Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-18, 18:00
Avslutad
Vad anser ni om Jeff Sessions som vicepresident?
2016-03-18, 18:05
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Om han är beredd att förhindra alla former av konstruktiva diskussioner så är detta ett utmärkt exempel på hur antiintellektuell han är! Hans egoism, manipulativa och antisociala tendenser är inte ett argument för att han skulle vara intellektuell.

Med all rätta! Jag förstår dem.

Han kanske borde fundera lite på att visa den här påstådda genialiteten? I alla fall någon enstaka gång? För just nu framstår han ärligt talat som en jubelidiot. En antiintellektuell jubelidiot.

Du är minst lika antiintellektuell märker jag. Jag hoppas att du förstår att du äcklar mig. Du är inte ett dugg intresserad av någon form av förbättring. Du är mer intresserad av någon inbillad social status här på forumet. Kanske fnissar någon av dina polare med dig, men det imponerar mig föga.

Edit:
På tal om antiintellektuella, detta PM fick jag precis från H4XXM4N1337, en sann Trumpsupporter!

Du lever i en bubbla av ondska och hat. Det superrika etablissemanget vill plundra det amerikanska folket och därmed behöver de en ny fattig och farlig väljarbas att stöda sig på när det gamla folket vänder sig mot dem. Det är vad massinvandringen av ILLEGALA handlar om. Här har du morgondagens debattörer, morgondagens presidenter, dina hjältar. Vinnare av nationella debattmästerskapet. Eftersom detta är dina hjältar anser jag dig vara dum i hela huvudet och ovärdig att diskutera mer med.

Winners of CEDA 2014, National cross examination debate society

Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Vad tycker ni andra om Zerohedges rapportering kring Trump?
Interaktionen mellan Donald Trump och gammelmedias dödsdans vekar flätas samman. Donald blir beviset på deras impotens.
http://www.zerohedge.com/news/2016-03-18/suicide-gop-or-rebirth

Det som sker nu är att gammelmedia och etablissemanget kläs av inför hela världen. Impotens är ett bra ord, deras dödskamp ser riktigt patetiskt ut för fler och fler människor. Hela demokratisystemet visar sig vara en fars.
2016-03-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Du lever i en bubbla av ondska och hat. Det superrika etablissemanget vill plundra det amerikanska folket och därmed behöver de en ny fattig och farlig väljarbas att stöda sig på när det gamla folket vänder sig mot dem. Det är vad massinvandringen av ILLEGALA handlar om. Här har du morgondagens debattörer, morgondagens presidenter, dina hjältar. Vinnare av nationella debattmästerskapet. Eftersom detta är dina hjältar anser jag dig vara dum i hela huvudet och ovärdig att diskutera mer med.

Winners of CEDA 2014, National cross examination debate society
Låter som en riktig domedagsprofetia! Läskigt! Men det talar knappast för Trumps intellekt, som ju är ämnet jag diskuterar med er.

Jag gillar inte heller de supperrika egoisterna. Desto fler anledningar att ogilla Trump. Hans metod är plata o plomo, vilket inte kan vara annat än skadligt. Finns en matematisk teori som resulterade i Nobelpriset. Den antyder dels att ohämmad egoism är i slutändan skadligt för alla inblandade, även för egoisten. Tror det ligger någonting i det.
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-18 kl. 18:16.
2016-03-18, 18:16
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Låter som en riktig domedagsprofetia! Läskigt! Men det talar knappast för Trumps intellekt, som ju är ämnet jag diskuterar.

Jag gillar inte heller de supperrika egoisterna. Desto fler anledningar att ogilla Trump.

Du har uppenbarligen ett skevt perspektiv då du är självmordsbenägen och vill skylla ditt misslyckade liv på någon annan. Det är detta som massmedia utnyttjar för att kontrollera den dumma massan av människor som skriker av glädje när dessa två NIGGERS vinner debattmästerskapet i USA och sedan anklagar Trump för att vara dum och dålig på att debattera.

https://www.youtube.com/watch?v=YqcX_tpQu3U
2016-03-18, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
han verkar vara så amerikansk som det går att vara..bryr sig om konstitutionen mycket...nationalist och amerika patriot. det pillret jag har svårt att svälja med sessions är att han är väldigt hård på national security biten..inte för att det är dåligt men bara det inte lutar åt en police state. förutom det så tror jag han hade passat bra som vp, absolut..han har en youtube där han lägger upp en massa tal från kongressen..så finns det lite andra klipp på youtube som är intressanta med honom.

Håller med dig om allt du säger men tyvärr håller ju inte hans fru måttet
http://cdn1.beeffco.com/files/poll-images/normal/jeff-sessions_9578.jpg
2016-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Du har uppenbarligen ett skevt perspektiv då du är självmordsbenägen och vill skylla ditt misslyckade liv på någon annan. Det är detta som massmedia utnyttjar för att kontrollera den dumma massan av människor som skriker av glädje när dessa två NIGGERS vinner debattmästerskapet i USA och sedan anklagar Trump för att vara dum och dålig på att debattera.

https://www.youtube.com/watch?v=YqcX_tpQu3U
Jag skiter i två random jävla "niggers" usla debattförmåga. De har inte kandiderat som presidenter. Tråden handlar om Trump.
2016-03-18, 18:25
Medlem
Sägs att Cruz och Kasich kommer gå ihop om inte Kasich vinner Wisconsin. För att sen vinna de återstående winner takes all staterna.
2016-03-18, 18:26
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Jag skiter i två random jävla "niggers" usla debattförmåga. De har inte kandiderat som presidenter. Tråden handlar om Trump.

