Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Han beter sig med andra ord på ett du skulle vilja göra, men skillnaden är att han inte räds konsekvenserna, medan du gör det. Anledningen till att så många män ser upp till Trump, (ja, även ni som lever i förnekelse), är för att han är arketypen av manlighet. Han säger vad han tycker, är ekonomiskt oberoende, är en förebild, har en fru som de flesta bara kan drömma om, och så vidare.

Hade Trump varit född för några hundra år sedan hade han förmodligen varit kung eller kejsare över något enormt imperium.
Öh, va?

Jag bryr mig inte om att han är manlig. Faktum är att jag ser ner otroligt mycket på personer som tycker att det är en viktig egenskap. Jag hånler åt er inombords.

Jag skiter i vad han har. Han är antiintellektuell. Skadlig. Jag ser ner på honom. Han är inte värd mycket för mig, hur manlig han än är. Det är absolut inte någonting att eftertrakta, särskilt inom världspolitiken.

Jag hade hellre sett en totalt omanlig, men intellektuell person som t.ex. Bill Gates, som president. Eller ännu hellre någon vetenskapsman. Någon som faktiskt vet hur man resonerar. Någon som tillför världen någonting snarare än att rasera den.

Så nej, jag vill absolut inte vara som Trump för hans manlighet. Visst vore hans egendomar trevliga att ha, men du förstår väl ändå att det inte har ett jävla piss med saken att göra? Du är precis lika antiintellektuell som Trump. Äckligt.
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-18 kl. 17:17.
2016-03-18, 17:15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
- Han använder personangrepp i sin argumentation.
- Han fokuserar på hur folk ser ut, pratar och andra ytliga saker snarare än innehållet i deras argumentation.

Du menar som när hans motståndare spekulerar om hans penis storlek?

Citat:
- Han vräker ut sig saker saker utan att tänka, och sätter sig själv i situationer så han senare måste backa. Faktum är att han tycks inte tänka alls.

Vilka situationer då?

Citat:
- Han bemöter kritik med hot.

Vilka hot då?

Citat:
- Han pratar väldigt sällan om de faktiska konsekvenserna av varken hans förslag eller någon annans. Han pratar hellre om t.ex. om sina pengar, att någon luktar illa, att någon är ful eller att han är populär.

Det är väl det ENDA han talar om, konsekvenserna av hans politik.

Citat:
- Större delen av hans "argument" när han väl kommer med något är rena argumentationsfel.

Exempel på det?

Citat:
Han är antiintellektuell så att det skriker om det. Han tycks motarbeta alla former av konstruktiva diskussioner. Så fort han öppnar munnen så hamnar diskussionen på en åttaårings nivå.

Han har garanterat mer utbildning än hela ditt släktträd tillsammans.
2016-03-18, 17:15
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
- Han använder personangrepp i sin argumentation.
- Han fokuserar på hur folk ser ut, pratar och andra ytliga saker snarare än innehållet i deras argumentation.
- Han vräker ut sig saker saker utan att tänka, och sätter sig själv i situationer så han senare måste backa. Faktum är att han tycks inte tänka alls.
- Han bemöter kritik med hot.
- Han pratar väldigt sällan om de faktiska konsekvenserna av varken hans förslag eller någon annans. Han pratar hellre om t.ex. om sina pengar, att någon luktar illa, att någon är ful eller att han är populär.
- Större delen av hans "argument" när han väl kommer med något är rena argumentationsfel.

Han är antiintellektuell så att det skriker om det. Han tycks motarbeta alla former av konstruktiva diskussioner. Så fort han öppnar munnen så hamnar diskussionen på en åttaårings nivå.

Du förstår verkligen inte. Han säger saker för att få publicitet och sedan vänder han det till sin fördel. Han har hela etablissemanget mot sig, de vill inte ha honom från första början. De ville ha Ted Cruz men framförallt Marco Rubio eftersom han representerar den nya väljarbasen som de kommer att importera och smöra för de närmaste 30 åren. In kommer Trump och förstör deras planer. De hatar honom.

Trump är helt enkelt genial, men folk som saknar förstånd ser bara ytan. Invandrarna som kom först till Sverige tyckte om landet för det var så rent och fint här och så tryggt och säkert. Men de förstår inte hur de ska bete sig för att upprätthålla samhället, det blir smutsigt, otryggt och kriminellt i takt med att svenskarnas samhälle eroderas.

Här är ett bra exempel på hur Trump plockar sina motståndare.
https://youtu.be/AWgw95hpFzI?t=7m11s
2016-03-18, 17:16
Medlem
Den här regeln om att man måste ha vunnit majoriteten av delegater i 8 stater så klarar bara Trump kriterierna just nu. De kommer få ändra regeln innan Cleveland men då lär nog Trump gå 3e parti rätt snabbt.
2016-03-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den här regeln om att man måste ha vunnit majoriteten av delegater i 8 stater så klarar bara Trump kriterierna just nu. De kommer få ändra regeln innan Cleveland men då lär nog Trump gå 3e parti rätt snabbt.

