Citat:
Ursprungligen postat av
Rontgennurz
Varför säger Merapi att det är inkomstklyftor mellan kvinnor och män i väst när Oanstandig (tror han heter så) fullständigt krossade henne i tråden (med en massa studier och statistik) där dom debatterade ämnet?
Alltså en sak jag märkt med feminister är att det spelar ingen roll hur många ggr man än rättar dom, det spelar ingen roll hur mycket fakta man än visar, de ändrar sig ALDRIG, det handlar inte om fakta för dom och "sanningen", men istället om att propagera deras cp ideologi och fortsätta skrika samma mantra och lögner som man alltid gjort.
Sjukt måste jag säga, mycket mycket sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rontgennurz
Sen undrar jag varför feminister tar upp "sexuellt våld" som ett problem, samtidigt som i stort sett alla feminister propagerar för fortsatt massinvandring .. när vi SER UTE I SAMHÄLLET vad denna invandring gör när det kommer till "sexuellt våld". Kvinnor kan inte ens gå i fred på badhus längre, man varnas att gå ute ensam, kvinnor attackeras (15st dåd nu i östersund på 2 veckor), små flickor attackeras av vuxna invandrare och misshandlas .. men ÄNDÅ tycker feministerna att "sexuellt våld är ett problem", men de vill INTE ta tag i kärnan till problemet?
Jag tror problemet i grund och botten handlar om att det är just en ideologi. En stark ideologisk övertygelse är jämförbar med en stark religiös övertygelse eller att vara med i en sekt.
Man har helt enkelt blivit hjärntvättad till att tycka på ett visst sätt, och om faktan krockar med ideologin så är ideologin viktigare än faktan. Har man väl blivit tillräckligt starkt övertygad så har man "stängt dörren" till alternativa teorier. De kan handla om folk som blivit påklistrade en massa idéer dagligen sen dom var riktigt små barn, gått med i ett politiskt ungdomsförbund som tolvåringar o.s.v.
Alternativt människor som vill tycka precis tvärtemot föräldragererationen (som nån slags protest). De kan grunda sig i att de helt enkelt har en jävligt dålig/skadad relation till föräldrarna.
En tredje kategori är sådana som helt enkelt är mottagliga för flum i största allmänhet, de söker efter en mening i tillvaron och kan övertygas till att bli allt ifrån kommunister, nazister, islamister och scientologer.
De alla tre kategorierna har gemensamt är att de är jävligt svåra att "omvända" när de väl har fått en övertygelse av något slag.