Citat:
Ursprungligen postat av
angladotter
Jag är oerhört intresserad av att få veta vilken all den bevisning är som visar att det var NB som dödade Lisa. Såvitt jag förstår visar dna-spåren bara att han varit i kontakt med Lisas kropp (eg. kläder) - men inte när han varit det: före, vid tiden för, eller efter, hennes död.
Du har nog bestämt tagit intryck av en viss postares maniska dravel här märker jag.
Samma jidder.
Det finns något som heter sannolikhetsbedömningar. Förnuft och logik och rimlighet.
Och det är inte rimligt nånstans att någon annan haft med Lisa att göra då inga som
helst spår finns från någon annan. Det är helt osannolikt att en flicka som är konstaterad
mördad och där det finns fullt med DNA-spår från en och samma person (bortsett från lilla
fruns avsättning på Lisas trosor) på flickans kläder och på snören som bevisligen dödat
henne, skulle ha bragts om livet av någon annan än den som lämnat alla dessa fökrossande
många spår efter sig.
Utöver all den handfasta tekniska bevisningen tillkommer en stödbevisning av rejäl tyngd
och dessutom ett bevisat försök från vederbörande att få anhöriga att ge honom ett
falskt alibi.
Glöm det helt verklighetsfrånvända, orimliga och helsjuka tramset att balten bara skulle ha
befattat sig med Lisas kropp efter hennes död. Visa att du är en vuxen människa med
förståndet i behåll och i besittning av en vettig slutledningsförmåga.
Man skulle alltså kunna gå ut och mörda en person, gå därifrån och hittas fullt med spår
efter en skyller man på att man bara råkade komma förbi när personen redan låg
död och då avsatte man alla spår. Så enkelt ska man alltså kunna gå fri från ett mord
där inga vittnen finns och inga övervakningskameror heller.
Är det önskvärt att vi ska ha det så i vårt samhälle?