2016-03-23, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro

Det logiska är att det är inte gärningsmannen som lagt ut sakerna, en gärningsman skulle aldrig ge sig tid för något sådant, utan en gärningsman måste snabbast möjligt komma ifrån brottsplatsen och området.
Det logiska är att de är utkastade genom förarrutan på väg till Martorp då alla föremål är på vänster sida. Inte minsta märkligt. Utkastaren är Nerijus själv och han dissekerar mobilen.
2016-03-23, 14:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det logiska är att de är utkastade genom förarrutan på väg till Martorp då alla föremål är på vänster sida. Inte minsta märkligt. Utkastaren är Nerijus själv och han dissekerar mobilen.
Och det gjorde han medan hans bil sågs på väg till Martorp på en annan väg, 1 på kartan. http://i.imgur.com/cEnZ9St.jpg
2016-03-23, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och det gjorde han medan hans bil ågs på väg till Martorp på en annan väg, 1 på kartan. http://i.imgur.com/cEnZ9St.jpg
Han svänger vänster vid T-kors, förbi sin bostad och upp genom Skogen. Detta är redan diskuterar och förklarat, du ältar gammal skit som vanligt. Tjatig och urtråkig då du fått förklaring av mig otaliga ggr men likt en papegoja tar du omtag. Lägg ner.
2016-03-23, 15:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han svänger vänster vid T-kors, förbi sin bostad och upp genom Skogen. Detta är redan diskuterar och förklarat, du ältar gammal skit som vanligt. Tjatig och urtråkig då du fått förklaring av mig otaliga ggr men likt en papegoja tar du omtag. Lägg ner.
Och gjorde ett par riktigt långa kast till G009 och G206.
2016-03-23, 15:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Och gjorde ett par riktigt långa kast till G009 och G206.
Samma repetetiva följdfråga som kunde förväntas. Du är påminner om att man skiter regelbundet.. De två avvikande fynden har tillkommit vid annat tillfälle och personligen har jag trott han tappat dem o glömt i bilen. Men jag börjar undra om han tänkt sig ha körkort o nycklar som souvernir men får panik på må när hela planen att flytta henne ballar ur och slänger ut dessa med. Följdfrågor undanbedes då du är värdelös att diskutera med.
Senast redigerad av develi 2016-03-23 kl. 15:14.
2016-03-23, 15:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Samma repetetiva följdfråga som kunde förväntas. Du är påminner om att man skiter regelbundet.. De två avvikande fynden har tillkommit vid annat tillfälle och personligen har jag trott han tappat dem o glömt i bilen. Men jag börjar undra om han tänkt sig ha körkort o nycklar som souvernir men får panik på må när hela planen att flytta henne ballar ur. Följdfrågor undanbedes då du är värdelös att diskutera med.
Jaha, nu börjar oförskämdheterna.

Han hade bråttom till Martorp med kroppen, "Lars och Malin reagerade på att bilen kom i väldigt hög fart ut från grusvägen. Lars säger att Malin reagerade på att det dammade efter bilen", och körde närmaste vägen. Precis som du säger så hittade han grejerna efteråt, annars hade han gjort sig av med allt på Martorp, men han hittade allt i efterhand och lämpade utefter fyndvägen.
2016-03-23, 15:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Samma repetetiva följdfråga som kunde förväntas. Du är påminner om att man skiter regelbundet.. De två avvikande fynden har tillkommit vid annat tillfälle och personligen har jag trott han tappat dem o glömt i bilen. Men jag börjar undra om han tänkt sig ha körkort o nycklar som souvernir men får panik på må när hela planen att flytta henne ballar ur och slänger ut dessa med. Följdfrågor undanbedes då du är värdelös att diskutera med.

Citat:
Jaha, nu börjar oförskämdheterna.

Han hade bråttom till Martorp med kroppen, "Lars och Malin reagerade på att bilen kom i väldigt hög fart ut från grusvägen. Lars säger att Malin reagerade på att det dammade efter bilen", och körde närmaste vägen. Precis som du säger så hittade han grejerna efteråt, annars hade han gjort sig av med allt på Martorp, men han hittade allt i efterhand och lämpade utefter fyndvägen.
Inte alls. Du är lika förutsägbar som en skithög. För övrigt får du tro vad du vill om när hennes ägodelar kastades ut, jag skiter i vilket. Jag tror dock han är ruggigt farlig, att han tänkt upprepa det här om han kommit undan, en potentiell seriemördare. Varav just körkort är en av de vanligare sakerna att spara.
2016-03-23, 15:49
Medlem
Citat:
Han svänger vänster vid T-kors, förbi sin bostad och upp genom Skogen.

Kan han inte ha kört hela "fyndvägen" till Martorp? Vittnena som sett en bil i hög fart i riktning mot Martorp kan ju ha sett en annan bil framförd av någon helt oskyldig? Även HD är ju inte helt övertygade;

Ur HD's dom: Betraktade för sig utgör LB och MB iakttagelser inte något starkare stöd för åklagarens talan. Det kan dock konstateras att de stämmer väl in på den bild av händelseförloppet som åklagaren har presenterat.
2016-03-23, 16:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det påstås att NB hade sagt till Irina och Aivaras att de skulle säga att han fanns i bostaden 18.00 och inte senare, om de blir tillfrågade, och han fanns i bostaden 18.00, därför finns det ingen orsak att göra det till en stor sak som betyder ingenting.
Om NB hade sagt att de skulle säga Irina och Aivaras att han var hemma innan 18.00 och det visar sig att han var inte hemma, då kan man påstå att det fanns något skumt med en sådan uppmaning.
Det betydde en hel del faktiskt för NB.
Det var bland det som gjorde att han åkte på en präktig livstidsdom för mord.
Snart lagakraftvunnen. Efter att HD förpassat Hurtigs trams ner i papperskorgen.

