2015-11-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TryggaRekan
Okej själv är jag både glömsk, har åkt och handlat mat och bara lämnat i kassan och kommit hem tomhänt men vill även skjuta på saker tills rätt sinnesstämning infinner sig

haha sorry att jag garvar... Men det är ju fan ingen oanlighet.. eller skulle handla på jobbet och göra olika saker .. dem fick skriva minneslappar typ.. självförtroendet får ju sig med en törn av sådant där. Då tänker man ju.. kommer jag aldrig kunna jobba som alla andra? man vill ju kunna vara med och bidra!!

Var 300 i kö till Fk just nu.. den orkar ja inte sitta i iallafall.. Får ringa senare igen.

Provat på alla möjliga anställningar.. uppsagd ifrån 4 olika fastatjänster inom 4 olika fack. (Historiskt sett)
Senast redigerad av joffen87 2015-11-19 kl. 11:49.
Citera
2015-11-19, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
- Uppfattas i andra människor som en väldigt lat person. Men dessa personer har mycket svårare att ta sig för saker och ting än andra personer. Det kan handla om väldigt enkla saker. De stöter ofta på mycket svårigheter i arbetslivet & de har onormal glömska som kan uppstå m.m.

Jag glömde laga lunch till mig själv i månader tex.

Min chef sa till mig att ja skulle ringa försäkringskassan för 1 - 2 mån sedan.. inte blivit gjort ännu.
Många uppfattar också mig som en lat person, t ex i grupparbete blir många ofta lite förbannade på mig för de anser att jag gör lite och är allmänt lat, men det är som om låser sig för mig när jag ska jobba med andra.
Citera
2015-11-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Många uppfattar också mig som en lat person, t ex i grupparbete blir många ofta lite förbannade på mig för de anser att jag gör lite och är allmänt lat, men det är som om låser sig för mig när jag ska jobba med andra.

I självaverket eller innerst inne uppfattar jag mig själv som egentligen en väldigt klok och ganska smart kille faktiskt. (Detta är något som talar emot att prata med typ samhall om sysselsättning av något slag). Bara det att man är oerhört glömsk och lite lite annorlunda gentemot andra ang vissa saker.

Ja alltså man vill ju prestera på topp eller göra det absolut bästa utav det liksom.. men det når inte ända fram på något vis. Och det kan vara små saker som gör att det fallerar.

Har fått prova Concerta ihop om att jag ska märka något annorlunda.. Men jag upplever de som såkallade "sockerpiller" eller jag märker varken av något negativit eller positivt utav dem. (så som jag tolkar det hela).

Men sedan kan de kanske vara lättare att analysera och se skillnader.. om man får ställas inför lite svårare utmaningar som skall lösas och dyligt för att se mera konkret hur det fungerar med medcinen i kroppen i dessa sammanhang. (Det har jag inte provat dock) då jag bara varit hemma och varit ganska passiv.. och inte ställts för några svårare saker eller utamaningar.
Senast redigerad av joffen87 2015-11-19 kl. 12:06.
Citera
2015-11-19, 19:22
Medlem
hksnismos avatar
Vad är den bästa medicinen som man köpa utan att slå sig igenom hela sjukhus kedjan för misstänkt add?

Noopept? DMAE?
Citera
2015-11-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Vad är den bästa medicinen som man köpa utan att slå sig igenom hela sjukhus kedjan för misstänkt add?

Noopept? DMAE?

Du måste göra en utredning för att få recept på medicin emot add. Finns inget annat sätt för att få köpa ut dessa medicinerna. (narkotikaklassade mediciner).

Men Elvans och Ritalin eller nog dem bästa sorterna (tror dem). Men det är väldigt individuellt på hur olika personer reagerar på dem olika sorterna.
Citera
2015-11-19, 22:14
Medlem
MrJoker4s avatar
Enligt er erfarenhet, vilken medicin hjälpte er bäst? Är Elvanse presic som adderall eller är adderall The Real Deal?
Senast redigerad av MrJoker4 2015-11-19 kl. 22:16.
Citera
2015-11-19, 22:16
Medlem
MrJoker4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Nej, dessvärre inte...

Tack för välformulerat svar.
Citera
2015-11-20, 13:48
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Du måste göra en utredning för att få recept på medicin emot add. Finns inget annat sätt för att få köpa ut dessa medicinerna. (narkotikaklassade mediciner).

Men Elvans och Ritalin eller nog dem bästa sorterna (tror dem). Men det är väldigt individuellt på hur olika personer reagerar på dem olika sorterna.

Dmae ska ju va Ritalin liknande vad jag hört och det säljs ju lite överallt testar det först då
Senast redigerad av hksnismo 2015-11-20 kl. 13:49. Anledning: P3
Citera
2015-11-20, 16:15
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Dmae ska ju va Ritalin liknande vad jag hört och det säljs ju lite överallt testar det först då

Du borde dock absolut se till att få dig själv utredd om du misstänker att du har ADHD-PI, det finns mer hjälp att få, som behövs, utöver medicinering.

Det finns ju dock mediciner som man menar fungerar bättre på ADD/ADHD-PI/SCT (om det nu är samma sak, däri tvistar di lärde) som faktiskt inte är narkotiska, och därmed inte lika svåra eller brottsliga att få tag i.

Strattera (atomoxetin), Intuniv (guanfacin), och Metadoxin är alla ickenarkotiska och bevisat effektiva på en del grupper med uppmärksamhetsstörning.

Om du ska börja självmedicinera så borde du fokusera på dom preparaten istället.
Citera
2015-11-21, 11:11
Medlem
Citat:
Du borde dock absolut se till att få dig själv utredd om du misstänker att du har ADHD-PI, det finns mer hjälp att få, som behövs, utöver medicinering.

Det finns ju dock mediciner som man menar fungerar bättre på ADD/ADHD-PI/SCT (om det nu är samma sak, däri tvistar di lärde) som faktiskt inte är narkotiska, och därmed inte lika svåra eller brottsliga att få tag i.

Strattera (atomoxetin), Intuniv (guanfacin), och Metadoxin är alla ickenarkotiska och bevisat effektiva på en del grupper med uppmärksamhetsstörning.

Om du ska börja självmedicinera så borde du fokusera på dom preparaten istället.

Jag har inte förstått vad den här (Mera hjälpen innebär ännu dock). Är snart på väg att bli pensionär vid 28 års ålder verkar det som.
Citera
2015-11-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJoker4
Enligt er erfarenhet, vilken medicin hjälpte er bäst? Är Elvanse presic som adderall eller är adderall The Real Deal?

Det är väldigt individuellt hur man reagerar och vilken som är bäst för varje person. Men Elvans och Ritalin är nog dem bästa sorterna överlag.
Citera
2015-11-21, 17:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Venlafaxin och voxra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in