2016-03-16, 19:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är oerhört väsentligt eftersom militär som döljer sig under MP:s paraply kontaktade polis på "känning" och de tre litauerna greps. Den handklovade bilden blev viktig som allmänt tidigt misstänkliggörande av NB - via läckta uppgifter från utredare till litauisk press. Bilden avmaskades snabbt i svensk media - mycket snabbt.
Det finns ingen bild som visar mördaren och hans bror iförda handklovar.
Hur många gånger har detta påpekats för dig? Men du ignorerar alla svar som tillbakavisar
dina förbannade påhitt och lögner och bara upprepar samma skit gång efter annan.
Och du gör anspråk på att uppfattas som en seriös granskare av en mordutredning.
2016-03-16, 19:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det är oerhört väsentligt eftersom militär som döljer sig under MP:s paraply kontaktade polis på "känning" och de tre litauerna greps. Den handklovade bilden blev viktig som allmänt tidigt misstänkliggörande av NB - via läckta uppgifter från utredare till litauisk press. Bilden avmaskades snabbt i svensk media - mycket snabbt.

På vilket sätt är handklovar relevant. Finns ingen bild på Nerijus med handklovar - även om det hade funnits, så skiter Tingsrätten och Hovrätten i det. Vi vanliga bryr oss inte heller, verkar bara vara du som tycker det är "underligt" att handklovar åkte fram. Nerijus gjorde motstånd vid hämtningen till förför - när det gäller misstänkta mördare behövs inte mycket förrän handbojorna tas fram.
2016-03-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det finns ingen bild som visar mördaren och hans bror iförda handklovar.
Hur många gånger har detta påpekats för dig? Men du ignorerar alla svar som tillbakavisar
dina förbannade påhitt och lögner och bara upprepar samma skit gång efter annan.
Och du gör anspråk på att uppfattas som en seriös granskare av en mordutredning.

Det där har vi redan harvat. Bilden med orangea tröjan där NB har två biffar runt sig har haft sitt syfte.

Vi har också harvat detta - polisen spred info om att NB handklovades. Om det inte är sant förväntar jag mig en ny gråtmild intervju med Lars Johansson i p4 Skaraborg där han ber om ursäkt för denna felaktighet och för att polisen tillät att tillfället fotades.
Senast redigerad av nopomil 2016-03-16 kl. 20:08.
2016-03-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
På vilket sätt är handklovar relevant. Finns ingen bild på Nerijus med handklovar - även om det hade funnits, så skiter Tingsrätten och Hovrätten i det. Vi vanliga bryr oss inte heller, verkar bara vara du som tycker det är "underligt" att handklovar åkte fram. Nerijus gjorde motstånd vid hämtningen till förför - när det gäller misstänkta mördare behövs inte mycket förrän handbojorna tas fram.

Vi är bildmänniskor. Media och polis har gottat ihop sig om bilden. Då ska man komma ihåg att katten inte tillsågs av polisen. De är skyldiga att se till att husdjur inte far illa vid ett gripande/anhållande.
2016-03-16, 20:05
Medlem
Efter ca 10500 sidor har fortfarande inget utrett hur det kunde ta så lång tid att få resultatet på de fåtalet DNA-spåren på NB trots att det var prioriterat.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Någon frågade vad jag menade. Denna personen kan inte ha hört intervjun jag hänvisade till.
Det är ju en brist.

Intressant är också hur presstalespersonen snabbt går förbi fynden vid Medelplana kyrka vid ca 0.12. Däremot talas mycket mer om de militärhittade fynden dvs om de vi vet är mobilfynden.

Jag skulle fortfarande vilja veta varför Lars Johansson & co inte tog med klockdelen från Medelplana i fupen när en petflaska och trosa på en strand kom med. Bara en logisk förklaring - det är allt jag kräver.
Senast redigerad av nopomil 2016-03-16 kl. 20:09.
2016-03-16, 20:54
Medlem
Grandiosos avatar
Kraftig ökning av mord i Sverige

Citat:
Antalet mord och dråp ökade kraftigt förra året. Värst var det i Göteborgsregionen. – Vi ser en våldsspiral, säger polismästaren Robert Karlsson.
Citat:
Totalt dödades 103 människor, enligt Rättsmedicinalverket. Det är 21 fler mord och dråp än under 2014, en ökning med 26 procent.