Ja, han sa precis det du med märklig frenesi förnekar att han sa och visst var det skumt
med en sådan uppmaning.

Som vanligt försvarar du en mycket sjuk sak. För det är det nämligen när man sitter
och anstränger sig för överbevisade mördares räkning.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-23 kl. 16:06.
2016-03-23, 16:45
Bannlyst
Citat:
De här sakerna som fanns efter grusvägen från cafeet till Martorp har kommit dit genom att någon tagit sakerna från Lisas döda kropp och placerat dem där, det fanns körkort, nycklar, mobilfodral m.m., det menas att de har haft tillgång till Lisas kropp, därför att ett hårstrå fanns på repet är inget märkvärdigt när du sätter in det i sammanhanget.
Noterar din ovilja att fortsätta diskussionen. Är dina argument slut? Svara nu på mina frågor om DNA istället för att enbart ignorera. Det är väl inte självklart att Lisa var död när hennes saker togs ifrån henne? Sakerna kan ha legat i moppen? Vad vet du om det? Dra inte dina tvärsäkra slutsatser utan underlag.
2016-03-23, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Kan han inte ha kört hela "fyndvägen" till Martorp? Vittnena som sett en bil i hög fart i riktning mot Martorp kan ju ha sett en annan bil framförd av någon helt oskyldig? Även HD är ju inte helt övertygade;

Ur HD's dom: Betraktade för sig utgör LB och MB iakttagelser inte något starkare stöd för åklagarens talan. Det kan dock konstateras att de stämmer väl in på den bild av händelseförloppet som åklagaren har presenterat.
Citat:
Det finns även annan bevisning som talar emot att Nerijus Bilevicius var hemma under
tiden mellan kl. 18.00 och 19.35 den 7 juni. Vittnena Lars Broman och Malin Björkholm
har berättat att de såg en ljus kombibil i hög hastighet komma ut från grusvägen
från Blomberg ut på väg 2720 mot Martorp mellan kl. 19.00 och 19.15. Enligt Lars
Bromans uppgifter var bilen utlandsregistrerad och nationsbeteckningen började på L.
Betraktade för sig utgör Lars Bromans och Malin Björkholms iakttagelser inte något
starkare stöd för åklagarens talan. Det kan dock konstateras att de stämmer väl in på
den bild av händelseförloppet som åklagaren har presenterat.
Ställt enskilt ger det inte starkt stöd och givetvis är grannarnas utpekande betydligt starkare. Dock sammanfaller det som sagt med händelseförlopp tidsmässigt. Att det skulle komma en grå, silvrig combi - utlandsregistrerad med beteckningen L - i så hög hastighet att den knappt kan stanna inom samma tidsram och inte vara NB finner jag inte troligt på den minimala vägen ut från området Skogen. För övrigt verkar AJ ha passat på vägen som genomfartsled (Lisa fick tillstånd) och det finns uppgifter i tråden att han bevakat vägen förbi sitt residens som en sur hök gällande genomfart.
Citat:
Lars och Malin reagerade på att bilen kom i väldigt hög fart ut från grusvägen. Lars säger att Malin reagerade på att det dammade efter bilen. Bilen han mötte körde från grusvägen i riktning mot Martorp. Lars noterade att bilen var utländsk, han såg att ett L fanns med som nationstecken på skylten och säger att den kanske kan ha varit polsk eller liknande.

Bilen var en kombi och känslan var att den var något högre än en "vanlig" bil.

Lars vill minnas att bilen var blå eller blå/grå, troligen mer "åt det silvriga hållet".

Lars tror att både Renault, Citroen och WW eventuellt har modeller (som i formen) som liknar den han såg.
2016-03-23, 17:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ursäkta om jag lägger mig i, men jag uppfattar det som att Fagro pratar om ladan här och där hittades inga kläder. Det är också tufft att kräva en förklaring av hur NB:s blod hamnat på Lisas kläder. Det svaret kunde ju mejlas direkt till Hurtig, om det fanns något.

För övrigt har jag för mig att tingsrätten konstaterade, att någon annan hade placerat ut fynden men att det inte gick att veta vem som gjort det. Minns inte vad HR sa på den punkten, om alls något.
Varför skulle det vara "tufft"?
Förklaringen är ju lika given som att dag följer på natt: blodet hamnade där i samband
med mordet på Lisa och på intet annat sätt.
Det svaret vet förstås advokaten redan om så det behöver man inte informera honom om.
Är ju inte vidare till hjälp dock för det arbete som pågår och som syftar till att få en mördare
på fri fot igen. Ett arbete dömt att misslyckas naturligtvis.

Och det andra: nej, så tror jag inte att man formulerade sig; att någon annan måste ha
placerat ut fynden. Det var lite förbryllande med hur fynden hamnat där de hamnat, tyckte
man väl, men ingenting som på något sätt gjorde domstolen mindre övertygad om
Nerijus skuld till mordet på Lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in