Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Du förstår verkligen inte. Han säger saker för att få publicitet och sedan vänder han det till sin fördel.
Om han är beredd att förhindra alla former av konstruktiva diskussioner så är detta ett
utmärkt exempel på hur antiintellektuell han är! Hans egoism, manipulativa och antisociala tendenser är
inte ett argument för att han skulle vara intellektuell.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Han har hela etablissemanget mot sig, de vill inte ha honom från första början. De ville ha Ted Cruz men framförallt Marco Rubio eftersom han representerar den nya väljarbasen som de kommer att importera och smöra för de närmaste 30 åren. In kommer Trump och förstör deras planer. De hatar honom.
Med all rätta! Jag förstår dem. Men varför skulle etablissemangets avståndstagande från honom vara ett argument för att han skulle vara intellektuell?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Trump är helt enkelt genial, men folk som saknar förstånd ser bara ytan.
Han kanske borde fundera lite på att visa den här påstådda genialiteten? I alla fall någon enstaka gång? För just nu framstår han ärligt talat som en jubelidiot. En antiintellektuell jubelidiot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Här är ett bra exempel på hur Trump plockar sina motståndare.
https://youtu.be/AWgw95hpFzI?t=7m11s
Ett tramsklipp? Du är minst lika antiintellektuell märker jag. Jag hoppas att du förstår att du äcklar mig. Du är inte ett dugg intresserad av någon form av förbättring. Du är mer intresserad av någon inbillad social status här på forumet. Kanske fnissar någon av dina polare med dig, men det imponerar mig föga. När man diskuterar ett sånt här ämne så förväntar mig sig inte riktigt att någon kontrar med trams. Det talar liksom inte precis för att han skulle vara intellektuell..
Edit:
På tal om antiintellektuella, detta PM fick jag precis från
H4XXM4N1337, en sann Trumpsupporter!
Citat:
Du är mer illa därann än jag trodde. Dags att kastrera sig kanske? Du har ett sådant degenererat tankesätt och en självförnekelse utan dess like, vilket leder till att du blir mycket aggresiv när någon pekar ut hur misslyckad du är. Jag förstår nu helt och hållet varför du "hatar" (egentligen älskar du Trump), han representerar helt enkelt allt som du aldrig kommer vara, eftersom du är misslyckad och socialt efterbliven.
Jag förstår att du tycker att han är intellektuell om det är denna standard du eftersträvar...