2016-03-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men även om vi räknar bort de gamla rävarna som fortfarande är "aktiva" om än inte i en klubb just nu som t ex Lippi, Capello, Trapattoni så kan jag inte se att Guardiola kan överglänsa sin efterträdare Ancelotti.

Visst, titelmässigt så är Ancelotti en större tränare. Med tanke på att han har vunnit i flera klubbar, och i klubbar där det är svårare att vinna (Real exempelvis). Men han står inte för någon filosofi och blir aldrig långvarig i klubbar. Därför rankar jag nog Pep högre.

Men hur som helst, jag gillar de nya Italienska tränarna som lyckats hitta en perfekt touch mellan offensiv fotboll och catenaccio fotboll. Numera spelar Italiensk lag som Juve, Napoli och Roma med fart, press, bollinnehav, och taktik. Givetvis skall också de Italienska sportcheferna ha stor respekt för att ha hämtat in moderna och talangfulla spelare som Dybala, Pogba, Pjanic, Insigne med flera till ligan.

Calcion går en fint framtid till mötes.
Citera
2016-03-17, 00:24
Medlem
Saandros avatar
Fan vad dåligt man mår nu. Känns som CL-finalen all over igen. Så små marginaler hela tiden. Jag orkar inte. Morata var ONSIDE. Morata och Cuadrado skulle kunnat göra ett mål till med lite mer kyla. Evra skulle RENSAT i 90nde minuten istället för att försöka kontra. Istället ledde det till deras 2-2.

I förlängningen gick luften ur oss. Här hemma också. 30 minuter till på knäna. Såg inte hur vi skulle orka det.

Men jag är stolt över att vi åter igen slår experterna på fingrarna som ständigt räknar ut oss. Samma sak förra säsongen mot Dortmund och Real Madrid. Mot Barca stod vi upp bra också. Idag skulle vi inte haft en chans mot Bayern borta.. 90nde minuten gör de 2-2. Mamma mia.

Men det är just de här förlusterna som gör mest ont. Skrämmande likhet mellan matchen idag och mot Barca i finalen när Pogba skulle haft frispark innan 4-2 till Bayern och Pogba skulle haft straff innan 3-1 Barca.

Nåja. Små marginaler. Nu vinner vi ligan och Coppan.
Citera
2016-03-17, 00:25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jag håller med dig om Allegri, även om jag följt honom intensivt sedan han kom till Cagliari.

Men även om vi räknar bort de gamla rävarna som fortfarande är "aktiva" om än inte i en klubb just nu som t ex Lippi, Capello, Trapattoni så kan jag inte se att Guardiola kan överglänsa sin efterträdare Ancelotti. Även om han med all sannolikhet kommer att göra det när han summerar sin karriär, eftersom han går från storklubb som satsar till storklubb som satsar...

Dagens tränare måste dock vara Ranieri! Låt oss hoppas att hans Leicester håller säsongen ut.

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Visst, titelmässigt så är Ancelotti en större tränare. Med tanke på att han har vunnit i flera klubbar, och i klubbar där det är svårare att vinna (Real exempelvis). Men han står inte för någon filosofi och blir aldrig långvarig i klubbar. Därför rankar jag nog Pep högre.

Ni anser alltså att Ancelotti inte tränat storklubbar i absoluta gräddan av fotbollen?! Eller missförstår jag?
Citera
2016-03-17, 02:18
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Jag håller med dig om Allegri, även om jag följt honom intensivt sedan han kom till Cagliari.

Men även om vi räknar bort de gamla rävarna som fortfarande är "aktiva" om än inte i en klubb just nu som t ex Lippi, Capello, Trapattoni så kan jag inte se att Guardiola kan överglänsa sin efterträdare Ancelotti. Även om han med all sannolikhet kommer att göra det när han summerar sin karriär, eftersom han går från storklubb som satsar till storklubb som satsar...

