2016-03-17, 12:57
Medlem
Eftersom det är sååå synd om er enligt svenska feminister, beskriv gärna vad ni utsatts för. Det kanske inte är så otroligt synd om kvinnor som F! och diverse journalister påstår, det kanske till och med är så att om media pumpar ut artiklar om att folk (kvinnor i det här fallet) ska känna sig kränkta stup i kvarten så leder det till att personer som inte är så bra på att tänka helt plötsligt känna sig jättekränkta. För allt som svenska journalister skriver är ju sant, eller hur.

Hur många kvinnor har blivit utsatta för något? Själv har jag (som kille) varit med om lite allt möjligt. (Tänker inte ta det här eftersom tråden inte handlar om det), men kan svara på det i personligt meddelande om någon, mot förmodan är intresserad), men tycker fortfarande varken synd om mig själv eller att det är synd om svenska män i allmänhet.

Varför är det synd om kvinnor i Sverige? Vilka grejer har ni varit med om i livet? Varför behövs radikalfeminism i Sverige?
Senast redigerad av Geigerzehler 2016-03-17 kl. 13:07.
Citera
2016-03-17, 13:11
Medlem
Finns några svenska tjejer på mitt universitet som kan vara helt sjuka i huvudet haha.

Vår professor pratade om vener och sa följande "If you want to see veins well, the best speciment is a light-skinned, pregnant, muscular woman." Känns inte så värst sexistiskt, eller hur? Men visst fan var det sexistiskt.

Det är fakta. Det är inte sexistiskt

Så varför är det så synd om dem? Troligen för att allt man säger uppfattas som sexism. Måste vara jättejobbigt.
Citera
2016-03-17, 13:24
Medlem
satas avatar
Misstaget du gör är precis detsamma som feministerna gör. Det finns fler än vita cis-kvinnor i Sverige, men "jämställdhet" verkar bara vara till för vissa.

I förorterna förekommer det mycket kvinnoförtryck. Men det verkar inte vara något särskilt många feminister bryr sig om.
Om det beror på en rädsla för att bli kallad rasist eller för att dom inte bryr sig, det vet jag inte.

Sen har vi transkvinnor, borde egentligen vara transpersoner men eftersom tråden är om kvinnor så fine.
http://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2015/juni/ohalsa-och-stor-utsatthet-bland-transpersoner/
Hör inte så mycket om detta, det är främst ickeproblem som hen-toaletter och liknande trams.

Verkar vara så att feminism främst är till för att få redan privilegierade kvinnor in i chefspositioner medan de som har det sämst ställt ignoreras.
Citera
2016-03-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sata
Misstaget du gör är precis detsamma som feministerna gör. Det finns fler än vita cis-kvinnor i Sverige, men "jämställdhet" verkar bara vara till för vissa.

I förorterna förekommer det mycket kvinnoförtryck. Men det verkar inte vara något särskilt många feminister bryr sig om.
Om det beror på en rädsla för att bli kallad rasist eller för att dom inte bryr sig, det vet jag inte.

Sen har vi transkvinnor, borde egentligen vara transpersoner men eftersom tråden är om kvinnor så fine.
http://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2015/juni/ohalsa-och-stor-utsatthet-bland-transpersoner/
Hör inte så mycket om detta, det är främst ickeproblem som hen-toaletter och liknande trams.

Verkar vara så att feminism främst är till för att få redan privilegierade kvinnor in i chefspositioner medan de som har det sämst ställt ignoreras.
Jag är mckt väl medveten om att det finns kvinnor i förorten som det är synd om på riktigt, som drabbas av hedersförtryck (av icke svenska manliga släktningar), men har svårt att tro att de 1. Hänger på flasback. 2. Är radikalfeminister. 3. Kommer svara i den här tråden.
Citera
2016-03-17, 13:52
Medlem
satas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag är mckt väl medveten om att det finns kvinnor i förorten som det är synd om på riktigt, som drabbas av hedersförtryck (av icke svenska manliga släktningar), men har svårt att tro att de 1. Hänger på flasback. 2. Är radikalfeminister. 3. Kommer svara i den här tråden.

Såklart inte, det är därför jag är så förvånad att feminister som påstår sig kämpa för jämställdhet inte gör något för att hjälpa.

Det blir lite svårt att få det jämställt om man endast försöker förbättra för vissa personer.
Citera
2016-03-17, 13:55
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sata
Såklart inte, det är därför jag är så förvånad att feminister som påstår sig kämpa för jämställdhet inte gör något för att hjälpa.

Det blir lite svårt att få det jämställt om man endast försöker förbättra för vissa personer.

