2016-03-22, 16:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det finns ju inga spår i bilen efter kroppen så något griftefridsbrott behöver NB inte alls erkänna ju. Han kan ha råkat ta på kroppen och sen kört omkring på grusvägarna i området utan någon kropp i bilen. Finns väl inget som binder NB till fyndplatsen heller mer än spår på BOs tillhörigheter som säkert kan bortförklaras på nåt klurigt sätt.
Ja men eller hur! Alternativteori De Luxe. Varför skulle han bli nekrofil och behöva skämmas - bara för att nån påstår det om honom?
Han kan även ha käkat popcorn med Lisa, hon ramlar omkull osv osv osv osv. De popcorn han tagit i studsar på hennes kläder. Sen hjälper han henne upp via att dra i jacka och insida jeansen i ett fast tag.
Han kan absolut inte anklagas för griftefridsbrott.
Senast redigerad av develi 2016-03-22 kl. 17:33.
2016-03-22, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
DNA påvisar inte mer än griftefridsbrott, förstå vad det betyder. Det påvisar alltså inte mord.

Vad är absurt i det jag säger?
På vilka grunder dömdes då NB för mord till livstid? Inte var det väl för att han inte förklarade sig?
2016-03-22, 17:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
På vilka grunder dömdes då NB för mord till livstid? Inte var det väl för att han inte förklarade sig?
Jo, nu hade domstolarna bara två alternativ, mord eller oskyldig utan förklaring till DNA. Hade de fått förklaring till DNA hade de haft andra alternativ.
2016-03-22, 18:08
Bannlyst
Citat:
Jo, nu hade domstolarna bara två alternativ, mord eller oskyldig utan förklaring till DNA. Hade de fått förklaring till DNA hade de haft andra alternativ.
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Tror du inte att NB helt enkelt inte hade någon trovärdig förklaring att avge?
2016-03-22, 18:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Tror du inte att NB helt enkelt inte hade någon trovärdig förklaring att avge?
Vad jag tror spelar ingen roll. Trovärdigheten ligger i vad förklaringen är, om det kommer någon.
2016-03-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan gissa vad fan du vill - själv utgår jag från uppgifter som finns.

# Via intervju med hans morsa i media vet jag att han ska gå på SEMESTER:

Via att hans fru uppger det samma:
Fortsättningsvis via AJ i HovR. samt Åslund:

# NB själv uppger FRI DIESEL i förhör.

# I förhör med IB finns uppgiften om FRI HYRA.

# I personutredningen står om FRI HYRA.

Utöver detta tjänar NB 25 000:-/ per månad och jag har inte diskuterat nåt kollektivavtal öht.
Oj, vad du gick igång!

Jag gissade inte, utan jag skrev KAN!
Bara för att de säger att de ska ha semester, så behöver det ju inte betyda semester i ordets rätta bemärkelse. Det kan ju betyda att de är lediga (ej anställda) en längre period. (själv kan jag ju säga att jag ska åka på semester om jag åker utomlands och inte har nåt jobb som jag kan ta "semester" från) Jag säger inte att det är så bara att det KAN vara så.

"Inga hyresavgifter", Tankning - "fick lov av arbetsgivaren". Arbetsgivaren KAN ha satt en mindre lön och sen avtalat om "fri" hyra/drivmedel. Jag vet inte, för jag har inte sett anställningsavtalet eller hört deras muntliga avtal. Du kanske har sett anställningsavtalet eftersom du är så säker på din sak?

25 000:- är en låg lön för den arbetstid de har (jämfört med vad en svensk har).

Jag jobbar inom byggbranschen med både svenska och litauiska arbetare, så jag vet dels lönenivåerna samt vilka uppgörelser (inte avtalsenliga eller lagenliga alla gånger) som kan göras mellan arbetsgivare och arbetstagare.
2016-03-22, 18:17
Bannlyst
Citat:
Vad jag tror spelar ingen roll. Trovärdigheten ligger i vad förklaringen är, om det kommer någon.
Eftersom du är en flitig postare i Krim-trådarna så är jag intresserad av din åsikt i frågan. Min uppfattning är att NB inte var kapabel att ge en trovärdig förklaring till det som talade mot honom.
2016-03-22, 18:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hans plan var att återvända. Gästarbetare kallas det inte utan anledning.
Den planen kan han ha haft innan sitt mord.
Efter mordet på Lisa och ifall han lyckats undgå att bli uppspårad av polisen och
kunnat åkt hem igen så vågade han nog inte riskera att återvända till Sverige och Blomberg.
Hans mordiska förflutna kunde komma ikapp honom.
Bättre att vara kvar i hemlandet för säkerhets skull.
2016-03-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara på mitt inlägg - 3:e påminnelsen.
För novisen undviker det väl inte med flit?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag ser inga frågor - jag ser bara ett antal fördomsfulla och stigmatiserande påståenden. Som vanligt från herrn.
2016-03-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det kan jag inte veta, han kan såklart Komma dragandes med den historien så här sent. Men då finns det ett problem till, hur pålitligt skulle det vara. Skulle verka mer som en desperat agerande att plötsligt ändra sin historia helt, han har haft hur mycket tid som helst på sig att kläcka ur sig det. Men han har konstant nekat till att han ens träffat Lisa. Fast vi vet att han var på platsen. Trovärdigheten skulle så här sent vara i princip noll.

Vi vet inte att NB varit på någon plats. Vi vet inte ens var mord/dråp-platsen är.
2016-03-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Läskunnighet är ingen nackdel direkt. Efter förfrågan kommer beviljande eller avslag. Tydligen i detta fall beviljande.

Så någon har frågat efter en "idé" om att få använda statliga/militära medel i denna utredning.
Vilken nivå beviljar detta? Major? Eller ännu högre?

Hur dokumenteras det? Eller rättare sagt - dokumenteras det?
Senast redigerad av nopomil 2016-03-22 kl. 19:25.
2016-03-22, 19:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vi vet inte att NB varit på någon plats. Vi vet inte ens var mord/dråp-platsen är.

Klart man vet, det finns spår i ladan som visar att Lisa blev hängd där, rörstumpar med DNA från lisa och den ena hade DNA från Nerijus. Och vid röret fanns ett hårstrå från Lisa, och blod på röret i taket från Nerijus. Är man en av dom som tror att Nerijus DNA och blodspår skulle kunna vara placerade av korrumperade poliser eller anställda på Nationellt forensiskt centrum (NFC), så är det förstås en annan femma. Men ärligt talat vem tror på det mer då kanske den tokiga Inger Rönnbäck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in