt lag lika lön för lika arbete, men feminister vill inte göra skitjobben, så de tjänar runt 5% mindre.

Trams vecket…den oförklarade löneskillnaden på 5% är alltså medlingsinstitutets resultat då man jämför tjänstemannayrken och tar bort variabler som yrkesval/ meriter/ arbetstid m.m.

Alltså: samma, eller väldigt liknande jobb, samma tid, samma utbildning inom tjänstesektorn ger kvinnor 5% lägre lön än män.

Förstå vad du läser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in