Känner likadant varje gång en mansrättskämpe drar upp saker som drabbar män. Det används uteslutande som slagträn MOT feminismen, aldrig som frågor i sin egen rätt - trots att de är det.

Ett par trådar med fokus på mäns problem och vad man kan göra åt dem har startats, och gensvaret i dem har varit dåligt minst sagt.
Citera
2016-03-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Känner likadant varje gång en mansrättskämpe drar upp saker som drabbar män. Det används uteslutande som slagträn MOT feminismen, aldrig som frågor i sin egen rätt - trots att de är det.

Ett par trådar med fokus på mäns problem och vad man kan göra åt dem har startats, och gensvaret i dem har varit dåligt minst sagt.

Tror du inte att avsikten med dem är att belysa att världen är orättvis för alla snarare än att de tycker synd om män generellt?
Citera
2016-03-17, 14:04
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Tror du inte att avsikten med dem är att belysa att världen är orättvis för alla snarare än att de tycker synd om män generellt?

Det är möjligt; men det är verkligen astrist att våldet män utsätts för (som i högsta grad är på riktigt) används för att avdramatisera en annat sorts våld.
Citera
2016-03-17, 14:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Eftersom det är sååå synd om er enligt svenska feminister, beskriv gärna vad ni utsatts för. Det kanske inte är så otroligt synd om kvinnor som F! och diverse journalister påstår, det kanske till och med är så att om media pumpar ut artiklar om att folk (kvinnor i det här fallet) ska känna sig kränkta stup i kvarten så leder det till att personer som inte är så bra på att tänka helt plötsligt känna sig jättekränkta. För allt som svenska journalister skriver är ju sant, eller hur.

Hur många kvinnor har blivit utsatta för något? Själv har jag (som kille) varit med om lite allt möjligt. (Tänker inte ta det här eftersom tråden inte handlar om det), men kan svara på det i personligt meddelande om någon, mot förmodan är intresserad), men tycker fortfarande varken synd om mig själv eller att det är synd om svenska män i allmänhet.

Varför är det synd om kvinnor i Sverige? Vilka grejer har ni varit med om i livet? Varför behövs radikalfeminism i Sverige?
Tja .. kvinnor som kommer in här läser möts ju av dina hån om inte annat ...

Rätt kul med trådstarter som börjar med spy ut kränkande omdömen om kvinnor och sedan undrar var i samhället kvinnor kan tänkas bli kränkta ...
Citera
2016-03-17, 14:18
Medlem
Finns garanterat mkt överdrivande och offerkänsla. Men det är ju trotts allt så att vi kommer från en grund som missgynnat kvinnor extremt mkt. En grund som lämnat många spår och delvis finns kvar i dagens samhälle, som såklart bör försvinna från samhället. Men när dessa kvinnor tittar sig omkring så ser de spåren överallt och blåser upp och gör det större än det är.

Många utav dessa idioter har en tendens att vara extremt sexistiska mot män, och de har en tendens att diskriminera medvetet mot män på samma sätt. Antingen är dessa medvetna om vad de gör och gör det för att "kompensera", eller så har de inte insett sin egna extrema brist i att de utför en handling som de själva är fundamentalt emot.

Många av dessa anser ju inte att man kan vara sexistisk mot en man eftersom samhället gynnar män. Likaså brukar inte dessa människor anse att man kan vara rasistisk mot vita eftersom mörkhyade är den utsatta gruppen i samhället och världen.

Skratta eller gråta? Hade de inte vart så extrema så hade inte feminismen fått så dåligt ryckte, å då hade så sjukt många av dagens kritiker inte vart kritiska till feminismen.
Citera
2016-03-17, 14:20
Medlem
Citat:
Det är möjligt; men det är verkligen astrist att våldet män utsätts för (som i högsta grad är på riktigt) används för att avdramatisera en annat sorts våld.

Det är sant, det är dumt om det har en avdramatiserande verkan. Men jag tror ändå man ska anta att syftet är att ge en alternativ bild till den upplevda att kvinnor är kuvade av mäns våld.
Citera
2016-03-17, 14:31
Medlem
satas avatar
Citat:

Jag är rätt ny i denna forumdelen så det har jag inte sett ännu(hoppas att du inte syftar på mig för då har du missförstått mig).
Men jag kan förstå det lite, det känns som att feminismen har fått monopol på jämställdhetsfrågor och är man då inte med i gruppen som feminister kämpar för så känns det hopplöst att försöka förändra något.
Tro nu inte att jag försvarar det för gör jag inte. Däremot tror jag att vi behöver antingen förändra feminismen eller att det behöver komma en ny rörelse som kämpar för allas jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in