2016-03-16, 14:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det verkade som poliser trodde att Lisa var bortrövad och möjligtvis långt borta från Blomberg. Helikoptrarana och ridande poliser kom inte innan dagen efter som gruppeen av familjens vänner hade hittat massa fynd i området. Nu ser det ut som vännerna hade räddat situationen men ändå tycker jag att det låter lite konstigt att de råkade hitta rätt på första försöket. I Blomberg finns massor var vägar och öde hus, skogar och diken. Gruppen råkade få en fullträff i fråga om val av område.

Så du hävdar att gruppen är en del av en stor konspiration?
2016-03-16, 14:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det påstås av vissa att NB tog Lisa till ladan och där mördade henne och sedan transporterade kroppen till Martorp med sin bil, men enligt vittnenas framförande som de gör, kan inte jag få ihop det scenariet.
Sedan måste man fråga sig vart tog Lisas moped vägen, eftersom det finns inga vittnen som såg den efter ca 18.40 på grusplanen ? Då stod hon vid mopeden med hjälmen på sig och verkade vara på väg att åka från platsen.
Ja - av ingen mindre än åklagaren. Att du sen inte får ihop det har vi förstått sen länge och hur många versioner du kommit med har jag tappat räkningen.
Lisas moped har inte varit nån annanstans än där den hittades och om vissa inte iakttog den kan betyda att de glodde åt nåt annat håll, koncentrerade sig på bilkörning eller helt enkelt var ouppmärksamma. Inte värst skumt med andra ord. Ser du allt i detalj när du är ute med bilen? Själv har jag inte en aning om hur många parkerade mopeder eller cyklar jag passerar.

Att verka vara på väg är inte det samma som att ha åkt iväg.
Den här människan satt i samma bil som Magnus - dvs den du nämner som ser Lisa vid mopeden vid 18.30-18.40. Hon såg inte ett skit:
Citat:
När de passerade caféet såg Anneli inga personer eller fordon vad hon minns.
Senast redigerad av develi 2016-03-16 kl. 14:53.
2016-03-16, 15:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Teknisk bevisning binder NB till brott mot griftefriden. Vittnen såg honom på väg till och från Martorp när han dumpade kroppen där, de såg inget mord. NB sökte alibi för griftefridsbrottet.
Teknisk bevisning binder NB till mordet, det har vi två domstolars ord på och det är det
som betyder nåt.
Citat:
Mord behöver inte bevittnas, de ska bara bevisas.
Det är som sagt bevisat så det räcker och blir över.

Jag har velat gång på gång ha svar på vad det är konkret i bevisväg som behövs
för att du ska bli övertygad om NB:s skuld.
Varje gång samma undvikande svar.
Kan inte dra annan slutsats av detta än att du inte själv vet vad är som skulle till
utöver det som redan finns.

Citat:
Teknisk bevisning binder NB till brott mot griftefriden. Vittnen såg honom på väg till och från Martorp när han dumpade kroppen där, de såg inget mord.

Du säger ju mot dig själv. Mord behöver inte bevittnas skriver du ena gången och i nästa stund heter det att man såg inget mord. Och det är ju det du kräver då trots allt förstår man.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-16 kl. 15:49.
2016-03-16, 16:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Teknisk bevisning binder NB till mordet, det har vi två domstolars ord på och det är det
som betyder nåt.
Vi vet att två domstolar har dömt, du behöver inte tjata. Vi vet också att målet inte är avgjort.
Citat:
Det är som sagt bevisat så det räcker och blir över.

Jag har velat gång på gång ha svar på vad det är konkret i bevisväg som behövs
för att du ska bli övertygad om NB:s skuld.
Varje gång samma undvikande svar.
Kan inte dra annan slutsats av detta än att du inte själv vet vad är som skulle till
utöver det som redan finns.
Jag har svarat så tydligt jag kan, det går inte att precisera.
Citat:
Du säger ju mot dig själv. Mord behöver inte bevittnas skriver du ena gången och i nästa stund heter det att man såg inget mord. Och det är ju det du kräver då trots allt förstår man.
Nej, någon sa att man såg NB:s bil på väg till och från Martorp. Det var inte mord de såg, och det bevisar inte mord. Däremot bidrar det till bevisningen om griftefridsbrott.
2016-03-16, 16:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Alla dem du skriver om kom på onsdagen. Dagen innan,på tisdagen, var bara gruppen av familjens vänner på plats och de råkade hitta nästan alla fynden, alldeles på egen hand.
Hittades verkligen nästan alla fynden på tisdagen?
Är det korrekt?

