Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Javisst. Absurd tanke att se Trump som president. Han har ju endast stöd av de mer extrema elementen på högerkanten men når också vissa på vänsterkanten då intressen kan förena, t ex hans förkärlek för protektionism. Alla andra som röstar på honom gör det av missnöje och okunnighet. Vi får se om USA gör bort sig inför hela världen. Hade skämts oerhört som amerikan i alla fall. Vi får hoppas att Marco Rubio blir republikanernas slutgiltiga val, eller som worst case scenario att han får stryk på målsnöret av Hillary Clinton.
Hur kan du komma på tanken att Trump är absurd som president, med tanke på att du bor i ett land med en statsminister som Löfvén och en utrikesminister som Margot Wallström? Samt Fridolin, Romson, Kaplan och alla andra oduglingar som styr Sverige åt helvetet. Vi borde ha en Trump som får ordning på Sverige.
Jag tror att Trump, Cruz och Rubio skulle bli utmärkta presidenter. Jag föredrar Cruz, men jag är inte lika insatt som väljarna i USA är, när det gäller detaljer. Dessa presidentkandidater har i alla fall gått i skolan, utöver gymnasiet, vilket våra politiker inte har gjort i någon större utsträckning. Efter den valrörlsen de har i USA köper ingen väljare där borta grisen i säcken så som vi gör i Sverige. De får vad de röstar på i USA. Jag röstade på moderaterna och fick skit politiker som inte vill regera.
Vad är det som gör att svensken gillar Obama och Clinton? Är det media som tutat in folk att de är bra för oss i Europa att USA är försvagat?
.