Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Som Crispy skrev tidigare i tråden så är det nog ytterst få som skulle kunna leda SD bättre än nuvarande ledning, vi pratar om opinionsmässiga framgångar som saknar motstycke i svensk historia
Men invandringens storlek och inriktning (MENA länder) saknar motstycke i Nordens (jordens?) historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Att SD bör profilera sig hårdare i invandringsfrågan för att vinna väljare i opinionen just nu är ett feltänk av stora mått, ALLA vet vart dom står i den frågan.
Vet och vet... Som du skriver
Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Som jag skrev: SD kan inte rå för att väljarna är opålästa och korkade samt vilseledda av media. Det är folks dumhet och okunnighet som är det största problemet, det är och andra sidan nästan omöjligt att ändra på.
, varför de måste bli påminda, vart Sverige är på väg.
Många tycks tro att enkla budskap/svar/tjatande om invandring är dåligt, att man inte kan gå långt med en enda fråga. Men det stämmer inte. Bara att kolla hur långt det gick i Sverige med "alla människors lika värde", "det är ju baaaarn" och "människor som flyr för sitt liv". Med dessa enkla budskap har den goda vänstern lyckats
döda debatten i Sverige
Ett annat exempel är Trump. Karln säger samma sak i varenda intervju. Jag säger inte att vi behöver vår egen Trump i Sverige (vi litar mer på politiker/media, mer utbildade/gillar inte arrogans bla-bla-bla), men det verkligen inget fel om att tjata om problem och dess lösningar. Speciellt när invandringen verkligen är ett stort problem. Väljare såväl i USA som i Sverige gillar smarta oneliners.
Skola? Ta upp senaste rapport om Pisa. Lag och ordning? Ta upp polisens rapport om "no-go-zoner". Tiggare? Berätta vilka enorma summor vi betalar till Rumänien. Medias trovärdighet? Länka till klippet som visar hur australiskt tv-team blev attackerat i Rinkeby. Äldrevård? Berätta om matprotesterna på asylboenden.
http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/tv-matprotesterna-fortsatte-under-fredagen-i-trangslet– Det är dålig mat och flera hundra personer äter inte. Vi tycker inte om maten och vi vill ha arabisk mat. Vi vill laga vår egen mat, säger George Farah från Syrien.
http://svenska.yle.fi/artikel/2015/10/01/maten-asylsokande-andrasEn av männen på protestmötet visade upp en tallrik med kokt ris av obestämbar sort, som han betecknade som hundmat.
Sådana nyheter gör mig alltid förbannat. Troligen många andra också.
Men generalisera inte. Säg dock att sådant aldrig ska accepteras. Enkla budskap och tala om/länka till rapporter/medias hycklande för de som vill göra sin egen analys.
Tino Sanandaji är ett gott exempel - faktabaserad, känslosam och lite arrogant
Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Som jag skrev: SD kan inte rå för att väljarna är opålästa och korkade samt vilseledda av media. Det är folks dumhet och okunnighet som är det största problemet, det är och andra sidan nästan omöjligt att ändra på.
Opinionsbildning är en av politikernas viktigaste uppgift.
Enkelt och faktabaserat, enkelt och faktabaserat!