2016-03-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
På internet kan man lyssna på folk som vet om saker, och jämföra dom med troende ateister.. det blir då väldigt enkelt att se vilka människor som verkligen vet om nånting, och vilka människor som tror att det som dom tror på är den obevsade sanningen.

Självförtroendet bakom det dom pratar om är skillnaden, ateister har svårt att förklara nånting om vad big bang är och hur evolution kan evolutionera sig själv, med självsäkerhet, eftersom ateister inte har en aning om magi har fått evolution att skapa sig själv eller om en stor smäll skapade allt.

Folket på internet som pratar om intelligent design pratar med självsäkerhet som ateister och religiösa männiiskor aldrig kan få eftersom dom är troende.. medans dom som pratar om intelligent design har bevis för sin poäng som ateister aldrig skulle kunna motbevisa..

Du vet nog tyvärr inte ett smack om vad riktig forskning går ut på. Framförallt inte tillräckligt mycket för att kunna kritisera den. Om man inte vet exakt hur någonting går till så lönar det sej att säga det, istället för att självsäkert smälla på med fantasier. De flesta präster, imamer osv låter väldigt självsäkra. Du också. Det gör inte vad ni säger sant.

Det finns mängder av belägg för Big bang och för evolutionen. Teorierna om dem baserar sej på de beläggen. Det betyder inte att de redan är förklarade i minsta detalj.

Vad är en troende ateist?

Citat:
för det är fortfarande endast ett medvetande som kan skapa ett system.. därför är universums alla system ett fingeravrtyck för gudarnas medvetenhet.

Bevisa att universum eller någon del av det är ett designat system, om du vill bli tagen på allvar. Och när ska du äntligen svara på varför dina gudar inte är magi?
Citera
2016-03-17, 15:40
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Citat:
Forskning går ut på att forska genom vetenskapliga studier och observeringar. Forskning är inte att säga at mätningar visar att en stor smäll skapat allt i universum som skapade sig själv efter den stora smällen. Ett system skapas i sin helhet eftersom ett system inte fungerar om man tar bort en liten del.

Som bina och ekosystemet tex. , ta bort bina så dör allt på Jorden.

Eller som nätaggregatet i en dator, ta bort det så fungerar inte datorm.

Det som ateisterna gjorde var att ta bort del efter del i det bioloiska systemet på JOrden, utan att förstå att det var ett system där enast en liten del (människan) kan vara defekt, för att allt ska rasa och alla ekosystem på JOrden dör.. vilket händer nu iomed utrotningen av bin.
På vilket/vilka sätt har ditt svammel (t.ex falska analogier, falska dikotomier) ovanför att göra med ett bevis för att Gud existerar?
Citera
2016-03-17, 15:45
Medlem
Jag tycker att biologin i sig förklarar att det inte finns någon intelligent design.

Varför? Jo för att alla organismer är så fruktansvärt korkat skapade. Någonting som endast skulle kunna hända ifall skapandeprocessen gick från A, till B, C > Ö...Och inte från A till Ö direkt.
Citera
2016-03-17, 15:51
Medlem
Citat:
Forskning går ut på att forska genom vetenskapliga studier och observeringar.
Forskning är inte att säga at mätningar visar att en stor smäll skapat allt i universum som skapade sig själv efter den stora smällen. Ett system skapas i sin helhet eftersom ett system inte fungerar om man tar bort en liten del.

Som bina och ekosystemet tex. , ta bort bina så dör allt på Jorden.

Eller som nätaggregatet i en dator, ta bort det så fungerar inte datorm.

Jaja. Försök förstå att systemen (?) inte uppstått färdiga på en gång.

Citat:
Det som ateisterna gjorde var att ta bort del efter del i det bioloiska systemet på JOrden, utan att förstå att det var ett system där enast en liten del (människan) kan vara defekt, för att allt ska rasa och alla ekosystem på JOrden dör.. vilket händer nu iomed utrotningen av bin.

Jag tror nog inte att det är ateister som är de största bovarna när det gäller att vända upp och ner på ekosystem.

Men hur vore det nu om du för att den här tråden inte ska spåra ur ännu mera äntligen förklarar varför dina gudar inte är magi. Innan du gör det får du diskutera med dej själv, jag vill inte bidra till ännu mera OT.
Citera
2016-03-17, 15:52
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Jag tycker att biologin i sig förklarar att det inte finns någon intelligent design.

Varför? Jo för att alla organismer är så fruktansvärt korkat skapade. Någonting som endast skulle kunna hända ifall skapandeprocessen gick från A, till B, C > Ö...Och inte från A till Ö direkt.

Det finns en tråd där du, och några andra på den här tråden, kan fortsätta med den diskussionen:
(FB) Intelligent design Vs Evolution?
Citera
2016-03-17, 15:58
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Designerna i universum bevisar gudarna.. människan är en design i ett system som håller på att kollapsa bara för att ateisten inte såg några sig själva som en del i ett stort bioloigisk system.
Du är på fel tråd.
Du kan fortsätta med ditt dravel på: (FB) Intelligent design Vs Evolution?

