2016-03-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
Så det har ingen betydelse var DNA anträffas? På repet Lisa hade hängt i, på insidan av hennes jeans. Inte att glömma Irinas DNA på Lisas trosor.
Det första man måste kunna bevisa är att NB och Lisa har funnits i ladan, om man skall kunna gå vidare och några sådana bevis tycks inte finnas.
Jag kan inte se att det finns några bevis att NB och Lisa funnits i ladan, däremot anser jag det finns det som motbevisar att de funnits i ladan.
Senast redigerad av Fagro 2016-03-23 kl. 12:56.
2016-03-23, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det första man måste kunna bevisa är att NB och Lisa har funnits i ladan, om man skall kunna gå vidare och några sådana bevis finns inte.
Kan du då ge en förklaring till hur DNA från NB och IB fanns på Lisas kläder? Ta då med i dina tankegångar på vilka ställen spåren fanns. Även ett hårstrå från Lisa fanns på repet hon hängt i. Förklaring på det?
Senast redigerad av Hangontoyou 2016-03-23 kl. 13:03. Anledning: Fel
2016-03-23, 13:06
Medlem
Citat:
Kan du då ge en förklaring till hur DNA från NB och IB fanns på Lisas kläder? Ta då med i dina tankegångar på vilka ställen spåren fanns. Även ett hårstrå från Lisa fann på repet hon hängt i. Förklaring på det?
De här sakerna som fanns efter grusvägen från cafeet till Martorp har kommit dit genom att någon tagit sakerna från Lisas döda kropp och placerat dem där, det fanns körkort, nycklar, mobilfodral m.m., det menas att de har haft tillgång till Lisas kropp, därför att ett hårstrå fanns på repet är inget märkvärdigt när du sätter in det i sammanhanget.
2016-03-23, 13:14
Bannlyst
Citat:
De här sakerna som fanns efter grusvägen från cafeet till Martorp har kommit dit genom att någon tagit sakerna från Lisas döda kropp och placerat dem där, det fanns körkort, nycklar, mobilfodral m.m., det menas att de har haft tillgång till Lisas kropp, därför att ett hårstrå fanns på repet är inget märkvärdigt när du sätter in det i sammanhanget.
Sakerna utmed grusvägen har givetvis NB placerat ut. Hur hamnade hårstrået från Lisa högst upp på repet som hon hängts i? Du svarade inte på frågan beträffande DNA från IB och NB som fanns på Lisas kläder. Ha i åtanke var dessa DNA satt.
Senast redigerad av Hangontoyou 2016-03-23 kl. 13:21. Anledning: Fel2
2016-03-23, 13:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Sakerna utmed grusvägen har givetvis NB placerat ut. Hur hamnade hårstrået från Lisa högst upp på repet som hon hängts i? Du svarade inte på frågan beträffande DNA från IB och NB som fanns på Lisas kläder. Ha i åtanke var dessa DNA satt.

Ursäkta om jag lägger mig i, men jag uppfattar det som att Fagro pratar om ladan här och där hittades inga kläder. Det är också tufft att kräva en förklaring av hur NB:s blod hamnat på Lisas kläder. Det svaret kunde ju mejlas direkt till Hurtig, om det fanns något.

För övrigt har jag för mig att tingsrätten konstaterade, att någon annan hade placerat ut fynden men att det inte gick att veta vem som gjort det. Minns inte vad HR sa på den punkten, om alls något.
2016-03-23, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ursäkta om jag lägger mig i, men jag uppfattar det som att Fagro pratar om ladan här och där hittades inga kläder. Det är också tufft att kräva en förklaring av hur NB:s blod hamnat på Lisas kläder. Det svaret kunde ju mejlas direkt till Hurtig, om det fanns något.

