Citat:
Jag ändrade det till fullt med spår istället.Man ska inte heller kunna anklagas och dömas för ett mord om man faktiskt bara råkat komma förbi när en person redan ligger död och då avsätter sitt spår. Så är det inte heller önskvärt att vi ska ha det i vårt samhälle.
Nu tror jag inte att NB bara "råkade komma förbi", men däremot skulle jag kunna tänka mig att mordet i själva verket begicks av hans bror och att NB:s dna-spår avsattes när han hjälpte honom att skaffa undan kroppen. Den enda som ger AB något alibi för den aktuella tiden är ju Irina - och hennes trovärdighet är väl inte alltför stor. Jag har svårt att se något i bevismaterialet som utesluter den möjligheten. Dessutom har ju AB - till skillnad från NB - visat intresse för sadistiskt sex. Tycker du att den tanken är så helt orimlig?
Nu tror jag inte att NB bara "råkade komma förbi", men däremot skulle jag kunna tänka mig att mordet i själva verket begicks av hans bror och att NB:s dna-spår avsattes när han hjälpte honom att skaffa undan kroppen. Den enda som ger AB något alibi för den aktuella tiden är ju Irina - och hennes trovärdighet är väl inte alltför stor. Jag har svårt att se något i bevismaterialet som utesluter den möjligheten. Dessutom har ju AB - till skillnad från NB - visat intresse för sadistiskt sex. Tycker du att den tanken är så helt orimlig?
Ett enda spår som jag först skrev ska naturligtvis inte räcka för att fälla någon. Det blev
fel där alltså i hjärnkontoret för ett ögonblick.
Brodern har förvisso visat intresse för det du nämner och det är ju lite bestickande förstås,
men jag till skillnad från dig ser ingenting i bevismaterialet som binder honom till mordet.
En DNA-avsättning har han lämnat efter sig och den återfinns på en tejpbit som befinner
sig en bra bit utanför händelsernas centrum.
AB och IB ger varandra alibi och sen har AB bevisligen haft sin dator igång vid de
kritiska tidpunkterna har jag för mig. Vilket man förstås kan ha i och för sig utan
att tvunget behöva sitta vid den hela tiden.
Det är nu inte AB man ser i bilen som far fram på grusvägarna i hög fart efter mordet.
Nån som bevittnade bilens framfart sa väl att det alldeles bestämt var Nerijus?
Då kan man utgå från att en invändning anmäler sig per omgående och den handlar då om
att det bara visar på att NB flyttat på kroppen och det kan han ha gjort efter broderns brott.
Nu är det i alla så här att två domstolar uteslutit att AB har med mordet att göra och
är avskriven från alla fortsatta misstankar liksom Neros uppkäftiga lilla stycke till fruga är.
Det har vi att rätta oss efter.
Rönnbäckskan gjorde sina försök att få Aivaras misstänkt för mordet istället.
Hade hon inte mycket för.
Och ambitiöse herr Hurtig lär få erfara samma sak ifall det satsas på den teorin på nytt.
Den här viljan att göra om mordfall så att det ska likna ett avsnitt ur mediokra
Morden i Midsomer eller nån skitbok av Camilla Läckberg, den är bra märklig den alltså.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-21 kl. 16:57.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-21 kl. 16:57.