2016-03-21, 18:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Nja, faktum är väl att inget av de fyra vittnena som såg bilen komma farande på vägen mellan Martorp och Blomberg sa att det var NB som satt vid ratten. Se mitt tidigare inlägg här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

L*rs och M*lin lade inte märke till föraren över huvud taget. Och Thom*s och Annik* såg bara att det var en av de litauiska bröderna, men inte vem av dem som doldes bakom de mörka pilotglasögonen. Vilket i och för sig inte är så konstigt, något jag tycker framgår av den här bilden:

https://minfil.org/f3g1m8beb2/SOLGLAS_NB_AB.jpg

Jag skulle inte kunna se skillnad i hastigheten.
Men AB har ju inte lämnat bostaden en enda gång under hela söndagen. Eller du ifrågasätter det?

Edit: Finns det nån uppgift i hela fupen som pekar på att AB skulle ha lämnat bostaden under söndagen?
Senast redigerad av Sgt.Bland 2016-03-21 kl. 18:06.
2016-03-21, 18:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men AB har ju inte lämnat bostaden en enda gång under hela söndagen. Eller du ifrågasätter det?
Ifrågasätter du Irina?
2016-03-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Samt att Lisa verkligen var död då hon hamnade i skåpet. Hade hon puls, om än aldrig så låg, så är det inte griftefridsbrott. (För man skall väl tänka fritt? Inte hänga upp sig i onödan på fakta i målet.)

Jag väntar fortfarande (ivrigt) på ditt svar:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Vilka har rätt att komma med "önskemål" om vad militär och militärfordon ska göra en hel natt?
2016-03-21, 18:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ifrågasätter du Irina?
Jag har inte läst hela fupen än, håller på så sakteliga, men jag har fortfarande inte sett en enda uppgift som ens antyder att AB skulle ha lämnat bostaden en enda gång under söndagen.

Edit: Angående IBs trovärdighet så är det väl den enda uppgiften hon håller fast vid att AB ej lämnar bostaden på hela söndagen. Det mesta annat skiljer sig annars mellan olika förhör med henne.
2016-03-21, 18:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har inte läst hela fupen än, håller på så sakteliga, men jag har fortfarande inte sett en enda uppgift som ens antyder att AB skulle ha lämnat bostaden en enda gång under söndagen.
Men AB:s alibi kommer från Irina och Skype som inte avslöjar vem som satt vid tangenterna.
2016-03-21, 18:17
Medlem
Grandiosos avatar
Ur kommentarsfältet i nyss länkad artikel i Dagens juridik:

Citat:
1900-talets kanske främste engelske domare, Lord Denning formulerade sig så här 1947 i en dom:

Bevis bortom rimligt tvivel betyder inte bevis bortom varje tvivel. Lagen skulle inte längre utgöra samhällsskydd om den tillät godtyckliga möjligheter att avleda rättvisans gång. Om bevisen mot en person är så starka att vad som talar till hans förmån endast är en långsökt möjlighet, som kan avfärdas med frasen "det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt" är saken visad bortom varje rimligt tvivel (reasonable doubt, min anm). Men ingenting mindre än just detta är godtagbart.

Där talar verkligen det sunda förnuftets röst!
2016-03-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Nja, faktum är väl att inget av de fyra vittnena som såg bilen komma farande på vägen mellan Martorp och Blomberg sa att det var NB som satt vid ratten. Se mitt tidigare inlägg här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

L*rs och M*lin lade inte märke till föraren över huvud taget. Och Thom*s och Annik* såg bara att det var en av de litauiska bröderna, men inte vem av dem som doldes bakom de mörka pilotglasögonen. Vilket i och för sig inte är så konstigt, något jag tycker framgår av den här bilden:

https://minfil.org/f3g1m8beb2/SOLGLAS_NB_AB.jpg

Jag skulle inte kunna se skillnad i hastigheten.

De sistnämnda hade sett den tidigt avmaskade bilden på NB i media. I vilken annan rättsprocess som helst hade det diskvalifierat dem.

Dessutom höftade Niklas Lindström & co om tiden. Jag betonar "höftade" för det var vad som skedde. Just Niklas Lindström tar sedan tillbaka tiden för det här vittnesmålet i fupen - när polisen väl orkade kolla skypetrafiken vilket dröjde till den 10 juli!

NL: äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.

Det indikerar tydligt vilka sk utredare vi har att göra med.
2016-03-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ur kommentarsfältet i nyss länkad artikel i Dagens juridik:

Där talar verkligen det sunda förnuftets röst!

Då borde den misstänkte här frias. Ingen ska fällas godtyckligt.
2016-03-21, 18:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men AB:s alibi kommer från Irina och Skype som inte avslöjar vem som satt vid tangenterna.
Vad är fel med Skype som alibi? Folk har väl haft kontakt med någon då får man väl anta. Har AB skypat vid tiden för mordet? NB skypade ju iaf direkt när han kom hem från Martorp ju, var väl strax efter 19.30.
2016-03-21, 18:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad är fel med Skype som alibi? Folk har väl haft kontakt med någon då får man väl anta. Har AB skypat vid tiden för mordet? NB skypade ju iaf direkt när han kom hem från Martorp ju, var väl strax efter 19.30.
Fel av mig, Skype-samtalet kopplades upp 20:42.
Citat:
Kl. 18:27:38 finns en trolig web-aktivitet som visar spår av att programmet "Flash" är i
gång. Flash är ett program som används för att kolla på media på nätet. Det går ej att
utläsa vad som visas på datorn vid den tidpunkten.
Det går inte att avgöra vem, om någon, som satt vid tangenterna.
2016-03-21, 18:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då borde den misstänkte här frias. Ingen ska fällas godtyckligt.
NB har verkligen inte blivit fälld på det sätt du i din okunnighet påstår.
Han är fälld därför att han lämnat bland annat sitt helt färska blod vid gärningen.
Här finns minst av allt någon "godtycklighet" med i bilden.
Här finns blott och bart en gärningsman närmast fastsvetsad vid sitt illdåd.
Han har riktigt signerat sitt ofattbart grymma mord på en ung flicka på 17 år.
Lisa pekar med hela handen ut honom som den som tog hennes unga liv ifrån henne.

Det är sanningen. Den rubbar såna som du inte på. Hur mycket det än förvanskas och ljugs
och förtalas härinne.
2016-03-21, 18:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
De sistnämnda hade sett den tidigt avmaskade bilden på NB i media. I vilken annan rättsprocess som helst hade det diskvalifierat dem.

Dessutom höftade Niklas Lindström & co om tiden. Jag betonar "höftade" för det var vad som skedde. Just Niklas Lindström tar sedan tillbaka tiden för det här vittnesmålet i fupen - när polisen väl orkade kolla skypetrafiken vilket dröjde till den 10 juli!

NL: äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.

Det indikerar tydligt vilka sk utredare vi har att göra med.

Vilket datum hade du föredragit att Polisen kollade upp skype trafiken? Lika bra att dom tar hjälp av dig nästa gång, så det går lite snabbare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in