2016-03-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var samtidigt som LUF-omröstningen (förmodligen samma dag). Bengtsson skrev om hur liberal han var, en person skämtade och frågade om han gillade lik. Bengtsson fattade inte utan började bete sig otrevligt och det slutade med att han hotade med att anmäla skämtaren.

Jag vet att det är så här, för jag såg det. Det finns inga kansken, inga tveksamheter, inga möjliga feltolkningar. End of story.

Du vet men vi andra vet inte. Oavsett så är det inte Bengtssons Twitter som vi diskuterar. Även om Bengtsson hotat anmäla ''skämtaren" vad har det att göra med den eventuella misshandeln mot honom? Om vi ska hålla oss till misshandeln så tycker jag att det är konstigt att han öppnade dörren så sent på natten och trots att han var utsatt för dödshot sedan tidigare. Jag tycker också att det är konstigt att han kom så lindrigt undan om GM var ute efter att döda honom? Jag har ingenting emot denna Bengtsson pga hans hudfärg, sexuella läggning eller politisk tillhörighet. Jag förstår att han får ta emot mycket hat från anonyma personer på grund av sin hudfärg och/eller sexuella läggning. Att han dessutom är moderat kan också reta upp många av er på Flashback som anser att moderaterna är de största landsförrädarna. Men trots allt har jag svårt att köpa att detta brott har skett. Jag håller mig skeptisk tills vi får mer information.
Citera
2016-03-11, 22:27
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atskitvlasovit
Vad finns det för bevis/vad tyder på att han fejkar? Jag ifrågasätter inte att han gör det - men diskussionen mår nog bättre om folk slänger fram något annat än magkänslor.

Det stämmer att vi inte ska dra allt för förhastade slutsatser om att han ljuger för att få media utrymme (Precis som herren som "fick ett hakkors inristat i pannan"). Däremot så tror jag att han ljuger.

Varför?

Personerna som ska ha misshandlat honom borde vara medvetna om att de redan sitter ordentligt i skiten. Om gruppen var ute efter att skrämma honom eller liknande så skulle det förmodligen gå exakt lika bra med knytnävarna eller ett tillhygge likt ett brännbollsträ. Varken nazister eller vänsterextremister skulle nöja sig med att rispa lite med kniven, inga utslagna tänder eller förstörd bostad? Nej enbart väldigt ytliga rispningar (så pass lindriga att ambulansen inte ens behövde tillkallas) luktar illa oavsett vilken partitillhörighet som en politiker har.

Nej, jag tror på att han vill köpa lite medieutrymme. Jag säger att det garanterat inte är så. Skulle han blivit knivhuggen skulle det helt klart vara en annan femma. Men om man är så hatad som han påstås vara så är det för mig väldigt underligt att personerna riskerar så mycket för så lite. Det skulle förmodligen räcka med att slå sönder alla fönster i huset med stenar eller spraya något hotande på huset. Men nej, de riskerar att lämna bevis efter sig inne i huset för att rispa honom lite?

Ogillar jag Bengtsson? Nej, för att vara ärlig så har jag aldrig hört talas om karln innan det här, men det påminner ganska mycket om andra politiker (och privatpersoner) som bölar ut att de har blivit attackerade enbart för att få lite uppmärksamhet.

Är historien sann så hoppas jag på att alla inblandade blir straffade. Är historien uppdiktad så hoppas jag att Bengtsson blir straffad. Så enkelt är det.
Citera
2016-03-20, 19:12
Medlem
Grisbrottarens avatar
Trots att varken gärningsperson eller motiv identifierades ordnade Alexander idag en manifestation mot rasism och nazism i Gottsunda centrum.
Citat:
Dagarna efter knivattacken funderade Uppsalapolitikern att sluta med politiken men ändrade sig. ”Jag tänker inte låta nazisterna vinna”.

Alexander Bengtsson (M) medverkade på en manifestation i Gottsunda mot rasistiskt motiverat våld under söndagen. Ett hundratal människor deltog i marschen.
(...)
Alexander Bengtsson har vid ett flertal tidigare tillfällen utsatts för dödshot. Även SVT Nyheter Uppsala har tagit emot dödshot, som skickades ut till samtliga lokala medier, riktade mot honom. Den 8 mars i år attackerades han av en okänd man med kniv i sitt eget hem.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/alexander-bengtsson-m-ville-sluta-med-politiken-efter-knivattacken

Hela historien stinker av uppmärksamhetssökande.
Citera
2016-03-21, 13:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Trots att varken gärningsperson eller motiv identifierades ordnade Alexander idag en manifestation mot rasism och nazism i Gottsunda centrum. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/alexander-bengtsson-m-ville-sluta-med-politiken-efter-knivattacken

Hela historien stinker av uppmärksamhetssökande.
Och idag är Alexander och gottsundamanifestationen förstasidastoryn på Upsala Nya Tidning, fortsatt inne i tidningen med nästan hela sidan A8. Has sa att han hade funderat på att sluta med politiken, men bestämt sig för att fortsätta kampen, Han gick till skarpt angrepp mot SD, som han betecknade som rasistiskt, och apostroferade en kvinnlig vänsterpartist som tydligen också hotats som medoffer.

