Citat:
Ursprungligen postat av
atskitvlasovit
Vad finns det för bevis/vad tyder på att han fejkar? Jag ifrågasätter inte att han gör det - men diskussionen mår nog bättre om folk slänger fram något annat än magkänslor.
Det stämmer att vi inte ska dra allt för förhastade slutsatser om att han ljuger för att få media utrymme (Precis som herren som "fick ett hakkors inristat i pannan"). Däremot så tror jag att han ljuger.
Varför?
Personerna som ska ha misshandlat honom borde vara medvetna om att de redan sitter ordentligt i skiten. Om gruppen var ute efter att skrämma honom eller liknande så skulle det förmodligen gå exakt lika bra med knytnävarna eller ett tillhygge likt ett brännbollsträ. Varken nazister eller vänsterextremister skulle nöja sig med att rispa lite med kniven, inga utslagna tänder eller förstörd bostad? Nej enbart väldigt ytliga rispningar (så pass lindriga att ambulansen inte ens behövde tillkallas) luktar illa oavsett vilken partitillhörighet som en politiker har.
Nej, jag tror på att han vill köpa lite medieutrymme. Jag säger att det garanterat inte är så. Skulle han blivit knivhuggen skulle det helt klart vara en annan femma. Men om man är så hatad som han påstås vara så är det för mig väldigt underligt att personerna riskerar så mycket för så lite. Det skulle förmodligen räcka med att slå sönder alla fönster i huset med stenar eller spraya något hotande på huset. Men nej, de riskerar att lämna bevis efter sig inne i huset för att rispa honom lite?
Ogillar jag Bengtsson? Nej, för att vara ärlig så har jag aldrig hört talas om karln innan det här, men det påminner ganska mycket om andra politiker (och privatpersoner) som bölar ut att de har blivit attackerade enbart för att få lite uppmärksamhet.
Är historien sann så hoppas jag på att alla inblandade blir straffade. Är historien uppdiktad så hoppas jag att Bengtsson blir straffad. Så enkelt är det.