2016-03-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KotteBKK
Finns det något sätt man kan dra ut på domen?

Du kan ju alltid säga att du inte visste om att det fanns ett förbud och försöka begära att utredningen ska läggas ned.
Citera
2016-03-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grns
Du kan ju alltid säga att du inte visste om att det fanns ett förbud och försöka begära att utredningen ska läggas ned.
Ska försöka med detta. Tack så mycket för hjälpen. Jag hoppas verkligen jag kan få detta jobbet men känns som att det kommer gå åt skogen pga detta.
Citera
2016-03-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ska försöka med detta. Tack så mycket för hjälpen. Jag hoppas verkligen jag kan få detta jobbet men känns som att det kommer gå åt skogen pga detta.
Det funka tamejfan! Utredningen nerlagd!
Citera
2016-03-15, 11:17
Medlem
Citat:
Bumpar och frågar när det kommer komma in registret? Har nytt jobb på G och dom kommer göra en bakgrundskontroll på mig, när syns det? Har inte fått nått mer än så länge.

+1
Senast redigerad av jenisej9 2016-03-15 kl. 12:01.
Citera
2016-03-19, 11:51
Medlem
AndersEklunds avatar
Vad för straff skulle ni tippa att man får för att hugga någon med kniv en gång, alternativt skära ett jack i ansiktet.
Har 5 tidigare fängelsedomar och ca 30 avsnitt i belastningsregistret.
Citera
2016-03-19, 16:58
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Vad för straff skulle ni tippa att man får för att hugga någon med kniv en gång, alternativt skära ett jack i ansiktet.
Har 5 tidigare fängelsedomar och ca 30 avsnitt i belastningsregistret.

Det kommer omfattas av ditt livstidsstraff. Det kan få betydelse när du senare ansöker om omvandling till tidsbestämt, men i ditt fall är det nog whatever.
Citera
2016-03-19, 22:11
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det kommer omfattas av ditt livstidsstraff. Det kan få betydelse när du senare ansöker om omvandling till tidsbestämt, men i ditt fall är det nog whatever.

Så du menar att jag får livstid? Hahah
Citera
2016-03-20, 14:34
Medlem
ekkelones avatar
Aldrig straffad innan och undrar vad för straff jag kan få om jag måste pissa och det syns positivt på E? Händer det nått med körkortet?

En annan fråga, vad händer om jag pissar positivt på weed? vad får jag för straff? kan körkortet påverkas av det?
Citera
2016-03-20, 18:45
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkelone
Aldrig straffad innan och undrar vad för straff jag kan få om jag måste pissa och det syns positivt på E? Händer det nått med körkortet?

En annan fråga, vad händer om jag pissar positivt på weed? vad får jag för straff? kan körkortet påverkas av det?

Bötesbrott. Kan hända saker med körkorten dock.
Citera
2016-03-21, 12:30
Medlem
kunglighetens avatar
PEPPARSPRAYA POLISEN

Vilken paragraf skulle det falla under att pepparspraya en eller flera poliser? Vilket straff skulle man förmodat få?
Citera
2016-03-21, 16:18
Medlem
Vansinnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligheten
PEPPARSPRAYA POLISEN

Vilken paragraf skulle det falla under att pepparspraya en eller flera poliser? Vilket straff skulle man förmodat få?

Våld mot tjänsteman kanske. 17 kap. 1 § BrB. Du får nog fängelse.
Citera
2016-03-23, 21:37
Medlem
Vad för straff får en tidigare ostraffad 18-20 åring som:

Haft en cannabisodling som ger mellan 8-10 kg marijuana per skörd
Överlåtit cannabis
Innehaft två skjutvapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto