Citat:
Ursprungligen postat av
demonmormor
Känner likadant varje gång en mansrättskämpe drar upp saker som drabbar män. Det används uteslutande som slagträn MOT feminismen, aldrig som frågor i sin egen rätt - trots att de är det.
Ett par trådar med fokus på mäns problem och vad man kan göra åt dem har startats, och gensvaret i dem har varit dåligt minst sagt.
Fast när jag tar upp det på det sättet du uttrycker nu, så får jag tillomed höra från många feminister att det som sker inte spelar någon roll så länge samhället missgynnar kvinnor.
Jag använder inte det jag säger som slagträ mot feminism. Tagit upp dessa saker i diskussioner där feminister säger: alla män är svin, alla män är potentiella våldtäktsmän och pedofiler, att män inte ska ha rösträtt, att män borde genmodifieras så vi inte har så mkt testosteron, att bara män våldtar och använder våld. Försöker få dem att inse att deras retorik bara skapar mer motståndare mot dem, och att vi måste arbeta tillsammans för en bättre framtid för alla.
Ex:
1:
Jag har jag tagit upp sexism mot män som att våldtäktsstatistiken är skev som fan då "made to pendetrate" inte klassas som våldtäkt i många länder. Och om en man blivit tvingad till sex av en kvinna, så är det sjukt skamligt att må dåligt av det, för vänner, bekanta, polis, psykologer, mm, agerar och kommenterar på ett sätt som att "vadå, jag hade blivit as glad om ngn bara kom å hoppa på mig", men hur kunde du vara hård om du inte va kåt? Tittar man på anmälningar mot "made to penetrate" så finns det sjukt mkt våldtäkter mot från kvinnor män. Tittar man på statistik kring hur många män som uppger att de blivit tvingade eller övertygade till sex av en kvinna, så är det än mer. Å förmodligen ett än större mörkertal som inte tar upp det. Men som alltså inte hamnar i våldtäcktsstatistik för att det inte ens klassas som det.
2:
Likaså gäller detta för sexistiska kränkningar, tex att bli tafsad på. Har själv blivit tafsad på av kvinnor. En bekant till mig fick byxorna nerdragna av ett gäng äldre tjejer i grundskolan, de tafsade, förnedrade å hånade han extremt. Jag känner inte någon kille som gjort detta mot någon tjej/kvinna.
3:
Att våld mot män från kvinnor är vanligare än tvärt om. Samhället är så extremt fördömande när det kommer till våld mot kvinnor, alla pojkar drillas till att inte använda våld. Några idioter slipper igenom systemet. Men kvinnor drillas ALDRIG i detta, rent av tvärt om ofta. Ofta dock mildare våld som används, men fel likaså. Jag menar, det är ju inte ok att jag slår en kvinna så länge jag inte lämnar märke eller? Jag har blivit slagen av alla mina flickvänner när vi grälat eller bråkat eller vart sura. Jag har fått göra klart för dem under sjukt seriösa samtal att det faktiskt inte är ok, å att jag aldrig kommer acceptera det, och förklarat vad de faktiskt håller på med. Å då har de slutat. Men att jag behöver göra det ens! Likaså slutade jag slå min syster när jag var ca 6 år, hon fick ett blåmärke så farsan snackade allvarligt med mig, sedan dess har jag aldrig slagit någon. Men hon fortsatte slå mig tills hon var vuxen fan. Anmäler en kvinna en man för våld så är hon ett offer, anmäler en man en kvinna för våld så är han en mes.
Det finns till och med otaliga klipp på youtube där skådespelare fejar att en kvinna blir slagen, å folk går bananas å skyddar henne. Men när de vänder på det och kvinnan slår mannen. Då gör inte någon ett skit. Istället skrattar folk, säger "pussy" åt mannen för att han blir slagen. Och gör segertecken i bakgrunden. När dessa ifrågasätts så säger de bara "jag antog att mannen gjort något som gjorde att han förtjänade det". ÖÖÖÖHH....?
https://www.youtube.com/watch?v=CRCS6GGhIRc
https://www.youtube.com/watch?v=gOyrYThlOag
https://www.youtube.com/watch?v=EpDnw4Wevxs
4:
Att män har typ 0 att säga till om kring deras biologiska barn. Generellt tas alltid moderns parti och trovärdighet framför mannens. Vilket ibland lett till barnets död då hen inte skyddats från sin moder.
Jag själv har den omtalade "warrior gene" (MAOA). Men som jag sa tidigare så har jag aldrig slagit någon (om man inte räknar innan 5 år då...). Men jag är en man och då är jag tydligen i riskzonen att helt random inte kunna kontrollera mig själv och etik och moral, utan kan när som helst hoppa på en kvinna eller barn och våldta dem. Bara för att jag är man. Toppen.
5:
Att så fort en man säger något alls som inte är PK, speciellt om feminism, då är det "mansplaining". Så när en man säger något så kan man alltså förminska den mannens åsikt ned till att han har en kuk. Hans röst och åsikt är alltså 0 värt bara för att han har en kuk. Hade samma sak gjorts mot kvinnor, att jag förminskar dem till deras kön och skiter i vad de säger. Då är jag sexist, när en kvinna gör det, då är hon feminist.
6:
Likaså fattar jag inte varför det är ok att säga "män använder våld", "män måste sluta våldta", "alla män....". Gör man samma sak om kvinnor eller muslimer, invandrare, mörkhyade, ja då är man sexist och rasist. Så får det handlar om tex muslimer så är det "ALLA muslimer är inte terrorister". Såklart de inte är det, å det är korkat att få det att låta som det. Men varför är det okej att få det att låta som att alla män våldtar och använder våld?????
Så ja, sexistiska feminister är den värsta sortens hycklare. Anser att man kan jämföra dem med poliser som begår grova brott eller politiker som bryter mot sina egna lagar.