Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-19, 00:13
Medlem
Har hittat Trumps VP fy fan vad grym han är.

https://www.youtube.com/watch?v=d3SRC3OnDGc
2016-03-19, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Har hittat Trumps VP fy fan vad grym han är.

https://www.youtube.com/watch?v=d3SRC3OnDGc
Jeff Sessions tycker jag.
2016-03-19, 00:24
Bannlyst
Flera grupper av rabbiner och judiskt religiösa ledare planerar att protestera mot Donald Trumps tal under en Israel konferens under måndagen, p.g.a. att de anser att Trump uppmuntrar till hat. Under konferensen, som hålls av AIPAC, American Israel Public Affairs Commite, planerar grupper att bojkota Trumps tal. Ungefär 300 personer, vilka kommer vara närvarande på konferensen, har hittills organiserat sig för att signalera sitt motstånd mot Trump. Kampanjen går under namnet "kom tillsammans mot hat." En talesperson för AIPAC ville inte kommentera den planerade protesten men sade att de har som policy att vid varje amerikanskt presidentval bjuda in de olika presidentkandidaterna.
http://edition.cnn.com/2016/03/17/politics/donald-trump-aipac-boycott-protest-rabbis-jewish-leaders/index.html

Hur kunde de lägga debatten på Fox News på den dagen i så fall? Nu är den inställd men ändå. Kommer inte Kasich och Cruz också närvara på AIPAC konferensen? Clinton ska väl vara där. Sanders ska tydligen inte närvara, men han var inbjuden.http://edition.cnn.com/2016/03/18/politics/bernie-sanders-aipac-speaking/index.html
Senast redigerad av Ivanthehoe 2016-03-19 kl. 01:17.
2016-03-19, 00:27
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är lustigt hur de som utmålar sig som vänster-hatare och stödjer Trump i samma veva säger sig vara emot Kapitalet och bankernas makt. Hur ska ni ha det egentligen? Lite som SD - tidigare var alla arbetare vänster men nu stödjer de högerpartiet SD ty de hatar invandrare. Lolz, världen är galen.

Nja, galet blir det bara om man anser att nyliberalism är höger. Utifrån den klassiska skalan så ser det inte ut så utan där hittar du konservatism och varianter på den som varandes höger. Historiskt har konservatismen varit starkt kritisk till bankernas makt och det nuvarande centralbankssystemet. Här passar Trump bra in för han har riktat kritik mot Wall Street och krävt en översyn av Federal Reserve.
2016-03-19, 01:30
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=hz7P_0x-zzI

Stream till Donald Trumps rally i Salt Lake City.
2016-03-19, 02:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Usch. Jag blir nervös av att följa det här. Tyvärr talar väl det mesta för att trump inte klarar över 50% och då stjäl GOP nomineringen på konventet och ger den till Jeb Bush eller någon liknande.

Det är sant att det är en svår hinderbana han har framför sig. Men är det någon som kan klara det så är det Trump. Jag har presenterat uträkningar i den andra tråden. Min bedömning är att det är troligare att han klarar det än att han inte gör det. Men visst, det kommer att bli ett tight race in till den sista dagen.
2016-03-19, 03:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Dessutom la de till en ny regel 2012 som kräver att man måste ha majoriteten i minst åtta stater, men den kan de säkert ändra innan den slutgiltiga kongressen är.

I nuläget har Cruz bara majoriteten av delegaterna i fyra delstater (TX, KS, ID & ME). Han lär få NE, men sen blir det svårt. Inte ens i UT lär Cruz få majoriteten av delegaterna, eftersom Kasich är med där och lägger krokben för honom. Så Cruz behöver, inte bara vinna, utan vinna på ett sätt där han får majoriteten av delegaterna, i tre ytterligare stater.

Det är mycket möjligt, ja t.o.m. troligt, att även om Trump inte når till 1237, så är han den ende som är tillåten att nomineras i första omgången på partikonventet (pga av denna regel). Och med bara en kandidat i en omröstning, brukar den normalt ses som avgjord på förhand. Samtidigt är det en massa tissel och tassel om att ändra på regeln osv. (lite som när vissa barn spelar spel, och ändrar på reglerna under loppet för att de håller på att förlora). Precis som Trump har varit inne på, så finns det skamgräns för hur mycket de kan ägna sig år ohederligt fiffel (utan att hela partiet hamnar i uppror) om Trump är en solklar vinnare, men inte lyckats vinna på knockout (1237).
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-19 kl. 03:19.
2016-03-19, 03:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
I nuläget har Cruz bara majoriteten av delegaterna i fyra delstater (TX, KS, ID & ME). Han lär få NE, men sen blir det svårt. Inte ens i UT lär Cruz få majoriteten av delegaterna, eftersom Kasich är med där och lägger krokben för honom. Så Cruz behöver, inte bara vinna, utan vinna på ett sätt där han får majoriteten av delegaterna, i tre ytterligare stater.

De troligaste tre stater som Cruz skulle kunna fixa på detta vis är CA, MT och SD. Dvs alla är på primärvalens sista dag. Vilket såklart är en nackdel eftersom han och hans kampanj lär vara rejält demoraliserade vid det laget.
2016-03-19, 03:20
Medlem
The Simpsons visste redan för 16 år sedan att Trump skulle förstöra USA

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/simpsons-gjorde-trump-till-president-i-skrackscenario/

Citat:
Hennes föregångare på presidentposten, och den som har skapat krisen: Donald Trump.

– Det var en varning till USA och verkade som det sista logiska steget innan vi når botten.
2016-03-19, 03:30
Medlem
Helvete vad desperat trump ser ut. Hade jag varit på mötet så skulle jag gå ut, fan tänker han med finns folk som kommit för att få reda på hur han ska göra landet bättre. Inte förolämpa folk i en halvtimme. Svårt att se han ändra sig i framtiden.
2016-03-19, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Helvete vad desperat trump ser ut. Hade jag varit på mötet så skulle jag gå ut, fan tänker han med finns folk som kommit för att få reda på hur han ska göra landet bättre. Inte förolämpa folk i en halvtimme. Svårt att se han ändra sig i framtiden.

Tror också att hans argumentation är kortsynt och innehållslös att den nu snart tar slut. Han har inte mycket mera utan måste upprepa sig. Detta blir folk trötta på och vänder honom ryggen. Hillarys bästa chans att bli president är att Trump tar hem kandidaturen för republikanerna.

USA har redan haft en hjärndöd (argumentativt hjärndöd) president i George W Bush och vill knappast ha en till.
2016-03-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Tror också att hans argumentation är kortsynt och innehållslös att den nu snart tar slut. Han har inte mycket mera utan måste upprepa sig. Detta blir folk trötta på och vänder honom ryggen. Hillarys bästa chans att bli president är att Trump tar hem kandidaturen för republikanerna.

USA har redan haft en hjärndöd (argumentativt hjärndöd) president i George W Bush och vill knappast ha en till.

Det är så man för fram ett budskap, att upprepa! inte fasen skall han ändra på ett vinnande koncept, t o m du lyssnar ju på han, varför? lockar han? inte skulle jag lyssna speciellt på Cruz t ex, det räckte med 5 min nu i Arizona. Hellre lyssnar jag på Trump, allt har med åsikter att göra, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in