2021-03-08, 15:37
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det känns som en av alla definitioner av sexism?
Citera
2021-03-08, 15:42
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Enligt folk utomlands så brukar tjejerna på Bumble bara svara med en punkt, kanske ett hej, eller bara en emoji.

Så, tillbaka till ruta 1 ändå.
Citera
2021-03-08, 15:50
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
Fast det förändrar ingenting ändå för att de är aldrig de första som skriver. Allt handlar bara om att göra att kvinnor känner sig bra, det har ingenting med verkligheten att göra.

Om kvinnorna bara ska sitta tysta och bli matade i vanlig ordning sådär det ju ingen idé att dom registrerar sig?
Då finns det ju dom vanliga dejting sidorna.

Kvinnor älskar nätshopping, det här är shopping.
Utan 200 reklam meddelande i minuten (killar som skriver).

Klart tjejerna ska få shoppa i lugn och ro, dessutom får du kanske som kille mindre konkurrens, eftersom kvinnan troligtvis inte tar kontakt med fler än hon kan hantera i taget.

Jag gillar inte pro-feministiska påhitt i normala fall, men det här kan faktiskt funka.
Citera
2021-03-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Om kvinnorna bara ska sitta tysta och bli matade i vanlig ordning sådär det ju ingen idé att dom registrerar sig?
Då finns det ju dom vanliga dejting sidorna.

Kvinnor älskar nätshopping, det här är shopping.
Utan 200 reklam meddelande i minuten (killar som skriver).

Klart tjejerna ska få shoppa i lugn och ro, dessutom får du kanske som kille mindre konkurrens, eftersom kvinnan troligtvis inte tar kontakt med fler än hon kan hantera i taget.

Jag gillar inte pro-feministiska påhitt i normala fall, men det här kan faktiskt funka.

Fast jag har faktiskt använt appen till skillnad ifrån dig.
Citera
2021-03-08, 16:01
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Tror killar som är mer blyga av sig kommer upskatta att inte behöva skriva först
Citera
2021-03-08, 17:10
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
Fast jag har faktiskt använt appen till skillnad ifrån dig.

Märkte du av något av det jag skrev? Eller var det fortfarande som ett hopplöst happypancake?

Det måste väl vara skönt att som kille slippa att skriva en massa mail i onödan?
Citera
2021-03-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Märkte du av något av det jag skrev? Eller var det fortfarande som ett hopplöst happypancake?

Det måste väl vara skönt att som kille slippa att skriva en massa mail i onödan?

Jag har redan skrivit vad som hände. Dvs att det inte är en skillnad ifrån Tinder, matchningarna hände i samma frekvens och de skrev först i ungefär lika stor utsträckning (dvs aldrig).
Citera
2021-03-08, 17:50
Medlem
Jag skaffade en profil på Bumble samtidigt som Tinder, och intrycket var att det inte var speciellt populärt i sverige. I min stad fanns det noll tjejer på Bumble (hundratals på Tinder), så jag ökade omfånget ganska rejält. Att Bumble är mer populärt i andra länder märktes tydligt för att en hel del profiler var engelskspråkiga från utbytesstudenter som pluggade i sverige. Det var också en högre andel akademiker än på Tinder, men det har kanske mer att göra med det större omfånget jag hade på Bumble då jag inte bor i en universitetsstad.

Huruvida det är lättare att få en matchning på Bumble vet jag inte, då jag fick noll likes och noll matchningar både på Tinder och Bumble under de 15 månaderna jag hade profilerna igång.
Citera
2021-03-08, 20:55
Medlem
I teorin är appen guds gåva till mannen; bara att vänta in matchningar och meddelande utan minsta ansträngning. I praktiken däremot få profiler och minst lika initiativlösa fruntimmer som överallt annat. Kanske funkar i större länder dock.
Citera
2021-03-08, 22:16
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
"På Bumble tar tjejen första steget till kontakt. Vi ändrar spelplanen och spelreglerna för dejting. Alla förhållanden ska byggas med respekt och jämlikhet."

https://bumble.com/sv/

ja, vad tycker ni om det - är det ett bra sätt att skapa jämlikhet och respekt att kvinnorna får peka på vilka de kan tänka sig att ha kontakt med?

männen får vackert visa färgerna och cirkulera i den grunda dammen medan kvinnorna fiskar upp de som kan vara värda nått och kastar tillbaka eller har ihjäl de sjuka, svaga och för små.

kvinnan bakom tech-innovationen förutspås kunna slå sig in på listan över världens rikaste med sin smarta jämlika app:

https://www.gp.se/ekonomi/v%C3%A4rld...nor-1.42552681

Med jämlikhet!!! Hur kan envägskommunikationen vara jämlikhet?

Jösses löjligt
Citera
2021-03-08, 22:49
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multimedia-XL
Enligt folk utomlands så brukar tjejerna på Bumble bara svara med en punkt, kanske ett hej, eller bara en emoji.

Så, tillbaka till ruta 1 ändå.

Oj tänk att få en punkt av en tjej man gillar...
Citera
2021-03-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Tror killar som är mer blyga av sig kommer upskatta att inte behöva skriva först

Dom blyga skitsnygga killarna, visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in