Citat:
Ursprungligen postat av
Access-Denied
Rubriken säger det mesta. Skulle du kunna tänka dig att dejta / ha ett förhållande med en person som är Sverigedemokrat eller är det så illa att du skulle sätta stop oavsett hur mycket du gillar personen i övrigt?
Jag vet att det är olika från person till person hur viktig en partners politiska hemvist är, syftet med tråden är att försöka få en uppfattning om hur vanligt det är att dissa någon p.g.a. detta.
Jag är själv Sverigedemokrat och brukar fundera ibland på om detta kan sätta käppar i hjulet för mig när jag träffar tjejer. Man kanske inte talar om politik direkt men det kommer ju fram någon gång.
Låt höra vad ni har att säga om saken!
Självklart kan jag det, det skulle till och med göra det hela intressant förutsatt att hon är insatt i SDs politik och valprogram och inte bara citerar affischer och liknande.
Sen som i alla partier så finns det extrema och moderata människor och de dras till olika partier av olika andledningar.
Exempel: Jag skulle ha problem med någon som förespråkar Rasbiologi och röstar på SD för att bevara den svenska genpoolen från att bli besmittad av mindre värda människor.
Jag skulle dock inte ha några problem med någon som röstar på SD för att hon vill att Sverige ska lämna EU eller av ekonomiska skäl är emot den mängd invandring vi har i dagsläget.
SD är ett parti som alla möjliga människor röstar på dock så är ju en "viss typ av människor som enbart bryr sig om en aspekt" av deras politik överrepresenterade på FB av vad jag har sett.