Sluta oroa er för ett "brokered convention", RNC vet att de är slut som parti om de nominerar någon annan än Trump, har han inte nått en majoritet av delegaterna vid konventet så kommer han ändå leda. Skulle RNC gå emot vad som börjar närma sig hälften av deras väljarbas, så har republikanerna inte en chans. Hillary skulle mosa alla utom Trump.
2016-03-18, 17:28
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Så du har alltså inga källor. Ok!

Nej. Där beskrivs både hans dåliga och bra affärer. Läsförståelse?
Ok!

Sluta svamla. Han pressades väldigt hårt under många debatter. Men dina påhitt togs aldrig upp.

Så en snubbe på twitter med 20k followers påstår att han skrev boken. Ok! Det är en väldigt pålitlig källa.

Som sagt, de saker jag pratar om kan omöjligt någon ha missat som har följt trump ordentligt och inte bara i den här tråden. Jag har läst varenda artikel som postats genom Zite och flipboard sedan han kandiderade, kan du säga det samma?

Ja, där beskrivs de bra och dåliga. Inklusive de dåliga? Vem saknar läsförståelse?

Hans dåliga affärer har tagits upp många gånger i debatter men han viftar som vanligt bort dem.

Snubben på twitters namn står på boken:

http://www.deathandtaxesmag.com/264591/donald-trump-didnt-write-art-deal-tony-schwartz/

Poängen där är för övrigt att Trump verkar se "sin" bok som ett verk av Kotler (googla) men det är knappast en bok som används i akademiska sammanhang utan är kiosklitteratur.
Senast redigerad av mrtowlie 2016-03-18 kl. 17:31.
2016-03-18, 17:33
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det må så vara, men hittills har jag inte sett några konkreta bevis på hur han kommer agera i folkets intresse mer än att lova saker och säga att han ska "make deals" så allt blir jättebra. Det hade inte skadat med några makroekonomiska strategier som underbygger hans argument.

Det han säger är dessutom ogenomförbart, tex att han vill flytta Apples produktion till USA. Visst - om folk är villiga att betala 2000 USD för en iPhone, fine..

Allt han säger är att han ska riva ner och bygga nytt så ska tydligen Amerika bli "great" igen.

Då kan du inte ha tagit del av särskilt mycket av det Trump lagt fram. Det finns ett flertal konkreta förslag, exempelvis tulltariffer och ett nytt allmänt sjukvårdssystem. Så jag rekommenderar att du läser materialet från hans läger.
2016-03-18, 17:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Då kan du inte ha tagit del av särskilt mycket av det Trump lagt fram. Det finns ett flertal konkreta förslag, exempelvis tulltariffer och ett nytt allmänt sjukvårdssystem. Så jag rekommenderar att du läser materialet från hans läger.

Angående hans "reform" av sjukvårdssystemet, miljontals människor utan sjukförsäkring blir konsekvensen:

http://www.msnbc.com/rachel-maddow-show/trumps-health-care-reform-plan-falls-far-short

Klart jag läser vad de skriver på hans hemsida. Det är analyserna av dessa som är intressanta.
2016-03-18, 17:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Galen poll för New York Trump rycker något sjukt (Emerson, 14-16/3):

Trump 64%
Cruz 12%
Kasich 1%
"galen"...? Det är väl inte så konstigt att han tar sin egen hemstat? Det klarade ju till och med Cruz. Dessutom är det rätt ont om högerkristna galningar som röstar där varför "lyin´Ted" inte får särskilt många röster. Man kan dock tycka att en moderat kandidat som Kasich borde inhösta några fler röster.
2016-03-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Du menar som när hans motståndare spekulerar om hans penis storlek?
Syftar du på detta eller? https://www.youtube.com/watch?v=uG5kSgJtyQg
Lite löjligt klipp, ja. Är ju menat att vara en parodi på honom, men ganska lamt ändå.

Om du syftar på att någon använt hans penisstorlek som argument mot honom, så ja. Det är mycket antiintellektuellt. På Trumps nivå.

Citat:
Vilka situationer då?
När han t.ex. förespråkade krigsbrott men bara "skämtade", som nämns här efter typ 17:10.
https://www.youtube.com/watch?v=DnpO_RTSNmQ

Citat:
Vilka hot då?
Här drar de upp de exempel jag syftar på: http://www.vox.com/2016/3/12/11211846/donald-trump-violence-rallies

Ganska sublima hot emellanåt, men jag uppfattar en del av det som hot. Och att han i TV hotar med att stämma folk som skojar om honom eller ifrågasätter hans förmögenhet uppfattar jag som att han vill sända signalen att han kommer att gå efter dig om du är i hans väg.

