Citat:
Ursprungligen postat av
hazzo
Dräller inte av tomma butikslokaler i innerstaden, om de ens finns. Kan aldrig bli några volymer. Fastighetsägaren ska godkänna ny hyresgäst. Finns inte på pappret att en bostadsrättsförening godkänner ett boende för sk ensamkommande. Även om merparten av föreningens medlemmar röstat fi, mp o v. Nån annan ska ta ansvaret så man kan godhetsknarka i sin bostadsrätt. Gäller även hyresrätt, undantag allmännyttan. Men de finns snart inte kvar i innerstaden.
Som sagt det är skolgårdarna kvar.
Det är inte bara ensamkommande "barn" som behöver bostad, kollar man på åldersstrukturen i migrationsverkets statistikdatabas, så finns det garanterat rätt många barnfamiljer också, dvs mamma-pappa-barn konstellationer, eller ensamstående föräldrar med barn(där den andra föräldern kanske fortfarande bor kvar i flyktingläger nere i typ Turkiet).
Personligen har jag inga problem med att det bor en del familjer med invandrarbakgrund i min stadsdel, då som sagt integrationen funkar när den demografiska karaktären på ett område är på ett visst sätt, samma sak där jag växte upp. Människorna med invandrarrötter som jag gick i grundskolan med är inte gangsters och kriminella, trots att en del av dom kommer från Mellanöstern ursprungligen, hela högen har i princip fördelaktiga utbildningsprofiler och bra jobb.