Citat:
Biologik kan endast skapas av nån som kan tänka logiskt och sätta alla delar på rätt plats, som den första cellen som är ett bra exempel på att perfekt och extrem avancerad design som gudarna skapade, och som tillsamns med DNA kan en cell skapa miljardtals kopior av sig själv som skapar en människas kropp, eller ett djur.
Du är på fel tråd
Som sagt, fortsätt gärna på t.ex: (FB) Intelligent design Vs Evolution?
Citera
2016-03-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men hoppa över det perfekta. Jag menar inte att det är perfekt, utan bara "låt oss anta att vi anser universum någorlunda ordnat".

Frågan var vad du menar att det är - om det inte är slump och inte magi?

Jag menar, att jag (och alla andra) just nu inte vet hur det kommer sig att universum existerar.
Vi vet för lite för att låsa oss vid ett fåtal alternativ.
Men, som jag skrev i tidigare inlägg, så är det nödvändigt att du definierar vad DU menar med "slump" i det här fallet. I KPP's fall är hans svammel om slump vs gud en solklar falsk dikotomi, men jag vet ju inte om du menar samma sak som honom.

Rent hypotetiskt, kanske det är så att universums beskaffenhet, dess naturlagar etc, är det enda sättet ett universum övh kan existera på- är det då slump?

Man kan tänka sig massvis av hypotetiska scenarion, men det är bara rena spekulationer som är i stort sätt irrelevant i den här tråden.
Jag gör inga påståenden om varför universum existerar, jag efterlyser bara bevis på de påståenden om gudars involvering, som presenteras av andra skribenter.
Citera
2016-03-17, 16:42
Medlem
Citat:
I ditt fall så väntar du på att få se gudar i det fysiska.. men gudarna håller sig i högre dimensioner som endast blir synliga/besökbara genom en aktiverad tallkottkörtel.. som gör att man kan se allt det som ateisterna inte tror existerar.. som utomjordingar, demoner, änglar, Satan och gudar..

fjärde dimensionen ser faktist ut som tredje dimensionen, bara att man ser alla energier också, tillåmed väggar har ett aurafält i fjärde dimensionen.

Det enda som kan bevisa gudar är därför tallkottkörteln, eller bevisen i vetenskapen om hur system uppstår.

Att människor kan flyga i högre dimensioner är såklart inget som en talande ateistapa kan greppa, med tanke på att dom tror sig vara apor som skapades av magi.
"Magi", sade han som ser utomjordingar, demoner, änglar, Satan och gudar...
Hur skiljer du dom åt? Hur ser du skillnad på demoner, Satan och utomjordingar?
Citera
2016-03-17, 16:53
Medlem
Citat:
I ditt fall så väntar du på att få se gudar i det fysiska..
Om gudarna på något sätt påverkar den fysiska världen så är det något som kan bevisas med den vetenskapliga metoden.

Citat:
men gudarna håller sig i högre dimensioner som endast blir synliga/besökbara genom en aktiverad tallkottkörtel.. som gör att man kan se allt det som ateisterna inte tror existerar.. som utomjordingar, demoner, änglar, Satan och gudar..

fjärde dimensionen ser faktist ut som tredje dimensionen, bara att man ser alla energier också, tillåmed väggar har ett aurafält i fjärde dimensionen.

Citat:
Det enda som kan bevisa gudar är därför tallkottkörteln
Om nu tallkortkörteln de facto är "det tredje ögat" så borde det åtminstone vara mycket enkelt att påvisa att en grupp människor som säger sig besitta denna förmåga, alla ser exakt samma sak utan att påverkas av varandra.
Om inte, så är ditt påstående meningslöst i det här sammanhanget eftersom det är omöjligt att verifiera, då det inte skiljer sig från att hallucinera.

Jag har t e x ett par kompisar vars "tredje öga" kallas för LSD.
Citat:
eller bevisen i vetenskapen om hur system uppstår.
Nej. Det finns inga vetenskapliga bevis på att någon gud finns och därför heller inte några bevis för att någon gud har skapat något.
Citat:
Att människor kan flyga i högre dimensioner är såklart inget som en talande ateistapa kan greppa, med tanke på att dom tror sig vara apor som skapades av magi.
Nix, det är bara din strawman.
Citera
2016-03-17, 19:33
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Det är samma sak när det gäller designerna i universum och att besöka högre dimensioner genom tallkottkörteln.. det är nånting man endast kan göra på egen hand.
Nja, det krävs nog ett och annat besök i en mörk gränd först....

Citat:
Det blir därför en sån där sak som är omöjlig att ljuga om eftersom vem som helst kan pröva själv och få svar svart på vitt om det är sannt att det finns gudar i högre besökbara dimensioner.
....men om man inte betalar för sig så kanske man önskar att ditt svammel vore sant.

Citat:
Så cirka 90% av mänskligheten kommer aldrig tro annat än att dom är talande apor i ett meningslöst universum..
Ett ad populum-argument är, i det här sammanhanget, ett undermåligt bevis för att Gud existerar.