Du pratar om att Trump är ointelligent och dålig på att debattera. Vad är din definition av bra? Vem är bättre än Trump? Jag visar ett exempel på morgondagens debattörer och undrar om du anser att de är bra exempel på hur en debatt ska se ut. I så fall är det inte så konstigt att du anser att Trump suger på att debattera.

Video: 2014 CEDA Final Round, edited by Peter Schiff

Sedan är det bara att beklaga att du är så grundlurad och kontrollerad av systemet att du inte kan se vad som sker trots att de själva står och säger att Vi måste stoppa Trump. Det handlar inte om dig, det handlar om etablissemanget som anser att det är dom som väljer presidenten, inte folket. Det är inte Trump som ensamt hjärntvättar folk, det är etablissemanget många repeterande röster som hjärntvättar folk.

Video: news networks are all the same
Video: Yuri Bezmenov (former kgb) Psychological Warfare Subversion & Control of Western Society
2016-03-18, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Sägs att Cruz och Kasich kommer gå ihop om inte Kasich vinner Wisconsin. För att sen vinna de återstående winner takes all staterna.
Man kan inte kandidera till president som par utan endast som individer.
2016-03-18, 18:30
Medlem
mrtowlies avatar
Det är lustigt hur de som utmålar sig som vänster-hatare och stödjer Trump i samma veva säger sig vara emot Kapitalet och bankernas makt. Hur ska ni ha det egentligen? Lite som SD - tidigare var alla arbetare vänster men nu stödjer de högerpartiet SD ty de hatar invandrare. Lolz, världen är galen.
2016-03-18, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är lustigt hur de som utmålar sig som vänster-hatare och stödjer Trump i samma veva säger sig vara emot Kapitalet och bankernas makt. Hur ska ni ha det egentligen? Lite som SD - tidigare var alla arbetare vänster men nu stödjer de högerpartiet SD ty de hatar invandrare. Lolz, världen är galen.
Måste man vara för kapitalet och bankernas makt för att man är anti-vänster? Det var nytt för mig.
2016-03-18, 18:33
Bannlyst
Citat:
Som sagt, de saker jag pratar om kan omöjligt någon ha missat som har följt trump ordentligt och inte bara i den här tråden. Jag har läst varenda artikel som postats genom Zite och flipboard sedan han kandiderade, kan du säga det samma?
Så upp med källor.
Att vara stolt att du läst massa artiklar, ehm. Jag föredrar fakta som jag själv kan kontrollera och göra mina egna analyser. Läser jag media, väljer jag datadriven journalistik som t.ex. Nata Silvers fivethirtyeight.com. Den är anti-Trump, men som sagt är datadriven. Googla
Citat:
Ja, där beskrivs de bra och dåliga. Inklusive de dåliga? Vem saknar läsförståelse?
Hans dåliga affärer har tagits upp många gånger i debatter men han viftar som vanligt bort dem.
Klart att han även har gjort dåliga affärer. Du påstod dock att han är en dålig affärsman, vilket stämmer självklart inte.
Citat:
Snubben på twitters namn står på boken:
http://www.deathandtaxesmag.com/264591/donald-trump-didnt-write-art-deal-tony-schwartz/
Så varför väntade kiosk-snubben tills nu? Det inger inte trovärdighet. Det förstår du väl?
Citat:
Poängen där är för övrigt att Trump verkar se "sin" bok som ett verk av Kotler (googla) men det är knappast en bok som används i akademiska sammanhang utan är kiosklitteratur.
Jag läst inte boken, men om det du säger stämmer, låter det bara som ett PR-trick?
Du kan väl inte tro att Trump är så korkad att han jämför sin kiosklitteratur med Kotlers verk?
Jag trodde faktiskt att det var uppenbart, att om man lyckas kappa ett parti som R, är man åtminstone inte korkad

On-topic:

Marc Faber "endorsade" Trump. Igen.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-03-18/faber-i-d-vote-for-trump-because-hillary-clinton-will-destroy-the-whole-world
Citat:
During an interview on Bloomberg TV, Faber said that the U.S. would not be a sound, well-run economy like Singapore "unless of course the U.S. is run by Mr. Trump, then the U.S. will improve."
He tempered his assessment seconds later when asked if he was serious, indicating that Donald Trump might not necessarily be good for the U.S., but that other options were worse.

"It's all relative," he said. "Given the alternatives, I would vote for Mr. Trump because he may only destroy the U.S. economy, but Hillary Clinton will destroy the whole world."

A statement befitting the title of his newsletter, to be sure.
"Look at her nation-building in the Middle East, how successful that has been," he added with a laugh.
Asked about Donald Trump's protectionist leanings, Faber adopted a stance very similar to that of the real estate mogul.
Ganska bra sammanfattning av läget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in