Citat:
Det är väl det ENDA han talar om, konsekvenserna av hans politik.
Det tycker jag faktiskt inte. Det är i alla fall inte vad jag har sett av honom. Skulle du vilja visa en debatt på minst 10 minuter där han mestadels pratat om konsekvenserna av hans eller motståndarnas politik? Blir gärna positivt överraskad om jag får se att det inte är helt kört med mänskligheten.

Citat:
Exempel på det?
http://www.nytimes.com/interactive/2016/01/28/upshot/donald-trump-twitter-insults.html?_r=0

Citat:
Han har garanterat mer utbildning än hela ditt släktträd tillsammans.
Ah, yes. That's the Trump spirit!
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-18 kl. 17:58.
2016-03-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Du förstår verkligen inte. Han säger saker för att få publicitet och sedan vänder han det till sin fördel.
Om han är beredd att förhindra alla former av konstruktiva diskussioner så är detta ett utmärkt exempel på hur antiintellektuell han är! Hans egoism, manipulativa och antisociala tendenser är inte ett argument för att han skulle vara intellektuell.

Citat:
Han har hela etablissemanget mot sig, de vill inte ha honom från första början. De ville ha Ted Cruz men framförallt Marco Rubio eftersom han representerar den nya väljarbasen som de kommer att importera och smöra för de närmaste 30 åren. In kommer Trump och förstör deras planer. De hatar honom.
Med all rätta! Jag förstår dem. Men varför skulle etablissemangets avståndstagande från honom vara ett argument för att han skulle vara intellektuell?

Citat:
Trump är helt enkelt genial, men folk som saknar förstånd ser bara ytan.
Han kanske borde fundera lite på att visa den här påstådda genialiteten? I alla fall någon enstaka gång? För just nu framstår han ärligt talat som en jubelidiot. En antiintellektuell jubelidiot.

Citat:
Här är ett bra exempel på hur Trump plockar sina motståndare.
https://youtu.be/AWgw95hpFzI?t=7m11s
Ett tramsklipp? Du är minst lika antiintellektuell märker jag. Jag hoppas att du förstår att du äcklar mig. Du är inte ett dugg intresserad av någon form av förbättring. Du är mer intresserad av någon inbillad social status här på forumet. Kanske fnissar någon av dina polare med dig, men det imponerar mig föga. När man diskuterar ett sånt här ämne så förväntar mig sig inte riktigt att någon kontrar med trams. Det talar liksom inte precis för att han skulle vara intellektuell..

Edit:
På tal om antiintellektuella, detta PM fick jag precis från H4XXM4N1337, en sann Trumpsupporter!
Citat:
Du är mer illa därann än jag trodde. Dags att kastrera sig kanske? Du har ett sådant degenererat tankesätt och en självförnekelse utan dess like, vilket leder till att du blir mycket aggresiv när någon pekar ut hur misslyckad du är. Jag förstår nu helt och hållet varför du "hatar" (egentligen älskar du Trump), han representerar helt enkelt allt som du aldrig kommer vara, eftersom du är misslyckad och socialt efterbliven.
Jag förstår att du tycker att han är intellektuell om det är denna standard du eftersträvar...
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-18 kl. 18:02.
2016-03-18, 17:48
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Vad tycker ni andra om Zerohedges rapportering kring Trump?
Interaktionen mellan Donald Trump och gammelmedias dödsdans vekar flätas samman. Donald blir beviset på deras impotens.
http://www.zerohedge.com/news/2016-03-18/suicide-gop-or-rebirth

Citat:
Indeed, only the fear that Trump can win explains the hysteria in this city.
Here is The Washington Post of March 18: “As a moral question it is straightforward. The mission of any responsible Republican should be to block a Trump nomination and election.”
The Orwellian headline over that editorial: “To defend our democracy, the GOP must aim for a brokered convention.”
Beautiful. Defending democracy requires Republicans to cancel the democratic decision of the largest voter turnout of any primaries in American history. And this is now a moral imperative for Republicans.
Like the Third World leaders it lectures, the Post celebrates democracy — so long as the voters get it right.
Whatever one may think of the Donald, he has exposed not only how far out of touch our political elites are, but how insular is the audience that listens to our media elite.
Understandably, Trump’s rivals were hesitant to take him on, seeing the number he did on “little Marco,” “low energy” Jeb and “Lyin’ Ted.”
But the Big Media — the Post, Wall Street Journal, New York Times — have been relentless and ruthless.
Yet Trump’s strength with voters seemed to grow, pari passu, with the savagery of their attacks. As for National Review, The Weekly Standard and the accredited conservative columnists of the big op-ed pages, their hostility to Trump seems to rise, commensurate with Trump’s rising polls.
As the Wizard of Oz was exposed as a little man behind a curtain with a big megaphone, our media establishment is unlikely ever again to be seen as formidable as it once was.
And the GOP?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in