2016-03-23, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sundish91
Hallå! Går en utredning nu och nästa vecka ska jag träffa en läkare och det blir sista mötet, jag får ta med mig en närstående också. Fick med en lapp där jag ska skriva i läkemedel jag tar så som Ipren eller dylikt. För att min medicinering ska bli så bra som möjligt. Nu till frågan, jag tror att de kommer sätta en diagnos på mig ADD annars tror jag inte att jag skulle få en sån lapp plus att utredningen har tagit ca 1,5 år. Vad tror ni?

Ja hon/han vill väl se om det är något som kan krocka med den medicinering du ska få för ADD. Har du problem med ångest och dyl? Brukar gå hand-i-hand med en diagnos.
Citera
2016-03-23, 20:01
Medlem
sundish91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ja hon/han vill väl se om det är något som kan krocka med den medicinering du ska få för ADD. Har du problem med ångest och dyl? Brukar gå hand-i-hand med en diagnos.

Okej. Nej det har jag inte.
Citera
2016-03-23, 20:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Hallå! Går en utredning nu och nästa vecka ska jag träffa en läkare och det blir sista mötet, jag får ta med mig en närstående också. Fick med en lapp där jag ska skriva i läkemedel jag tar så som Ipren eller dylikt. För att min medicinering ska bli så bra som möjligt. Nu till frågan, jag tror att de kommer sätta en diagnos på mig ADD annars tror jag inte att jag skulle få en sån lapp plus att utredningen har tagit ca 1,5 år. Vad tror ni?
Fick du inte lämna urinprov innan utredningen? För att se om man är drogfri. Trodde jag alla gjorde.
Citera
2016-03-23, 20:03
Avslutad
Citat:
Okej. Nej det har jag inte.

Det kommer du förmodligen få svar på när du börjar med medicineringen(om du nu vill ha det).
Citera
2016-03-23, 20:10
Medlem
sundish91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fick du inte lämna urinprov innan utredningen? För att se om man är drogfri. Trodde jag alla gjorde.

Nej det fick jag inte.
Citera
2016-03-23, 20:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nej det fick jag inte.
Hmm. Märkligt. Fick jag göra och då har jag aldrig haft några drogproblem eller haft nåt sånt i mina journaler. Det var ett uttalat krav för att få göra en utredning.
Senast redigerad av gato12 2016-03-23 kl. 20:16.
Citera
2016-03-23, 20:16
Medlem
sundish91s avatar
Citat:
Hmm. Märkligt. Fick jag göra och då har jag aldrig haft några drogproblem eller haft nåt sånt i mina journaler.

Ja, kanske är skillnad där man söker vård.
Citera
2016-03-24, 20:38
Medlem
Citat:
Hmm. Märkligt. Fick jag göra och då har jag aldrig haft några drogproblem eller haft nåt sånt i mina journaler. Det var ett uttalat krav för att få göra en utredning.

tycker det är extremt märkligt jag också.
Citera
2016-03-24, 23:18
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
tycker det är extremt märkligt jag också.

Även jag har inte någon sådan historia i bagaget, men jag fick också lämna prov.

Dock, så var det en tråd om det här i forumet tidigare och det verkar som om att det varierar grovt hur pass svårt det är att få ADHD-medicinering per landsting - även UP var något som varierade, även om det verkade som om att en majoritet fick lämna UP innan.

UP = UrinProv.
Citera
2016-03-24, 23:47
Avslutad
På mitt ADHD-center så tar man slumpmässiga tester vid besök men enbart saliv.
Citera
2016-03-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Även jag har inte någon sådan historia i bagaget, men jag fick också lämna prov.

Dock, så var det en tråd om det här i forumet tidigare och det verkar som om att det varierar grovt hur pass svårt det är att få ADHD-medicinering per landsting - även UP var något som varierade, även om det verkade som om att en majoritet fick lämna UP innan.

UP = UrinProv.

Okej ja förstår..trodde dock detta va tvång överallt då det är grymt starka mediciner ändå. Men ja hade fel tydligen
Citera
2016-04-09, 00:01
Medlem
lejongaddens avatar
Äntligen fick jag svar på mina handlingar. Fick ADD onsdag med autistiska drag men skulle börja med medicinering för att det ska tydligen visa dem autistiska dagen. Förmodligen AS

Det jag undrar om det är någon som haft utmattning syndrom och märkt att arbetsminnet är helt fuck up även ifall du kommit tillbaka på fötter igen. För ADD är det redan dåligt och mitt är sämst nu. Det kan vara så permanent sa min psykolog. MEN IALLFALL någon som vet ifall det är permanent? Eller fått tillbaka sitt arbetsminne/närminne med tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in