Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du har fel delvis, pengar är inget bevis på intelligens, däremot framgångsrikt företagande är tecken på intelligens, stor skillnad.

Zlatan tex är inte så smart, har mycket pengar men skulle nog inte vara smart nog skapa ett framgångsrikt företag.

Däremot är det en stor andel som sitter på höga poster i företag psykopater, så det är ganska stor risk att trump är en duperande psykopat som ni dyrkar.
2016-03-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassekongo
Däremot är det en stor andel som sitter på höga poster i företag psykopater, så det är ganska stor risk att trump är en duperande psykopat som ni dyrkar.

Och det är inte politiker!?
2016-03-26, 01:24
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Mitt eget intryck är att han bara har någon form av narcisism. Sen har Trump antagligen ett högre IQ än genomsnittet vilket gör honom rastlös.

I snitt så borde miljardärer ha högre IQ än genomsnittet, men det kanske inte är extremt mycket mer. Warren Buffet har varit framgångsrik med sina investeringsstrategier. Ingvar Kamprad och Bill Gates med sitt företagande. Sen finns det också folk som blir rika pga sina föräldrar, men i snitt så borde det vara så att de har högre IQ eftersom en del av dessa gör enorma bedrifter i sina liv som höjer snittet.

Det krävs säkert ungefär 85 i IQ för att man över huvvudtaget ska kunna sköta en egen liten verksamhet lite framgångsrikt och bara detta talar för att extraordinärt rika företagare ligger högre i snitt. Hade Ingvar Kamprad kunnat skapa IKEA verksamheten om han bara haft 70 i IQ?
2016-03-26, 01:39
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Mitt eget intryck är att han bara har någon form av narcisism. Sen har Trump antagligen ett högre IQ än genomsnittet vilket gör honom rastlös.

I snitt så borde miljardärer ha högre IQ än genomsnittet, men det kanske inte är extremt mycket mer. Warren Buffet har varit framgångsrik med sina investeringsstrategier. Ingvar Kamprad och Bill Gates med sitt företagande. Sen finns det också folk som blir rika pga sina föräldrar, men i snitt så borde det vara så att de har högre IQ eftersom en del av dessa gör enorma bedrifter i sina liv som höjer snittet.

Det krävs säkert ungefär 85 i IQ för att man över huvvudtaget ska kunna sköta en egen liten verksamhet lite framgångsrikt och bara detta talar för att extraordinärt rika företagare ligger högre i snitt. Hade Ingvar Kamprad kunnat skapa IKEA verksamheten om han bara haft 70 i IQ?
Det där är väl som att fråga om ett dagisbarn skulle kunna sköta en verksamhet.

För övrigt tror jag att Trump kommer göra ett riktigt bra jobb i början med USA, och sen kommer det gå sakta utför.
2016-03-26, 01:50
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Det där är väl som att fråga om ett dagisbarn skulle kunna sköta en verksamhet.
70 i IQ är ungefär vad som krävs för att du ska kunna jobba på Burger King och sköta ditt dagliga liv någorlunda bra.

Hassekongo driver tesen att miljardärer har samma genomsnitts IQ som övriga befolkningen. Det räcker egentligen att minimumkravet är 70 i IQ för att höja miljardärerna över genomsnittet.
2016-03-26, 02:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
152 har jag. Fick göra flygvapentester innan jag började min flygutbildning för en massa år sedan.

Källa på det sista tack?
152? Om du skulle befinna dig i den översta percentilen enligt Cattell skulle poängen presenteras som 155+, Stanford-Binet ger 137+. Weschler 135. Det krävs specifika tester för att kunna leverera en specifik poäng i fraktioner av percentiler i den högra svansen av nf, vilket placeringstester av den typen flygvapnet använder sig av inte ger normalt. En väldigt udda poäng. Vilket test tog du?

Citat:

Jag skulle höfta Trump på ca 1 standardavvikelse över medel, absolut inget extremvärde.
2016-03-26, 02:35
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
70 i IQ är ungefär vad som krävs för att du ska kunna jobba på Burger King och sköta ditt dagliga liv någorlunda bra.

Hassekongo driver tesen att miljardärer har samma genomsnitts IQ som övriga befolkningen. Det räcker egentligen att minimumkravet är 70 i IQ för att höja miljardärerna över genomsnittet.
Jag är tveksam till det faktiskt.
2016-03-26, 02:39
Medlem
Citat:

98 är väl genomsnittliga amerikanen och jag tror som ni andra att han är över medel men max 110, han verkar inte vara så eftertänksam.
2016-03-26, 03:02
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
98 är väl genomsnittliga amerikanen och jag tror som ni andra att han är över medel men max 110, han verkar inte vara så eftertänksam.

Hans simpla och polariserande retorik är dock ett stort genidrag, då den tilltalar den del av befolkningen som tror på enkla lösningar till svåra problem. Det är lätt att fatta tycke för honom i början, då han är karismatisk och utstrålar autenticitet, men det är bara härskarteknik.

Vad tycker sd-are generellt om Trump? Jag har alltid tyckt att vi bör ha en reglerad invandring, men jag sympatiserar föga med Trumps ideologier.
2016-03-26, 10:40
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Rastlöshet är faktiskt ett tecken på hög intelligens. Han framstår kanske inte som eftertänksam, men det kan vara en långsiktig strategi för att ta bort medias uppmärksamhet från Bernie Sanders. Om inte Trump hade ställt upp så hade väl Sanders fått många av Trumps röster. Det kan också vara så att han vill höja taket rent generellt för vad som är acceptabelt att säga och på så sätt rensa bort politisk korrekthet via absurditeter. Hans uppgift är inte att vara eftertänksam just nu, utan framförallt att manipulera väljare och det tycks gå ganska bra.

Notera att han saknar manus/teleprompter och kan hålla långa sammanhängande tal och sticka ut på ett flertal sidospår, därefter komma tillbaka avsluta. Detta upprepar han på 3 olika ställen i USA på samma dag.

En del källor hävdar att hans faktiska IQ är 159.
2016-03-26, 11:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

En del källor hävdar att hans faktiska IQ är 159.
Kan du ge en ordentlig källa till det påståendet? Jag hittar bara trams av typen

Citat:
Given the usual requirements for admission to a top school like Wharton, I estimate that Mr. Trump has a 156 IQ at the minimum.

Donationer har fått in personer ännu dummare än Trump på universitet som Harvard.
2016-03-26, 11:04
Bannlyst
Citat:

Hans bombastiska och till synes "plumpa" sätt är i allra högsta grad genomtänkt. Se på gamla klipp hur Trump agerade då, inte alls lika oförsiktig och over the top. Att han gör det nu är väldigt smart, eftersom han vet hur förbannat trötta folk är på politisk korrekthet och ett förutsägbart politiskt beteende. Han kom in i helt rätt tidpunkt med just den attityden. Ingenting Trump gjort eller kommer göra är ogenomtänkt.

Han besitter med all säkerhet en iq över 110, till & med jag ligger över det. Däremot 150+ är väl i överkant och bara spekulationer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in