2016-04-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Det är heller inte omöjligt att han skrivit ett avskedsbrev.

Kanske som en ingift släkting; hen hade lagt ett brev i bostaden "Leta inte efter mig, jag vill bara dö." En mer eller mindre tömd spritflaska bredvid. På vissa ägodelar fanns lappar; Till Eva etc.

Kör man sedan närmare 35 mil hemifrån som AB tycks ha gjort är det inte lätt för anhöriga att veta var de ska leta... (släktingen, något äldre än AB, flöt upp i Sthlms ström ett par månader senare, när all is smält).
Citera
2016-04-02, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om man ville göra det ordentligt så hade jag tvivlat lite på engångsgrillarna, tänk om de inte räcker till, de slocknar ganska fort och du överlever, men som en grönsak. Nä full tank, och en dammsugarslang till avgasröret.
det funkar inte att ta livet av sig på det sättet med nyare bilar.
Citera
2016-04-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det skulle vara skönt att få det klarlagt. Men av hänsyn till anhöriga vill väl journalister inte rota i det. Nu får vi aldrig veta om alltihop var falsklarm (inte sannolikt enligt mig, att han av alla skulle sluppit alla slags hot) eller om bara några fall var hans egna påhitt, eller om polisens misstankar inte ens hade med självmordet att göra. Kanske de i kombination med något annat?
Det troliga är väl att samtliga relaterade utredningar, alltså både om hot, falskanmälan och dödsfall, läggs ned. Med konsekvensen att något officiellt avslut inte sker och att inget utredningsmaterial blir tillgängligt för allmänheten. Därefter blir det fritt fram för ideologiskt motiverade historietecknare att beskriva det här som ett högerextremt mord eller något liknande.

Blir uppriktigt förvånad om inte Bengtsson kommer dyka upp på listor över offer för högerextremt våld om några år. Struntar man i att ta med att polisen sa att det var självmord och bara nämner att hans kropp fanns i en övertänd bil så kommer det låta precis som mord utan att man direkt behöver ljuga. Redan nu försöker ju Schyman och vänner med den vinkeln, så ger man det bara lite tid kommer det nog bli en etablerad sanning i de kretsarna.
Senast redigerad av KomodoFall 2016-04-02 kl. 20:25.
Citera
2016-04-02, 20:22
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokconny
det funkar inte att ta livet av sig på det sättet med nyare bilar.

Precis, kräver en bil utan katalysator, vilket inte har tillverkats sedan slutet på 80-talet någon gång.
Citera
2016-04-02, 21:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det där låter rimligt.

Han kunde väl lika gärna dränkt sig i t-sprit och sedar fjuttat på. Inget vet något om detta om hur han nu gjorde punkt slut.
Citera
2016-04-02, 21:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag om jag vore han skulle ju dock drämt in in en vägg och dött direkt. Detta med att brinna ihjäl nej tack det är inget bra även om man nu bestämt självmord.
Citera
2016-04-02, 21:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är sorgligt vad som. Han är svart han ä homo och han politiker som vill ha fri invandring.Såklart han har fått ta emot hat. Mycket av detta hat är bara vanlig sansad kritik att folk i gemen inte vill ha fri invandring. Det är hur dumt och sjukt som helst. Men såklart han har rätt att tycka att det ska vara så utan har och hot. Vilket jan förmodligen då fick fastän han trodde annat och hittade på hot.
Citera
2016-04-02, 22:18
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Precis, kräver en bil utan katalysator, vilket inte har tillverkats sedan slutet på 80-talet någon gång.
Varför det? De släpper ju fortfarande ut stora mängder koldioxid.
Citera
2016-04-02, 22:18
Bannlyst
Har det fortfarande inte kommit fram vad bögjäveln gjorde nere i Ödeshög?
Citera
2016-04-02, 22:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Har det fortfarande inte kommit fram vad bögjäveln gjorde nere i Ödeshög?

Nix. Men skulle jag nu gissa att blev misstänkt = livet förstört på nolltid han satte sig i en bil och bara körde tills då nog blev nog och han gjorde slag i saken och dödade sig själv.. Vet inte vad man ska beskylla där. Borde polisen vetat? NJA möjligen och efter misstänkt honom satt honom under suicide watch. Frågor som aldrig kommer få ett svar.
Senast redigerad av Zaedrews 2016-04-02 kl. 22:30.
Citera
2016-04-02, 23:25
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
När obduktionsresultatet offentliggörs så får vi säkert reda på detta.

Varför skulle det ske, polisen säger nog inte mer nu - det har redan kontaterat faktum.
Citera
2016-04-02, 23:34
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
varför skulle han egentligen vilja ta livet av sig själv?
Det finns nog fler förklaringar till det, jag är inte alls förvånad.
Kanske har han haft tanken på den utvägen i flera år.
Desperata lögner, kanske osäkerhet kring de egna identiteten som adopterad, och som färgad, den säkert krångliga balansgången som homosexuell.

Den som tvångsmässigt eller i alla fall vanemässigt ljuger i olika sammanhang vet att en dag måste bubblan spricka.
Som sagt, statistiken visar att adopterade, särskilt de med avvikande utseende löper flerdubbel risk att begå suicid.
Dessutom - här kan jag inte luta mig mot statistik (det kanske ngn annan som kan?) är jag ganska säker på att homosexuella personer har en oroande överrepresentation bland självmordshot, självmordsförsök och fullbordade självmord.
AB kan ha haft dubbla (trippla) skäl till att ta sitt liv.
Hursomhelst, väldigt tragiskt. Mina tankar går till de anhöriga, som jag tror ha gjort allt de kunnat för att ge denne unge man ett bra liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in