Dagens tränare måste dock vara Ranieri! Låt oss hoppas att hans Leicester håller säsongen ut.

Vad säger ni om Ranieri då? Med tanke på hur det går nu så är han ju på väg att bli historisk. Kanske inte lika meriterad som vissa andra, men ändå.
Citera
2016-03-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Fan vad dåligt man mår nu. Känns som CL-finalen all over igen. Så små marginaler hela tiden. Jag orkar inte. Morata var ONSIDE. Morata och Cuadrado skulle kunnat göra ett mål till med lite mer kyla. Evra skulle RENSAT i 90nde minuten istället för att försöka kontra. Istället ledde det till deras 2-2.

I förlängningen gick luften ur oss. Här hemma också. 30 minuter till på knäna. Såg inte hur vi skulle orka det.

Men jag är stolt över att vi åter igen slår experterna på fingrarna som ständigt räknar ut oss. Samma sak förra säsongen mot Dortmund och Real Madrid. Mot Barca stod vi upp bra också. Idag skulle vi inte haft en chans mot Bayern borta.. 90nde minuten gör de 2-2. Mamma mia.

Men det är just de här förlusterna som gör mest ont. Skrämmande likhet mellan matchen idag och mot Barca i finalen när Pogba skulle haft frispark innan 4-2 till Bayern och Pogba skulle haft straff innan 3-1 Barca.

Nåja. Små marginaler. Nu vinner vi ligan och Coppan.
Håller med om allt i ovanstående inlägg. Gällande domarmissar så kan jag leva med den feldömda offsiden, det är alltid svårt att spekulera i huruvida matchen hade sett annorlunda ut om det hade blivit 2-0 då, framförallt eftersom Juve ändå gjorde mål bara några minuter senare. Givetvis borde inte sådant ske på den här nivån, men jag är inte säker på huruvida det påverkade utgången. Neddragningen av Pogba känns desto bittrare, och precis som du fick jag flashbacks från finalen förra året.

Sen måste jag ifrågasätta Allegris byten igår. Att Sturaro inte gjorde bättre ifrån sig kan inte Allegri klandras för, det bytet kändes vid tillfället logiskt. Att däremot välja Mandzukic framför Zaza när man spelar kontringsfotboll förstår jag inte. Nog för att Mandzukics defensiva bidrag må vara större, men det kändes som att man gav upp möjligheten att göra ett tredje förlösande mål där. Kändes också tråkigt att se Morata behöva gå av när han hade sin bästa kväll för säsongen. Att Pereyra fick komma in kan väl endast förklaras av att andra alternativ saknades, men även där har jag svårt att förstå varför Cuadrado var den som fick gå av. Var han så mycket tröttare än Hernanes?

Trots den snöpliga utgången så är jag imponerad över sättet Juventus spelade på igår. Morata och Alex Sandro var otroligt bra. Hoppas innerligt att vi får behålla de båda och att även Pogba och Dybala blir kvar. I så fall tror jag att vi har några ganska trevliga fotbollsår att se fram emot.
Citera
2016-03-17, 14:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Bisarr match igår. Bayern var helt ur form och Juve bara öste på. 2-0 målet av Morata och Cuadrado kan ha varit det finaste jag sett på en fotbollsplan på bra länge.
Tragiskt att 3-0 var bortdömt; men hur tusan kunde luften gå ur Juve så efter Bayerns mål? Som en helt ny match...
Sjukt tråkigt.

Något som däremot är jävligt fint och jävligt italienskt är De Rossis gest mot landslagsmaterialaren Pietro Lombardi.
http://www.svt.se/sport/fotboll/han-lamnade-sitt-vm-guld-i-materialarens-kista/
Citera
2016-03-17, 20:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Jamen grattis. Lazio ligger under med 0-3 på Olimpico...

Vad fan hände med Calcios Europasatsning? Förra året spelade man kanske över förmåga, men måste man ha nån jävla backlash nu bara för det?
4 CL-platser kan man ju vänta på...
Citera
2016-03-17, 20:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jamen grattis. Lazio ligger under med 0-3 på Olimpico...

