Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Som sagt, de saker jag pratar om kan omöjligt någon ha missat som har följt trump ordentligt och inte bara i den här tråden. Jag har läst varenda artikel som postats genom Zite och flipboard sedan han kandiderade, kan du säga det samma?
Så upp med källor.
Att vara stolt att du läst massa artiklar, ehm. Jag föredrar fakta som jag själv kan kontrollera och göra mina egna analyser. Läser jag media, väljer jag datadriven journalistik som t.ex. Nata Silvers
fivethirtyeight.com. Den är anti-Trump, men som sagt är datadriven. Googla
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Ja, där beskrivs de bra och dåliga. Inklusive de dåliga? Vem saknar läsförståelse?
Hans dåliga affärer har tagits upp många gånger i debatter men han viftar som vanligt bort dem.
Klart att han även har gjort dåliga affärer. Du påstod dock att han är en dålig affärsman, vilket stämmer självklart inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Så varför väntade kiosk-snubben tills nu? Det inger inte trovärdighet. Det förstår du väl?
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Poängen där är för övrigt att Trump verkar se "sin" bok som ett verk av Kotler (googla) men det är knappast en bok som används i akademiska sammanhang utan är kiosklitteratur.
Jag läst inte boken, men om det du säger stämmer, låter det bara som ett PR-trick?
Du kan väl inte tro att Trump är så korkad att han jämför
sin kiosklitteratur med Kotlers verk?
Jag trodde faktiskt att det var uppenbart, att om man lyckas kappa ett parti som R, är man åtminstone inte korkad
On-topic:
Marc Faber
"endorsade" Trump. Igen.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-03-18/faber-i-d-vote-for-trump-because-hillary-clinton-will-destroy-the-whole-world
Citat:
During an interview on Bloomberg TV, Faber said that the U.S. would not be a sound, well-run economy like Singapore "unless of course the U.S. is run by Mr. Trump, then the U.S. will improve."
He tempered his assessment seconds later when asked if he was serious, indicating that Donald Trump might not necessarily be good for the U.S., but that other options were worse.
"It's all relative," he said. "Given the alternatives, I would vote for Mr. Trump because he may only destroy the U.S. economy, but Hillary Clinton will destroy the whole world."
A statement befitting the title of his newsletter, to be sure.
"Look at her nation-building in the Middle East, how successful that has been," he added with a laugh.
Asked about Donald Trump's protectionist leanings, Faber adopted a stance very similar to that of the real estate mogul.
Ganska bra sammanfattning av läget.