2015-04-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Du hade visst startat två trådar om samma sak så jag klistrar in mitt inlägg från den andra tråden här också!

Det vi her prater om er jo at Skandinaviske kvinner har bedre liv og kanskje flere retter. Slik som retten til ekstrahjelp. Det er jo ikke prat om like retter her, for det hadde i alle fall norske kvinner omkring 1910. I dag er det bare mer, mer, mer virker det som. Mens de samtidig ikke bryr seg om resten av befolkningen.
Citera
2015-04-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Du glömmer väl inte vem det är som har fostrat dessa kvinnor Du relaterar till?
JO Deras föräldrar, Mammor som Pappor. Så dessa värderingar som kvinnor har idag är ett resultat av gårdagens generations ideologi om hur ett sunt samhälle ska formas och att kvinnans värde inte är sämre än mannens. Det har jag fått lära mig lika mycket ifrån min mor som min far och tror faktiskt att det är min far som varit mest noga på den punkten. Allas lika värde. Inte bara något han sagt utan oxå levt efter själv i sin relation till fru, vänner, systrar, döttrar, etc

Men om Du föredrar sisådär 200 år tillbaka i tiden om männens ställning gentemot kvinnan och dess olika värde så finns det fortfarande gott om områden i världen där du kan bosätta Dig och fortfarande leva efter dessa föreställningsramar.

/ Finis

Ja, jeg tror også dagens generasjon er skapt av sine foreldre. Tragisk nok, vi som lever i dag må forsøke å forandre disse trendene.
Citera
2016-03-26, 00:50
Medlem
Nä många skandinaviska män är så omanliga, lite för intetsägande och mesiga.

Tyvärr.

Har inte varit intresserad av så värst många skandinaviska män. Får jag välja så blir det danskar, eftersom de är mer öppna, glada och manliga. Men tunnt, ljust hår är ju heller inte så värst manligt = känns som sämre kvalitét än mörkt tjockt hår.
Beteendet hos många utländska män är också mera manligt. - Inte bara deras kraftiga hår och benstomme, utan också hela deras sätt att vara på. Går inte att beskriva, men de gör saker med finess och är livsglädjen själva till skillnad från många skandinaver som är "som döda fiskar" som min Slovakisa vänninna uttrycker det. Svenska män är ofta inte så finkänsliga, utan faktiskt ganska respektlösa. Och om de mot förmodan skulle vara finkänsliga, så är de det på ett mesigt och omanligt/ointressant sätt. De vet helt enkelt inte hur man umgås med en tjej.

Har ingen bättre förklaring.
Citera
2016-03-26, 01:00
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SALOM3

Tyvärr.

Har inte varit intresserad av så värst många skandinaviska män. Får jag välja så blir det danskar, eftersom de är mer öppna, glada och manliga. Men tunnt, ljust hår är ju heller inte så värst manligt = känns som sämre kvalitét än mörkt tjockt hår.
Beteendet hos många utländska män är också mera manligt. - Inte bara deras kraftiga hår och benstomme, utan också hela deras sätt att vara på. Går inte att beskriva, men de gör saker med finess och är livsglädjen själva till skillnad från många skandinaver som är "som döda fiskar" som min Slovakisa vänninna uttrycker det. Svenska män är ofta inte så finkänsliga, utan faktiskt ganska respektlösa. Och om de mot förmodan skulle vara finkänsliga, så är de det på ett mesigt och omanligt/ointressant sätt. De vet helt enkelt inte hur man umgås med en tjej.

Det finns nog inga andra kvinnor i världen som föraktar deras inhemska män, som svenska kvinnor.
Citera
2016-03-26, 01:34
Bannlyst
Citat:

Tyvärr.

Skandinaviska män har bland de tyngsta benstommarna i världen, dock. Bara nån grupp negrer som har tyngre.
Citera
2016-03-26, 02:44
Medlem
Sasha08s avatar
Svenska kvinnor har glömt bort att vara feminina och är bara radikala feminister! Så männen glömmer bort att vara stolta och manliga, ist är männen kränkta och uppgivna.
Kvinnor måste vara på männens sida inte emot dem.
Kvinnor måste sluta ta ifrån männen deras manlighet genom sina sjuka krav på könsneutralt samhälle
Citera
2016-03-26, 15:41
Bannlyst
Citat:

Tyvärr.

Är du kvar i Sverige din landsförrädare?

Du borde kanske resa till stenåldersländerna där dessa korkade stendumma bruna galningar bor. Då kommer du nog tillbaka skrikande och gråtande, om du överlever.

Sådana som du är värd noll för det skandinaviska folket.

