Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Amen.
Citat:
Sådär tolkar jag det hela också. Det skulle vara en fröjd och en lättnad för hela världen om Trump blev president.
Inte för att jag håller med honom om hans analys på varje punkt. Men just det faktum att han i grund och botten tänker som en girig kapitalist gör att man kan lita på honom. Lita på att han inte gör mer hejdlösa vansinnigheter à la Bush, Obama osv. Den som agerar i strikt egenintresse, istället för religiöst zeal, kommer att undvika att göra mer ont i världen, och istället successivt skapa ordning och fred.
Jag är dock osäker på att det handlade främst om religiositeten på dessa två herrar, jag tror snarare att det handlade om vad lobbyister och luriga typer i bakgrunden ville.
Skillnaden med Trump är att han är "self-funded".
Citat:
Sen är han som sagt smart. Många som stödjer honom, eller är emot honom, är stillastående klockor - de är ideologiska dogmatiker - men Trump är en förhandlare i alla lägen, och en smart sådan. Det gör också att han kommer att anpassa sig efter hur spelplanen utvecklar sig, och det lär behövas med tanke på vilket fruktansvärt kaos det är han har att reda ut.
Exakt!
Detta i kombination med att han får saker gjorda
Under budget and before schedule kan visa sig avgörande, han
kan vara "the man for the job".
Det är bara att hålla tummarna.
Citat:
Som R. Kraft är inne på (som jag länkade ovan) så kommer Trump att förändra spelreglerna så att det blir i Ryssland och Kinas egenintresse att agera konstruktivt på världsplanen (Putin har förvisso redan börjat), och i detta ligger det en enorm kraft i det godas riktning.
Trump är den enda som på riktigt har en chans att göra planeten och främst europa till ett bättre ställe att bo på

De andra kandidaterna eller demokraterna kommer bara fortsätta på exakt samma spår som idag fast värre.
Trump2016 för fred!