Vad fan hände med Calcios Europasatsning? Förra året spelade man kanske över förmåga, men måste man ha nån jävla backlash nu bara för det?
4 CL-platser kan man ju vänta på...

Man får satsa på nästa år. Med Juve, Napoli och ett starkt lag till i CL, samt tre stora lag i EL så är läget bra.
Citera
2016-03-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ni anser alltså att Ancelotti inte tränat storklubbar i absoluta gräddan av fotbollen?! Eller missförstår jag?

Ja, det gjorde du nog. Jag menade bara att Ancelotti har lyckats vinna titlar när han har haft Berlusconi, Abramovich och Perez som chefer. Nu har ju dock oligarken förbättrat sitt tålamod lite.

Trist att Calcion inte gått så bra i år. Juventus slarvade bort en gruppseger ändå, man skulle ju faktiskt vunnit den gruppen om man inte gjorde bort sig mot Gladbach. Och Lazio har varit en enorm besvikelse. Varför har Lazio underpresterat så in i helvete?

Men på sikt tror jag Serie A går om PL. PL kanske har cashen. Men Serie A har prestige, managment o.s.v. Och PL:s tv-kontrakt lär väl inte vara så lukrativt längre när de skämmer ut sig själva i Europa samtidigt som fotbollen växer så det knakar i Kina.
Citera
2016-03-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, det gjorde du nog. Jag menade bara att Ancelotti har lyckats vinna titlar när han har haft Berlusconi, Abramovich och Perez som chefer. Nu har ju dock oligarken förbättrat sitt tålamod lite.

Trist att Calcion inte gått så bra i år. Juventus slarvade bort en gruppseger ändå, man skulle ju faktiskt vunnit den gruppen om man inte gjorde bort sig mot Gladbach. Och Lazio har varit en enorm besvikelse. Varför har Lazio underpresterat så in i helvete?

Men på sikt tror jag Serie A går om PL. PL kanske har cashen. Men Serie A har prestige, managment o.s.v. Och PL:s tv-kontrakt lär väl inte vara så lukrativt längre när de skämmer ut sig själva i Europa samtidigt som fotbollen växer så det knakar i Kina.
Italiensk fotboll skämmer ju ut sig ännu mer i Europa isf med tanke på resultaten så din slutsats är tämligen oklar.
Citera
2016-03-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Italiensk fotboll skämmer ju ut sig ännu mer i Europa isf med tanke på resultaten så din slutsats är tämligen oklar.

Ursäkta min enorma okunskap men är det verkligen så att man skämmer ut sig om man förlorar i idrott?
Hade jag vetat det så hade jag slutat eller rättare sagt aldrig börjat idrotta som ung.

Juventus - Bayern till exempel sett över två matcher så var inget lag bättre än det andra utan det var dom små marginalerna som blev avgörande då menar du att Bayern äro hjältar medan Juventus är en skam för sporten.
Citera
2016-03-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Ursäkta min enorma okunskap men är det verkligen så att man skämmer ut sig om man förlorar i idrott?
Hade jag vetat det så hade jag slutat eller rättare sagt aldrig börjat idrotta som ung.

Juventus - Bayern till exempel sett över två matcher så var inget lag bättre än det andra utan det var dom små marginalerna som blev avgörande då menar du att Bayern äro hjältar medan Juventus är en skam för sporten.
Håller med, bisarrt formulerat av xeezer. Vet inte riktigt hur man kan påstå att PL-lagen skämt ut sig i europaspelet, men om det är resultaten som är måttstocken för det är det att kasta sten i glashus om man i samma andetag gör jämförelse med serie A - lag.

Möjligtvis att det var lite skämmigt för Lazio att få dyngspö av Sparta Prag på hemmaplan. De borde lära av oss i MFF hur man besegrar det där laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in