Citera
2016-03-26, 15:44
Medlem
Buffymyloves avatar
För att vända på frågan, bryr sig männen om kvinnor? Man blir ju inte direkt jättesugen på sk skandinaviska män efter ett tag i det här forumet, även om det förhoppningsvis inte speglar samhället som sådant.
Citera
2016-03-26, 15:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För att vända på frågan, bryr sig männen om kvinnor? Man blir ju inte direkt jättesugen på sk skandinaviska män efter ett tag i det här forumet, även om det förhoppningsvis inte speglar samhället som sådant.
Män älskar kvinnor! Jag vet inte en enda "man" som inte för sitt inre ser kvinnliga kvinnor med kvinnliga former som kan göra assköna tricks med sin rumpa.
Tyvärr shameas dessa kvinnor konstant av feminister som inte tycker att män ska ha något att glädjas över. Män älskar det, vissa kvinnor skambelägger allt naturligt och/eller sexuellt.
Får inte de, ska ingen få.
Citera
2016-03-26, 16:04
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Män älskar kvinnor! Jag vet inte en enda "man" som inte för sitt inre ser kvinnliga kvinnor med kvinnliga former som kan göra assköna tricks med sin rumpa.
Tyvärr shameas dessa kvinnor konstant av feminister som inte tycker att män ska ha något att glädjas över. Män älskar det, vissa kvinnor skambelägger allt naturligt och/eller sexuellt.
Får inte de, ska ingen få.
Det är ju inte så enkelt som du vill få det till, naturligtvis skammas även kvinnor av män som gärna vill ta en del av hennes sexualitet, samtidigt ska hon vara oskuldsfull på samma gång, Mao, en Madonna-hora bild. Visst finns det feminister som anser att kvinnor ska vara på ett visst sätt, men enligt mig har dessa inte fattat vad de handlar om. Det ska ju vara en och var fritt att vara sig själva.

Jag tycker om män (även om jag har dåliga erfarenheter av vissa). Jag tycker om att vara feminin och jag har gött samtliga mina partners med min matlagning. Men jag vill också som någon tidigare skrev få vara säker i det offentliga rummet.
Citera
2016-03-26, 16:17
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Nu har du hittat din ursäkt att hacka på svenska män, så du får väl hitta din MENA-man. Men det var väl egentligen vad du ville från början ändå, eller hur?
Citera
2016-03-26, 16:18
Bannlyst
Citat:

Du kanske inte gör dig så intressant. Har du funderat på det? Man kan inte läsa massmedialt svammel som ältar och tragglar saker till minsta detalj medans landet Sverige går åt helvete!

Massmedia är till stora delar köpt! Förstår du? Många journalister är korrupt via "vänskap" via den transatlantiska avtalet, de har instruerats i den skapta PKn [som florerar överallt som genom magi i hela vita västvärlden endast, men ingen annanstans. Vilket sammanträffande?!].
Till stor del vänder massmedian folkgrupper mot varandra [men allting går så sakta tillväga så folk märker inte det]. Under tiden störtar illegalt okänt folk in under rena lögnerna och slängda pass och gör oss Svenskar fattigare och mera eländiga eftersom vi skall försörja dem med lånade pengar och våra skattemedel. Men svenskor och svenskar käbblar vidare och skall göra sig så märkvärdig, men för vad? För ingenting egentligen! "Timing", det finns en tid för var sak, den tiden är nu, och käbbel har och kommer aldrig vara intressant, den gör att man inte "fångar" stunden och gör det krävs av oss, det landet Sverige kräver av oss, plikten.

Fråga dig själv i dessa oroliga tider med sprängningar och terrorism; Vad kan du göra för Sverige? Inte, vad kan Sverige göra för dig.

Några moderna artiklar [nedan] som visar på det jag alltid har fattat, och som skönjar ett uppvaknande från sekt-tänkandet, PK.

http://www.gp.se/nyheter/ledare/gastkronikor/1.3037110-heberlein-vi-maste-tala-om-islam?ref=yfp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22513055.ab?ref=yfp

Till kvinnor skulle jag tipsa. Sluta läs massmediala "nyheter" kring denna galan och olagliga massinvandring av tokiga män [har ofta varit extremt onda irrläror], sluta titta så mycket på alla indoktrinerande modetidningar [verkligheten ser helt annorlunda ut], sluta bråka och göra er så märkvärdiga och börja försvara ert eget land [stå bakom era män t.ex.] och barn istället. Ni har bara ett land, våra Svenska barn har bara ett land [lögnarna, tjuvarna, terroristerna och våldtäktsmännen som är här för att ta allting ifrån oss har ett eget land att återvända till].

Det är vi Svenskar som måste försvara vårt land mot den ockupationsmakt som dagligen försämrar allting för oss och våra kommande generationer för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in