Det är ju fullständigt klart, oavsett orsak och bakgrund till de rapporterade hoten och anfallen, att Alexander har fått väldigt mycket positivist publicitet som han svårligen hade fått annars.
Citera
2016-03-24, 17:27
Medlem
Iliums avatar
Kropp funnen i bilbrand - Ödeshög 2016-03-24 10:42

Citat:
Ursprungligen postat av Polisen
2016-03-24 10:42, Brand, Ödeshög

Bilbrand Ödeshög.

10.11 larm inkom till polisen via SOS om att en anmälare påträffat en brinnande bil på en mindre väg på landet strax söder om Ödeshög.

Polis och räddningstjänst åkte till platsen. Räddningstjänsten släckte branden och polisen undersöker nu orsakerna och omständigheterna kring branden.

14.00 Polisens kriminaltekniker har arbetat på brandplatsen med att undersöka och dokumentera omständigheterna kring bilbranden. Bilen är bärgad från platsen.
I samband med undersökningarna av den helt utbrunna bilen har kvarlevorna av en person påträffats. Polisen arbetar nu med att identifiera kroppen och efter att det arbetet är klart kommer anhöriga att underrättas. Utredningen inriktas nu mot att klargöra om ett brott kan ha begåtts eller om det kan finnas andra orsaker till branden. I nuläget är ingen förundersökning inledd.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
– Vi måste klargöra om det har begåtts ett brott. Men än så länge finns inga konkreta omständigheter som tyder på det, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesperson.

Ärendet kan avskrivas om omständigheterna inte förändras.

– Men vi måste undersöka detta noggrant innan vi kan göra det, säger Thomas Agnevik.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kropp-hittad-i-utbrand-bil

Citat:
Ursprungligen postat av SR
Den brinnande bilen upptäcktes omkring klockan 10 vid skidstugan i Skönatorpet. Enligt räddningschefen i Ödeshög, Jörgen Nielsen, spred sig branden även till ris och annat skogsavfall från en avverkning – men är nu under kontroll och det finns ingen spridningsrisk.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6397144

Vem är den avlidne? Brukar bilar spontanantända?
Senast redigerad av Ilium 2016-03-24 kl. 17:31.
Citera
2016-03-24, 17:42
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
Vem är den avlidne? Brukar bilar spontanantända?
Jag tror inte att det är en olyckshändelse.
Självmord eller ev. mord är min gissning.
Citera
2016-03-24, 18:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror inte att det är en olyckshändelse.
Självmord eller ev. mord är min gissning.
Allt talar för att det här var en olycka, en nästan identisk sådan. (FB) Lik hittat i brinnande bil i Öxabäck 2010-02-24 (Christer Schillerås)
Citera
2016-03-25, 10:30
Medlem
Danneliuss avatar
Han är misstänkt av polisen för att ha fabricerat allt, fick jag höra nu.
Citera
2016-03-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Officiellt eller mellan kollegor?
Citera
2016-03-25, 10:46
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Officiellt eller mellan kollegor?
Enligt vänner på fb. Han hade skrikit rasistjävlar till alla poliser så fort han kom in på stationen 😂 dom hade halvt sparkat ihjäl hans hund sa han. När utredarna kollar hunden så viftar den på svansen och vill leka. Så va han inte nyss säger idioten då...
Citera
2016-03-26, 11:33
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Enligt vänner på fb. Han hade skrikit rasistjävlar till alla poliser så fort han kom in på stationen 😂 dom hade halvt sparkat ihjäl hans hund sa han. När utredarna kollar hunden så viftar den på svansen och vill leka. Så va han inte nyss säger idioten då...

Att hela den här händelsen inte fick särskilt mycket utrymme i etablerad media kan väl också ses som ett tecken på att allt bara var ett hopkok av lögner från Bengtsson sida. Han verkar älska att tala om för alla om sin hudfärg och sexuella läggning. Förra veckan deltog Bengtsson i Aschbergs program och det första han nämnde för alla var att han minsann både är svart och bög
Citera
2016-03-26, 12:25
Bannlyst
Citat:

Ja som de flesta i traden misstänkt är allt pahittat men har du nagon bättre källa? Finns nagon FUP eller liknande??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in