2016-03-16, 15:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Blir din tippning sann så vågar jag att strippa live på FB.

Min tippning? Jag har inte tippat henne. Hur många gånger ska jag behöva säga det innan du fattar? För övrigt hoppas jag att det inte blir hon, om inte annat för att slippa se dig strippa på FB.
Citera
2016-03-16, 15:57
Medlem
Hogdals avatar
Cruz behöver 77% av de återstående kandidaterna för att få en majoritet av delegaterna. Och han har bara Utah kvar som blir en enkel vinst.

Efter New York kommer han kanske att behöva 95-97% av de återstående kandidaterna. Och han talar om att ingen annan har "mathematic chance" att vinna nomineringen.
Citera
2016-03-16, 16:06
Medlem
Hogdals avatar
När man ser på Cruz tal från i natt kan man ju bara skratta åt hur usla talare samtliga i det republikanska fältet är. Hans teatraliska viskande mot slutet i sina meningar när han blir känslosam

Trumps tal är ju genomusla till sitt innehåll, även om han ändå lyckas elda upp massorna.

Och så Kasich som är lika spännande att lyssna på som den mellanchef på en statlig myndighet han ser ut att vara.

Jämför dessa med duktiga talare som Obama, Bill Clinton, Reagan eller Nixon. Det är ta mig tusan sorgligt.
Citera
2016-03-16, 16:12
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
När man ser på Cruz tal från i natt kan man ju bara skratta åt hur usla talare samtliga i det republikanska fältet är. Hans teatraliska viskande mot slutet i sina meningar när han blir känslosam

Trumps tal är ju genomusla till sitt innehåll, även om han ändå lyckas elda upp massorna.

Och så Kasich som är lika spännande att lyssna på som den mellanchef på en statlig myndighet han ser ut att vara.

Jämför dessa med duktiga talare som Obama, Bill Clinton, Reagan eller Nixon. Det är ta mig tusan sorgligt.

Rubio höll ett bra tal i natt, men nu är han ju borta från racet.
Citera
2016-03-16, 16:52
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Japp. Nästan var fjärde skulle strunta i att rösta. Av de som inte väljer soffan går 80% till Cruz och 20% till Trump om valet står mellan de två.

http://www.msnbc.com/msnbc/exit-poll-results-rubio-out-where-do-his-supporters-go

Märkligt att Kasich inte tas med i den undersökningen. Så långt efter ligger han faktiskt inte Cruz. Liberala msnbc kanske vill leka att Kasich inte existerar pga att man vill att Clinton ska vinna?
Citera
2016-03-16, 17:01
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Märkligt att Kasich inte tas med i den undersökningen. Så långt efter ligger han faktiskt inte Cruz. Liberala msnbc kanske vill leka att Kasich inte existerar pga att man vill att Clinton ska vinna?
Kasich har 142 delegater, och det återstår 1103 delegater att slåss om. 1237 behövs för att nå nomineringen. Han har råd att missa 8 stycken av de kvarvarande, resten måste han vinna. Så nog kan man strunta i hans existens.
Citera
2016-03-16, 17:54
Avslutad
Fråga: Nu när Carson endorsat Trump, är hans delegater bundna att rösta på honom?
Citera
2016-03-16, 17:56
Avslutad
Är detta en korrekt beskrivning ordning på vänster-högerskalan inom republikanerna?

Från vänster: Kasich, Trump, Rubio, Cruz
Citera
2016-03-16, 17:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
De är till höger och vänster i olika frågor Trump är t.ex. till höger om alla när det gäller hur han vill hantera den illegala immigrationen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-16 kl. 17:59.
Citera
2016-03-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Fråga: Nu när Carson endorsat Trump, är hans delegater bundna att rösta på honom?
Nej.

Citat:
Är detta en korrekt beskrivning ordning på vänster-högerskalan inom republikanerna?

Typ. Det varierar från fråga till fråga. Nu hoppar Trump som ingen i massor av frågor. Egentligen hade jag placerat Trump längst till vänster, men eftersom han bytt åsikt så mycket är han svår att placera in på en sån skala. Trump kör heller inte en kampanj inriktad på ideologi.
Citera
2016-03-16, 18:14
Medlem
Begntts avatar
Vad ska de 4 överblivna delegaterna i Georgia rösta på?

Trump 40 Del
Rubio 14 Del
Cruz 18 Del
Resten 0 Del
Det blir 72 Delegater.

Men Georgia ska dela ut 76 Delegater.

Är allt räknat i Georgia?
Det står 100% och den första mars så allt borde ju vara klar räknat där?
Citera
2016-03-16, 18:21
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Vänster-höger vet jag inte, men i tilltagande krigsvillighet gissar jag på det och det är ett bra skäl att vilja ha Kasich. (Trumps kommentarer om Mexiko är inget bra tecken, annars hade jag kanske funderat på att ha Trump längst till vänster).

Vad amerikanerna gör på hemmaplan, inrikes, med Obamacare och dödsstraff och fackföreningar med mera är inget jag lägger mig i.

Sedan tror jag Kasich kan vara stenhård om amerikanska intressen utomlands äventyras på allvar, men det har jag inte heller några problem med. Det jag inte vill se är omotiverade konflikter där USA blandar sig i av några knäppa moraliska/religiösa/ideologiska skäl.

Nåja, samtliga kandidater är sämre än Obama som jag ser det, men Kasich minst dålig. Det är också bättre om han startar ett omotiverat krig än om Hillary gör det, eftersom det senare blir mycket svårare att reparera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in