2016-03-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Exakt, den som lever får se. Var kommer Atletico ifrån? Om de spelar som igår så har de inte en chans mot Bayern.

Visst kommer jag ihåg att Juve hämtade upp 0-2, lite nonchalant av Bayern precis som av Juve idag med samma resultat under bältet, vilket dessvärre straffade sig.

"Enorma brister" är kanske lite hårt formulerat, glöm inte att Boateng, Badstuber och Martinez är skadade, alla tre är fantastiska defensivspelare.

Alla lag i kvarten kan slå varandra över en match, inte alla kan göra det över två matcher. Det var otroligt nära för Bayern idag och det hade kunnat vara slut idag, jag tycker att det är extra kul att Mueller skapar förlängning. Men det var inte långt ifrån 1-2 och ibland måste man ha tur.
Korrekt analys av dig.
2016-03-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Vad tänkte PSG när de lät honom gå gratis?

På väg att bli en lika stor blunder som när United släppte iväg Pogba gratis till Juve.
2016-03-16, 23:54
Medlem
Patrik2108s avatar
Vad jag reagerat på är Bayerns svaga defensiv. Varje gång Juve kom upp i anfall så var det hyperfarligt. Nu sägs det att Bayerna saknar spelare (har ingen koll själv) och det förklarar kanske saken. För att få någon trygghet i laget mot bättre motstånd borde defensiven bli bättre. Dock tror jag Bayern är favorit mot alla förutom Barca.
2016-03-16, 23:57
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Nej. I det scenariot hade Juventus gått vidare med totalt tre bortamål kontra två. Lite småkontroversiellt att bortamålsregeln gäller även under förlängningen.
Man kan väl dela upp folk i två läger; de som tycker att bortamålsregeln fyller ett syfte då det är svårare att göra mål och vinna på bortaplan, och de som tycker att den är nonsens. Men att tycka att den är ok under ordinarie tid och kontroversiell vid förlängning är ju helt hål i huvudet. Hemmafördel gäller ju absolut även i förlängning (om man tror på det) och bortalaget har ju inte fått chansen att spela 30 minuter extra hemma.
2016-03-17, 00:05
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Man kan väl dela upp folk i två läger; de som tycker att bortamålsregeln fyller ett syfte då det är svårare att göra mål och vinna på bortaplan, och de som tycker att den är nonsens. Men att tycka att den är ok under ordinarie tid och kontroversiell vid förlängning är ju helt hål i huvudet. Hemmafördel gäller ju absolut även i förlängning (om man tror på det) och bortalaget har ju inte fått chansen att spela 30 minuter extra hemma.
Är det inte så att det högre rankade laget får avsluta hemma? Man får den fördelen som högre rankad. Men i en förlängning är bortamålsregeln alltid till så stor fördel för bortalaget att det överskuggar all hemmaplansfördel med marginal. Samma gäller inte under ordinarie tid. Därför är bortamålsregeln än mer olämplig i förlängning än annars. Den är alltid dålig men särskilt i en förlängning.
2016-03-17, 00:05
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag lade ingen värdering i det. Menade att det verkar vara en generell åsikt att det är kontroversiellt, slarvigt och snabbt uttryckt månne. Tycker din förklaring är vettig.
2016-03-17, 00:06
Bannlyst
Vad blir det för lottningar då? Fram med spekulationerna...
2016-03-17, 00:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Vad jag reagerat på är Bayerns svaga defensiv. Varje gång Juve kom upp i anfall så var det hyperfarligt. Nu sägs det att Bayerna saknar spelare (har ingen koll själv) och det förklarar kanske saken. För att få någon trygghet i laget mot bättre motstånd borde defensiven bli bättre. Dock tror jag Bayern är favorit mot alla förutom Barca.
Även Juve saknade spelare; Marchisio, Chiellini och Dybala. Så man kan ju säga att det gav en hint om hur pass ostarka Bajen är.
De hade knappast vänt mot Barca (framförallt som man har bättre pejl på dem nu än för ett par år sen då de faktiskt överraskade).
2016-03-17, 00:10
Medlem
Durcherrss avatar
Roligare med Bayern i kvartsfinal än fotbollsdödarna Juve.

Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Vad blir det för lottningar då? Fram med spekulationerna...

Barca - PSG
Bayern - Real Madrid
Benfica - Atletico
Wolfsburg - Man City

Mest förutsägbara.
Senast redigerad av Durcherrs 2016-03-17 kl. 00:13.
2016-03-17, 00:11
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Även Juve saknade spelare; Marchisio, Chiellini och Dybala. Så man kan ju säga att det gav en hint om hur pass ostarka Bajen är.
De hade knappast vänt mot Barca (framförallt som man har bättre pejl på dem nu än för ett par år sen då de faktiskt överraskade).
Men nu tänkte jag specifikt på Bayerns defensiv som såg svajig ut.
2016-03-17, 00:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Roligare med Bayern i kvartsfinal än fotbollsdödarna Juve.

Barca - PSG
Bayern - Real Madrid
Barca - Atletico
Wolfsburg - Benfica

Mest förutsägbara.

Det var mycket Barca där.

edit. ok numer ändrat
2016-03-17, 00:13
Medlem
Hoppas att Barca blir bästa spanska lag, Katalonien är den bästa delen av Spanien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in