För övrigt har jag för mig att tingsrätten konstaterade, att någon annan hade placerat ut fynden men att det inte gick att veta vem som gjort det. Minns inte vad HR sa på den punkten, om alls något.
Givetvis så menar jag DNA på kläderna som Lisa hade på sig när man hittade henne. Hårstrået man hittade på repet som Lisa hängts i är väl solklart var det fanns? Tingsrätten skrev att det var möjligt att Lisas tillhörigheter som man hittade utmed vägen och i risbunken vid boden där man även hittade Lisa kan ha placerats ut av någon annan än NB. Har jag varit tydlig nu?
2016-03-23, 14:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Givetvis så menar jag DNA på kläderna som Lisa hade på sig när man hittade henne. Hårstrået man hittade på repet som Lisa hängts i är väl solklart var det fanns? Tingsrätten skrev att det var möjligt att Lisas tillhörigheter som man hittade utmed vägen och i risbunken vid boden där man även hittade Lisa kan ha placerats ut av någon annan än NB. Har jag varit tydlig nu?

Mitt fetade.
Det är varken solklart eller tydligt.
2016-03-23, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Det är varken solklart eller tydligt.
Var repet fanns råder det väl ingen tvekan om? Anser du inte att det är komprometterande att man hittar ett hårstrå från Lisa 2 meter upp i luften på repet? Jag undrar vad du menar med att Fagro pratar om ladan i samband med kläder? Var framgår det i Fagros inlägg? Diskuterar vi samma saker?
2016-03-23, 14:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Du måste se till helheten i förhören med Aivaras han säger upprepade gånger att NB var hemma från 17.30 till 20.00
Ja, det är exakt vad jag gör till skillnad från dig och det är som jag redan skrivit: I början tror han det är korrekt det NB säger. Han inser sen att NB inte alls var hemma den tid du påstår. Läs för fan ordningsföljd på förhör och HELA och sluta lljug. Ska du komma med konspirationer så finns det annan tråd till det.
2016-03-23, 14:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Eftersom NB skall ha funnits i bostaden enligt säkra källor, när Lisa försvann och blev mördad, är det inte möjligt att han orsakat DNA som fanns där.
"Säkra källor" är en lögn. Irinas vittnesmål är förkastat och nån annan finns inte. Vem skulle ha planterat o mördat om du nu påstår att hela högen var i lägenheten? Kidnappad är hon inte och i ladan har hon befunnit sig. Brottsplatsen är bekräftad av tekniker.
2016-03-23, 14:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Var repet fanns råder det väl ingen tvekan om? Anser du inte att det är komprometterande att man hittar ett hårstrå från Lisa 2 meter upp i luften på repet? Jag undrar vad du menar med att Fagro pratar om ladan i samband med kläder? Var framgår det i Fagros inlägg? Diskuterar vi samma saker?

Vi diskuterar månne inte samma rep
Man har hittat ett hårstrå från Lisa två meter upp på väggen, inte på något rep där alltså. Däremot har man hittat ännu ett hårstrå i ett rum bredvid, på ett rep som låg på diskbänken.
Jag tror Fagro menar att NB:s DNA kan ha funnits på repen i ladan sedan tidigare, när han dissar ladan som brottsplats. Men det är bara vad jag tror.
T.ex. i detta citat:

Citat:
Det första man måste kunna bevisa är att NB och Lisa har funnits i ladan, om man skall kunna gå vidare och några sådana bevis tycks inte finnas.
Jag kan inte se att det finns några bevis att NB och Lisa funnits i ladan, däremot anser jag det finns det som motbevisar att de funnits i ladan.

Han pratar inte om kläder nej. Det var du som drog in DNA:t på kläderna, när han pratade om ladan. Ja, ja.
2016-03-23, 14:39
Medlem
Domen sid 36
En annan märklig omständighet som tingsrätten inte fått något svar på är vem som lagt eller kastat ut de fynd som gjorts utmed liten markväg mot Martorp.
Fynden var alla saker som härrörde från Lisa Holm.
Någon annan persons DNA än Lisa Holms finns inte på sakerna. Har gärningsmannen lagt ut sakerna och i så fall när ?
Kan det finnas någon annan än gärningsmannen som lagt ut sakerna ?
Tingsrätten har inte funnit någon rimlig förklaring till fynden.
Omständigheterna talar dock varken för eller emot Nerijius Belivicius som gärningsman.
(slut citat domen)

Det logiska är att det är inte gärningsmannen som lagt ut sakerna, en gärningsman skulle aldrig ge sig tid för något sådant, utan en gärningsman måste snabbast möjligt komma ifrån brottsplatsen och området.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in