Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Det gjorde jag inte, jag skrev där att om vingen träffade en lyktstolpe vid pentagon så hade vingen gått sönder.
Ja exakt, men "otur" för dig så visade det sig att vingen inte alls gick sönder om man såg på HELA filmen. Dessutom är förstås en solid (i detta fall mycket kraftig) stolpe av trä rejält tuffare motstånd än en lyktstolpe specialdesignad för att brytas av vid kollision..
Ska vi verkligen behöva ta den här diskussionen igen - kan du inte bara backa i tråden och se var du gav upp förra gången?
Citat:
Du saknar faktaunderlag för att flygplan kan skära igenom stål, det tar sig
Att vad sa farbror? Det är ju DU som påstår att du har faktaunderlag för att det var omöjligt, vi väntar fortfarande på de bevisen. Angående faktaunderlag för att flygplanen faktisk KUNDE skära av balkarna så finns det en rejält utförlig rapport utfärdad av några som kallas för NIST. Jag antar att du hört talas om den?
EDIT: Hur gick det med landningshastigheterna här ovan - gav du upp när du insåg att du hade fel så kanske du kan dra lärdom av den upplevelsen..
EDIT 2: Jag ser att du även hakade på "pansarvagns-teorin" som din åsiktsfrände Pussyking framförde:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag antar att du satte dig in i den teorin ordentligt innan du började använda dig av det argumentet?
Då kan du kanske förklara detta (Pussyking verkar tyvärr tillfälligt ha avvikit):
Citat:
De yttre kolumnerna på etc var ihåliga balkar med någon cm i godstjocklek
(godstjockleken minskade från 63,5 mm till 6,5 mm nedifrån och upp).
Även om vi i fantasin föreställer oss att balkarna hade varit solida (350 mm i kvadrat), så hade det inte varit i närheten av godset i en modern stridsvagn (som jag antar att du menar fast du skrev pansarvagn..). Svenska armens stridsvagn 122 har exempelvis godstjocklekar som varierar från 620 mm ända upp till 1960 mm. Det tunnaste godset är alltså nästan dubbelt så tjockt som balkarna i etc OM de hade varit solida - vilket de absolut inte var..
Så sluta ljug!