2016-03-13, 23:41
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ametylfenidat
Om man nhar tolerans på Elvanse, har man tolerans på gatutjack då också?

Ja såklart det omvandlas ju till dextroamfetamin i kroppen
Citera
2016-03-14, 21:00
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Källa: What are the long term effects of Adderall, Dexedrine, or Ritalin use? - Quora

Pekar åt att ha en neuroskyddande effekt att ta Elvanse (amfetamin) och Concerta (metylfenidat) tillsammans?

Det var oväntat! När man tagit vanligt tjack med concerta så har man fått djävla hjärtklappningar och obehags känslor!
Citera
2016-03-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Det var oväntat! När man tagit vanligt tjack med concerta så har man fått djävla hjärtklappningar och obehags känslor!
Jag har inte provat kombinationen själv. Var Alex K. Chen som skrev artikeln tagit sina källor har jag inte kollat upp.
Citera
2016-03-15, 16:33
Medlem
Fick ont i hjärtat dagen efter jag ätit Elvanse. Någon annan som fått det?
Citera
2016-03-15, 17:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Hjärta finns med i listan över biverkningar, bla högre blodtryck och puls.
Citera
2016-03-18, 15:07
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets

Det är nog inte hjärtat du hade ont i utan spända muskler omkring som kändes. Det är vanligt på stimulanter inget o oroa sig för har också haft ont o känts spänt utanpå pulsen i bröstet
Citera
2016-03-19, 13:04
Bannlyst
Håller med tidigare skribenter om att elvanse krossar concerta eftersom det ger sjukt mindre ångest än concerta.

Hur funkar det om man tar benzo samtidigt som elvanse, blir det 1+1 = 3?
Citera
2016-03-19, 17:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Håller med tidigare skribenter om att elvanse krossar concerta eftersom det ger sjukt mindre ångest än concerta.

Hur funkar det om man tar benzo samtidigt som elvanse, blir det 1+1 = 3?
Bör nog söka på dom aktiva substanserna först för en del mediciner krockar så att doseringen blir helt åt helvete fel, potensen kan både minska och öka ibland till skadliga nivåer.
Citera
2016-03-21, 13:11
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ametylfenidat
Vad är den högsta dosen ni har tagit? Min ligger på 200mg

Slängt i mig 490mg i ett svep en gång, det är inget jag rekommenderar om man inte är van. Har man något att landa på så funkar det absolut men det kan bli jobbigt mycket sömnbrist osv.

Idag så har jag käkat 140mg elvanse och blandat med 1800mg lyrica. Vad tycker ni som har prövat att blanda elvanse med lyrica? Gillar ni blandningen eller föredrar ni att ta det för sig själv?
Citera
2016-03-21, 19:52
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K

Idag så har jag käkat 140mg elvanse och blandat med 1800mg lyrica. Vad tycker ni som har prövat att blanda elvanse med lyrica? Gillar ni blandningen eller föredrar ni att ta det för sig själv?

Det är en nice o ganska säker kombo tycker det blir mycke roligare o ta lite lyrica på stimulanter
Citera
2016-03-23, 15:50
Medlem
svampssons avatar
Fick min ADD-diagnos för nåra veckor sen och idag var jag på mitt första läkarbesök för att bestämma medecin. Hen föreslog concerta först men jag avböjde vänligt men bestämt pga allt negativt jag både hört och läst om metylfenidatets bieffekter. Då skrev hen ut elvanse 30mg istället, samt imovane och melantonin. Skönt att man har en resonlig läkare
Citera
2016-03-23, 16:47
Medlem
Kan man tjackrunka i timmar på medecinen om man tar hög dos? Blir man CP pervers å kåt på skiten som på tjack om man går in för det?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in