Vad skumt alltså i så fall..."gruppen av familjens vänner" till på köpet.
Stor komplott anas. Går konspirationen upp på regeringsnivå månne?
2016-03-16, 16:45
Bannlyst
Citat:
Vi vet att två domstolar har dömt, du behöver inte tjata. Vi vet också att målet inte är avgjort.Jag har svarat så tydligt jag kan, det går inte att precisera.Nej, någon sa att man såg NB:s bil på väg till och från Martorp. Det var inte mord de såg, och det bevisar inte mord. Däremot bidrar det till bevisningen om griftefridsbrott.
Ja två domstolar har dömt NB för mord. Utifrån hur du resonerar så räcker bevisen enbart till att döma för griftefridsbrott. Vad anser du att domstolarna gjort för fel och att din åsikt om griftefridsbrott är korrekt? Utveckla och förklara.
2016-03-16, 16:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
Ja två domstolar har dömt NB för mord. Utifrån hur du resonerar så räcker bevisen enbart till att döma för griftefridsbrott. Vad anser du att domstolarna gjort för fel och att din åsikt om griftefridsbrott är korrekt? Utveckla och förklara.
Domstolarna har inte gjort fel. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-16, 16:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Janne ett vittne passerar ladan vid 18.37 som är en exakt tid därför pizzan han köper i Källby stämplas in18.31.
När han passerar cafeet lade han inte märke till någonting där, han såg ingen bil vid cafeet, däremot såg han en person komma ut från ladan men det var sannolikt någon person som skulle se om det fanns saker som han behövde, av det som fanns i ladan.
Nu försöker du förvanska uppgifter här uppenbarligen för det du nämner handlar om
vad han sett på tillbakavägen, då var tiden runt 18:37.

Det är på väg till pizzerian som han gör observationen av en man som kommer ut från ladan
och då bör klockan vara runt 18:25 på kvällen (En minut innan fickringningen sker hos Lisa).

Citat:
När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida. Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Citat:
När han passerade Blomberg tar det fem minuter att ta sig ner till pizzerian. Han säger att han kollat kvittot och han betalade den kl 18.31. Han gick sedan ut till bilen och körde mot
hemmet samma väg som tidigare. Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.

Sidan 312 i FUP
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-16 kl. 16:57.
2016-03-16, 17:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha. Visst suger det? Påståendena med svarta feta rubriker i svensk media, sen lituaisk media, Hurtig har kontakt med NB pga av skriverierna - och så kommer dementin sen på em.

Det har uppenbart rört i Bileviciuska grytan.

Psst. Det är inte trams och OT. Jag ser ett orsakssammanhang som jag förklarar för dig. Jag är seriös.
Jo, det är trams. Du skriver som om rubriksättarna skriver sanningen, men sanningen hör du i radiointervjun med advokat Hurtig, och det vet du. Han säger ingenting om vad NB har sagt.
2016-03-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja det var en av Sveriges största sökinsatser, väldigt många hade anmält sig till skallgångsregistret. Men vad har det med mordet att göra? Även efter lisa holm fallet så har MP upplevt ett ökande engagemang. Så jag förstår inte hur du kan få det till något negativt.

Det är oerhört väsentligt eftersom militär som döljer sig under MP:s paraply kontaktade polis på "känning" och de tre litauerna greps. Den handklovade bilden blev viktig som allmänt tidigt misstänkliggörande av NB - via läckta uppgifter från utredare till litauisk press. Bilden avmaskades snabbt i svensk media - mycket snabbt.
2016-03-16, 19:38
Medlem
Citat:
Sökinsatsen som sattes in för söket av Lisa var massivt och förekommer inte om en 17 årig skoltjej försvinner i Sverige, sådana resurser finns inte helt enkelt, i det här fallet ställdes resurser till förfogande.
Vid söket av Lisa deltog enligt polisens uppgifter:
80 poliser med ridande polis 20 tal spårhundar ca 1200 personer Missing People och okänt antal specialmilitär med helikopter, sannolikt med värmesökningskamera på helikoptern.

Militärhelikoptern är bättre utrustad än polishelikopter (gammal modell) men även den senare hade värmesökningskamera.

Det intressanta är att ingen av helikoptrarna upptäckte den lysande rosa jackan på rishögen - den som blev BLÅ på fupbilden och ligger fint ditlagd på grenarna. Vad säger det om mördaren? Stod han där vid rishögen och la den lysande rosa jackan försiktigt ovanpå grenarna och lyfte sedan på en gren och placerade hjälmen med stöd utav plastkrukor på en strategisk plats? Vilka egenskaper har denna mördare? Låter som en både noggrann och uppmärksamhetstörstande person som i andra aspekter vill dölja vad han gör. En motsägelse som heter duga.
Om det inte finns någon annan förklaring.....
2016-03-16, 19:42
Medlem
Citat:
Det verkade som poliser trodde att Lisa var bortrövad och möjligtvis långt borta från Blomberg. Helikoptrarana och ridande poliser kom inte innan dagen efter som gruppeen av familjens vänner hade hittat massa fynd i området. Nu ser det ut som vännerna hade räddat situationen men ändå tycker jag att det låter lite konstigt att de råkade hitta rätt på första försöket. I Blomberg finns massor var vägar och öde hus, skogar och diken. Gruppen råkade få en fullträff i fråga om val av område.

I det här sammanhanget är det också värt att komma ihåg IB:s vittnesmål från Litauen ( innan hon knäcktes av fotot). Ingen från utredande polis har brytt sig om det vittnesmålet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in