Citat:
medans ett fåtal människor vet om tallkottkörteln och högre dimensioner, gudarna och deras lagar och system.
Är det dem som kunde betala för sig, i tidigare nämnda gränd?

Citat:
Det är bara en sak som bevisar att människor har DNA från gudar.. en annan sak är människors förmåga att känna igen designer som gudar skapat.
En sak och en annan sak blir två saker och det innebär, för din del, två falska dikotomier.
Citera
2016-03-17, 22:36
Medlem
Citat:
Det är samma sak när det gäller designerna i universum och att besöka högre dimensioner genom tallkottkörteln.. det är nånting man endast kan göra på egen hand.
Kan man bara besöka de påstådda designerna i universum på egen hand? Hur gör man då?

Och hur besöker man högre dimensioner genom tallkottskörteln? Finns det några bevis för att detta går att göra?
Jag som satt här och trodde något så fjantigt som att tallkottskörteln bara fanns till för att producera melatonin.
Citat:
Det blir därför en sån där sak som är omöjlig att ljuga om eftersom vem som helst kan pröva själv och få svar svart på vitt om det är sannt att det finns gudar i högre besökbara dimensioner.
Det blir alltså omöjligt att ljuga om detta, eftersom alla kan testa.. ok.. Du visar återigen vilken total brist på logiskt tänkande du besitter.
Citat:
Så cirka 90% av mänskligheten kommer aldrig tro annat än att dom är talande apor i ett meningslöst universum..
Belägg för att 90% av mänskligheten tror att de är "talande apor i ett meningslöst universum", tack. Jag har aldrig någonsin stött på en person som tror detta.
Citat:
medans ett fåtal människor vet om tallkottkörteln och högre dimensioner, gudarna och deras lagar och system.
Du TROR att du vet.
Citat:
en annan sak är människors förmåga att känna igen designer som gudar skapat.
Tala för dig själv angående vad människor känner igen. Jag och många andra vill ha bevis innan vi helt ogrundat "känner igen" att en obevisad gud har gjort något.
Citera
2016-03-18, 01:12
Medlem
Citat:
Sir.|56520633]Jaha och vad har min världsbild med saken att göra? Totalt irrelevant för min granskning av dina argument. Såvida du inte syftar på att jag har särskild "världsbild" där cirkelargument och falska dikotomier inte är legitima?

Dina tolkningar och granskning av mina argument bygger på din världsbild. Du tolkar mina argument med utgångspunkt i de du har lärt dig genom erfarenhet osv.

Citat:
"Giltiga" som i vadå? Alla är naturligtvis fria att presentera ologiska resonemang och dylikt, men då får man räkna med att folk påpekar att de är just ologiska och därav totalt irrelevanta.

Finns inget som heter ologiskt eller logiskt. Dessa begrepp kan användas på allt. Vad du anser är ologiskt bygger fortfarande på din subjektiva tolkning. Det måste du förstå för att fortsätta diskussionen. Dessutom har du hittills inte presenterat ett enda motargument.

Citat:
Falsk dikotomi.

Att förklara att ett argument du presenterat är tex ett cirkelresonemang ÄR i sig ett argument det med.

Nej, Ett argument är när du vill visa på att din ståndpunkt är mer trovärdig än din opponents men det har du misslyckats med.

Citat:
Ehh, goddag yxskaft? Vad fasen har detta att göra med den specifika delen du svarade på?

Vad fasen har nåt av det du skriver att någonsin nåt med mina argument att göra?

Citat:
Skribenters motiv till att diskutera är visst irrelevant. Det har ju ingenting alls med sakfrågan att göra.
Men denna taktik har du ju använt tidigare mot andra personer när du inte har några argument kvar, dvs börja tjata om varför folk diskuterar i tråden,
Håll dig till ämnet.

Ironiskt faktiskt! Du har själv gjort allt annat än just att hålla dig till ämnet.

Citat:
Nu var det visserligen inte din frånvaro som vara själva poängen.

Du påpekade det i alla fall och du fick svar.

Citat:
Japp, alla som vill kan gå tillbaka och läsa dina tidigare inlägg i den här tråden, samt tex specifikt kolla in hur diskussionen sett ut mellan dig och mig och mellan dig och tex Sepiritz.

Då lär man förstå varför det är helt befogat att påpeka att du är en idiot.

Det håller inte i längden. Klistra och kopiera det som du anser är idiotiskt med mina inlägg om du talar sanning. Du har hittills inte presenterat nåt av värde. Du är dessutom så pass dum att du hänvisar till en annan skribent i tråden. Det är väldigt idiotiskt av dig. Även om du och den individen du nämnde är bästa vänner och umgås med varandra i verkligheten ska du inte hänvisa till någon annan, även om individen tycker det är okej att göra så. Diskussionen jag har med dig är vad som är relevant i mötet mellan mig och dig och inte någon annan diskussion som skett mellan mig och någon annan. Att du inte kan prestera nåt är bortom allt tvivel. Alla kan gå tillbaka och se på torftigheterna du har presterat hittills. Dra nåt gammalt över dig. Kom med nåt av substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in