Ett par kvinnor mördades av för dem okända gärningsmän: Lisa Holm på Kinnekulle i juni och sedan en 21-årig kvinna i ett motionsspår i Upplands Väsby utanför Stockholm.

– De här händelserna är sällsynta men det hände flera gånger förra året, säger kriminologen Jerzy Sarnecki.

http://www.svd.se/kraftig-okning-av-mord-i-sverige
2016-03-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är på väg till pizzerian som han gör observationen av en man som kommer ut från ladan
och då bör klockan vara runt 18:25 på kvällen (En minut innan fickringningen sker hos Lisa).
Sidan 312 i FUP

Lisa själv kanske inte orsakade sk fickringningen. Kanske det var GM som orsakade den när han ryckte till sig Lisas telefon.
2016-03-16, 21:43
Medlem
Citat:
Efter ca 10500 sidor har fortfarande inget utrett hur det kunde ta så lång tid att få resultatet på de fåtalet DNA-spåren på NB trots att det var prioriterat.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Någon frågade vad jag menade. Denna personen kan inte ha hört intervjun jag hänvisade till.
Det är ju en brist.

Intressant är också hur presstalespersonen snabbt går förbi fynden vid Medelplana kyrka vid ca 0.12. Däremot talas mycket mer om de militärhittade fynden dvs om de vi vet är mobilfynden.

Jag skulle fortfarande vilja veta varför Lars Johansson & co inte tog med klockdelen från Medelplana i fupen när en petflaska och trosa på en strand kom med. Bara en logisk förklaring - det är allt jag kräver.

Man skickade in mängder av material till NFC för analys dvs 100-tals. Du verkar leva i någon märkliga föreställning av att man endast skickat in material där DNA som bar NBs signatur skickades in. Exakt hur skulle det ha gått till?
2016-03-16, 21:48
Medlem
Citat:
Det där har vi redan harvat. Bilden med orangea tröjan där NB har två biffar runt sig har haft sitt syfte.

Vi har också harvat detta - polisen spred info om att NB handklovades. Om det inte är sant förväntar jag mig en ny gråtmild intervju med Lars Johansson i p4 Skaraborg där han ber om ursäkt för denna felaktighet och för att polisen tillät att tillfället fotades.
På vad sätt har det för betydelse om han var bojad eller inte. Det är väl en skitsak i sammanhanget.
Han var dock bojad vid synen om det kan vara till någon glädje.
2016-03-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Lisa själv kanske inte orsakade sk fickringningen. Kanske det var GM som orsakade den när han ryckte till sig Lisas telefon.
Men pappan hörde ju Lisa tala med lugn röst.
Hon lät inte som att hon var rädd för någon som ryckte telefonen från henne.
Senast redigerad av Vastmanlanning 2016-03-16 kl. 21:56. Anledning: Felskrivnin
2016-03-16, 22:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Precis. Jag har tidigare nämnt dessa punkter. Skrev även om den försvunna moppen.
Ingen verkar ha sett NB eller hans bil...
Alltså Lisa kan ha tagits till ladan framför caféet, när Lisa hann redan åka en bit.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ser du allt i detalj när du är ute med bilen? Själv har jag inte en aning om hur många parkerade mopeder eller cyklar jag passerar.

Att verka vara på väg är inte det samma som att ha åkt iväg.
Den här människan satt i samma bil som Magnus - dvs den du nämner som ser Lisa vid mopeden vid 18.30-18.40. Hon såg inte ett skit:

Hm, vem är egentligen Magnus?

Vad var det för moped som Billy Batong såg vid södra gaveln av kaféet ca 18.11?
2016-03-16, 22:18
Medlem
Citat:
Militärhelikoptern är bättre utrustad än polishelikopter (gammal modell) men även den senare hade värmesökningskamera.

Det intressanta är att ingen av helikoptrarna upptäckte den lysande rosa jackan på rishögen - den som blev BLÅ på fupbilden och ligger fint ditlagd på grenarna. Vad säger det om mördaren? Stod han där vid rishögen och la den lysande rosa jackan försiktigt ovanpå grenarna och lyfte sedan på en gren och placerade hjälmen med stöd utav plastkrukor på en strategisk plats? Vilka egenskaper har denna mördare? Låter som en både noggrann och uppmärksamhetstörstande person som i andra aspekter vill dölja vad han gör. En motsägelse som heter duga.
Om det inte finns någon annan förklaring.....
Håller med dig. Den beskrivningen tycker också jag stämmer till 100% på den dömde NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in