Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-22, 00:16
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(även om han gick hårt fram, spec med Iran enligt mig)
Trump brukar gå hårt fram. Det är en del av hans karaktär.
2016-03-22, 00:19
Medlem
Coconocos avatar
Trumps tunga måste vara brun av allt rövslick han precis gav till agendajudarna.
Han är en bedragare och en kontrollerad opposition. Blaaah!!
2016-03-22, 00:19
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Du borde lyssna på mig
Jag försökte också uppmana honom om att Trump inte alls är så antisionistisk.
2016-03-22, 00:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om han ger efter och ger Israel allt som AIPAC vill ha i militärt bistånd så blir det mer komplicerat att attackera honom som antisemit p.g.a. sin invandringspolitik och stöd för kristendomen. Vad skall AIPAC säga de får allt det de vill ha gällande Israel men på köpet får de en invandringspolitik för USA som de inte tycker om och som är alldeles för västvänlig.

En bra deal.

Trump har judiska konverterande barn och barnbarn (dock inte etniskt) och är inte antisemit däremot har han i flera frågor annorlunda åsikter än den judiska eliten. I många fall i frågor som gynnar Väst.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-22 kl. 00:35.
2016-03-22, 00:23
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coconoco
Han är en bedragare och en kontrollerad opposition. Blaaah!!
Det här speglar väl bara det han hela tiden har sagt månader åratal tidigare. När tog han på sig rollen av att vara antisionist?
2016-03-22, 00:28
Medlem
David Duke river nog alla planscher han har på Trump ikväll.
2016-03-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Om han ger efter och ger Israel allt som AIPAC vill ha i militärt bistånd så blir det mer komplicerat att attackera honom som antisemit p.g.a. sin invandringspolitik och stöd för kristendomen. Vad skall AIPAC säga de får det de vill ha gällande Israel men på köpet får de en invandringspolitik för USA som de inte tycker om och som är alldeles för västvänlig.

En bra deal.

Exakt!

Trump är affärsman och en vinnare, det är det som gör honom så bra.
Men han är ingen antisionist eller etnonationalist i den bemärkelsen som baggebo1 & CO hoppades på, vilket är lite synd, men väntat.

Trump!
2016-03-22, 00:31
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoulstar11
Jag förstår att Trump agerade som han gjorde. Han höll sitt bästa tal.
Tyvärr var det mycket som var svårt att acceptera. Men sån är politiken.

Mina tankar går till Ted Cruz som ska behöva toppa detta..

Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
ja det är ju en sak som är säker, cruz kröp ihop efter det där lol
Cruz plockade isär Trump i sin första mening, Trump behöver bättre rådgivare/talskrivare.
Citat:
"may come as a surprise to the previous speaker … palestine has not existed since 1948."
2016-03-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Haha!
Och andra sidan så känner ju Dr. Duke mycket väl till vad AIPAC är för något.
Det vore inte chockerande om t.om Duke skulle låta fjäskig om han ställdes där.
2016-03-22, 00:35
Medlem
MrSkargards avatar
Det finns ju en del Putin-beundrare i den här tråden som klagat över Trumps tal. Jag undrar om dessa personer är medvetna om att herr Putin själv varit väldigt duktig på att fjäska för Israel genom åren och rimligtvis har en betydligt mer vänskaplig relation till den israeliska regeringen än Trump är i närheten av.
Medlem
Coconocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Det här speglar väl bara det han hela tiden har sagt månader åratal tidigare. När tog han på sig rollen av att vara antisionist?
Jag trodde hela romansen men Trump var att han var opartisk en man med principer som inte gav in för lobbyister, men visade precis att han slickar röv precis som alla andra, det är precis samma folk som han fjäska för som som äger storbankerna och lägger agendan för Usa's politik så säg mig vad är det som är unikt med honom jämförelse med andra GOP kandidater om man tar bort de förstnämnda?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Satanyahu
På vilket sätt är Israel en allierad? Vad har Israel någonsin gjort för USA för gott? Anledningen till att USA har fiender i Mellanöstern är att Israel/judarna kontrollerar deras utrikespolitik.
Kom igen! Israel är en nära allierad och viktig (ast?) sådan.
MÖ är viktig!
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

I nästa intervju kommer Duke att säga "Who is Mr. Trump? Just so you understand, I don't know anything about Donald Trump, okay? I don't know anything about what you're even talking about with..."
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns ju en del Putin-beundrare i den här tråden som klagat över Trumps tal. Jag undrar om dessa personer är medvetna om att herr Putin själv varit väldigt duktig på att fjäska för Israel genom åren och rimligtvis har en betydligt mer vänskaplig relation till den israeliska regeringen än Trump är i närheten av.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-03-22 kl. 00:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in