2016-03-26, 06:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzanita
Varför flasha med din kärlek för vita? Kan du bara inte göra det i det tysta.
Borde det inte vara likadant för andra raser? Varför ska en svart person flasha med sin kärlek för svarta? Kan inte den svarte personen bara gör det i det tysta?
Citera
2016-03-26, 06:36
Bannlyst
Citat:

Här har inte flashats någonting men det är en vacker tråd. Vad den har fött är vi vita som kärleksfullt tänker på oss själva och känner vårt värde. Det är stolthet som kommer fram på olika sätt, här på ett diskussionsforum naturligtvis i skriftlig form. Om det stör dig, märk väl att vi inte tävlar om att tala illa om andra raser.
Citera
2016-03-26, 06:42
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Är inte frågan en smula befogad? Jag ser inget fel i att vara stolt över att vara vit eller att älska sina "bröder och systrar", så undrade vart hatet infann sig? Kan det vara så att TS är total rasist och missförstått hatet? Bara en frågeställning.

Frågan är inte alls befogad,

Är sieg heil på något sätt direkt kopplat till vit eller hat?

Om jag hatar att äta lever, springer jag runt och vrålar sieg heil om jag tvingas äta det?

Om du inte förstår är det inte lönt att förklara
Citera
2016-03-26, 06:47
Medlem
akehodells avatar
Citat:

Det är inte då att du är en rasist som tycker att människor ska behandlas olika beroende på vilken hudfärg de har?

Har du lite nazi tendenser kanske?
Citera
2016-03-26, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Det är inte då att du är en rasist som tycker att människor ska behandlas olika beroende på vilken hudfärg de har?

Har du lite nazi tendenser kanske?
Du kan väl inte vara vit & svensk med det usla språket. Ni rasister upphör aldrig att förvåna med era värdelösa trådstarter & era lågbegåvade kommentarer.
Citera
2016-03-26, 07:06
Medlem
I Sverige har uttryck ändrats av PK-folk och tolkats om. Att säga att man tycker att invandringen har gått över styr, betyder att man är rasist. Att man inte är för kvotering betyder att man är kvinnofientlig. Säger man nåt minsta negativt om homosexuella är man genast homofob, även om det inte är det minsta relevat i sammanhanget. Att säga att man gillar att vara vit betyder att man hatar negrer och är också rasist. Att en svart säger att han tycker om att vara svart, betyder att han är stolt att vara sig själv. Det är märkligt att orden inte bara får stå för sin egentliga betydelse. F
Senast redigerad av elljus15 2016-03-26 kl. 07:13.
Citera
2016-03-26, 07:24
Medlem
SkepticalHippos avatar
Om du verkligen vill ha svar på frågan så skulle jag misstänka att det är för att vita är i majoritet och generellt har bättre utbildningsnivå, inkomst och boende i västvärlden. Vi förväntas därför vara ödmjuka medan minoriteter får vara stolta över sin kultur och härkomst genom att de per default anses vara i "underläge".

Just att det anses som hatiskt har ju kopplingar till vitmaktrörelsen och att vi är majoritet. Folk ser en risk med att majoriteten skulle bli en för stolt och enad grupp eftersom det skulle öka rasismen och svårigheten för andra folkgrupper att komma in i vårt samhälle.

Jag är stolt över att vara vit och svensk men känner inget behov av att gå omkring och gasta om det. Ser inte riktigt problemet. Om jag levde i ett land där vita vara minoritet så skulle jag troligen vara mer uttalat stolt över mitt ursprung, men här är det ju ett normalläge och därmed finns det ingen riktig anledning att på samma sätt som en minoritet fundera över härkomst och vad det innebär för mig.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2016-03-26 kl. 07:26.
Citera
2016-03-26, 07:43
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Varför ska vita gå och gömma sig? Ger du samma uppmaning till andra folkslag?
Citera
2016-03-26, 07:51
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Om du verkligen vill ha svar på frågan så skulle jag misstänka att det är för att vita är i majoritet och generellt har bättre utbildningsnivå, inkomst och boende i västvärlden. Vi förväntas därför vara ödmjuka medan minoriteter får vara stolta över sin kultur och härkomst genom att de per default anses vara i "underläge".
Du menar att det magiskt kommer förändras bara vi blir minoritet? Här är en nyhet då, bland alla jordens folk så är vita i minoritet. Frågan är hur få vita människor som öht får existera och hur djupt ner i misär vita ska tvingas sjunka innan det anses ok att som vit känna stolthet och kärlek till sitt folk.
Citera
2016-03-26, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Varför ska vita gå och gömma sig? Ger du samma uppmaning till andra folkslag?
Ingen har väl sagt att ni ska gömma er. Det är väl skillnad på att heila & gömma sig?
Senast redigerad av Tarzanita 2016-03-26 kl. 08:10.
Citera
2016-03-26, 07:58
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
. Ingen har väl sagt att ni ska gömma er. Det är väl skillnad på att heila & gömma sig?
Vem här har sagt att man ska "heila"?
Citera
2016-03-26, 08:11
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du menar att det magiskt kommer förändras bara vi blir minoritet? Här är en nyhet då, bland alla jordens folk så är vita i minoritet. Frågan är hur få vita människor som öht får existera och hur djupt ner i misär vita ska tvingas sjunka innan det anses ok att som vit känna stolthet och kärlek till sitt folk.

Japp. Magiskt. Precis mitt uttryck.

Jag bara förklarar varför. Jag säger inte nödvändigtvis att det är rätt. Vita är möjligen minoritet i världen, men inte här. Vi har dessutom generellt väldigt bra levnadsvillkor och högre social status. Därför blir det en typ av jantelag som träder in där vi ska vara ödmjuka mot sämre bemedlade folkgrupper.

Jag tror att om vi skulle leva som minoritet i ett samhälle och som folkgrupp generellt ha det sämre ställt än andra så skulle det vara mer accepterat att vi har en gemenskap och uttalad stolthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in