Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
NB saknade alibi för griftefridsbrottet. Polisen har gjort ett bra jobb. Det går alltid att klanka på FUP, det finns fel och det saknas delar, men denna är i stort sett bra. Problemet är att fel slutsats drogs av utredningen. Du har bestämt dig i förväg för att han är skyldig - därför vill du gärna ljuga och klippa och klistra efter eget behag, så det passar ihop med din teori.
Enig med dig att en FUP alltid innehåller små fel, denna FUP är inte heller perfekt. Tror att felet med er alternativa personer är att ni måste göra en helhetsbedömning av bevisningen, inte haka upp er på enskilda bevis. Då kommer ni ingen vart, jag grundar min åsikt på bevis och sannolikhet. Vad hände med att tänka logiskt och värdera fakta som finns, fakta är att det inte finns någon alternativgärningsman. Hur har fel slutsats dragits, det finns ingen alternativgärningsman och bevisen talar för mord. Jag har då aldrig hört talas om någon som är beredd att sitta av ett livstidsstraff för mord, om man nu skulle vara skyldig till exempelvis griftefridsbrott istället. Hur förklarar du Nerijus förklaringsbörda då, att han aldrig träffat Lisa? Du är verkligen helt ensam i din teori, när inte ens Nerijus själv vill kännas vid den