Citat:
Ursprungligen postat av
Socialkonservativ
Den vågräta axeln definieras av ekonomisk politik, fördelningspolitik, skatter och storlek på stat. Klassiska höger-vänster frågor. Den lodräta axeln definieras av social politik, som abort, invandring och synen på straff. Utifrån detta intar Sanders en left-liberterian position. Medan Cruz intar en tydligt right-authoritarian position.
Det var för det första den enskilt dummaste definitionen på libertarian jag någonsin läst. Libertarian kan inte skiljas från ekonomisk politik, regleringar och dylikt, det är att fullkomligt omdefiniera vad libertariansk politik är.
För det andra har du då satt frihandelsförespråkaren Kasich och protektionisten Trump på samma position gällande ekonomisk politik. Du har satt Rubio ordentligt till höger om Kasich. Rubio, vars tax plan enligt Tax Policy Centers rapport skulle öka progressiviteten i skatteuttag.
Det vittnar om en total avsaknad av förståelse av vad dessa kandidater står för. Vad baserar du ens ditt trams på? Det är verkligen som om någon låtit en apa kasta prick på en tavla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Socialkonservativ
Ja, det är naturligtvis relevant eftersom det handlar om huruvida Rubios röster även kan få Kasich att gå om Cruz.
Vem som vinner i slutändan är ju dock helt irrelevant, vilket du tvärtom påstår. Då skulle man ju kunna säga att undersökningar endast ska göras med Trump eftersom sannolikheten att någon annan blir GOPs kandidat är väldigt liten.
Om du tycker det är helt irrelevant vem som vinner GOP:s primärval förstår jag inte ens vad du har för ärende här inne. Du är strikt intresserad av andraplatsen. Av någon outgrundlig anledning. Var detta ett försök att klargöra din logik så gick det sådär kan jag meddela.