2016-03-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
magi skapade allt skrek en rädd ateist, och sen bestämmde man sig för att lära alla barn genom skolsystemet, att allt i universum kommer från magi eftersom det inte finns några bvis för att designerna i universum har designats med ett syfte som endast ett medvetande kan ha när designen skapas.

Vem är man? Var kommer dina gudar ifrån? Magi?
Citera
2016-03-16, 15:36
Medlem
Citat:
Om det inte är magi, vad skulle du kalla det om ingenting exploderar och blir allting ?

Jag behöver ingen förklaringsmodell på dina halmgubbar om vetenskapen.
Citera
2016-03-16, 17:14
Medlem
Citat:
Universums system bevisar inte att en magisk explosion kan designa system som är skapta med ett syfte..

universums system bevisar att skaparen av systemen kunde skapa designen med ett syfte som varken slump eller magi kan komma på.

Vad är det syftet?

För femtioelfte gången, varför är dina gudar inte magi?
Citera
2016-03-16, 17:44
Medlem
Citat:
Allt som ateisten inte förstår går alltid att förklara med magiska explosioner som big bang, och slump.
Big bang är en vetenskaplig teori som det finns belägg för. Det har inget med tro på "magi" att göra.
Och din okunskap om vetenskapliga teorier är fortfarande inget som bevisar att DINA föreställningar är korrekta.
Varför presenterar du inte bevis för DINA påståenden, i stället för att skapa halmgubbar om vetenskapen?
Citat:
Jag kan dock inte tro på nånting
Jo. Du kan kan uppenbarligen tro på en jäkla massa verklighetsfrämmande fantasier.
Citat:
jag kan bara se bevisen
Du verkar inte ha en aning om vad ett bevis är, så nej.

Citat:
ooch designerna i universum bevisar gudarnas medvetenhet och förmåga att kunna skapa system.
Men för helvete. Hur vet du att universum är en design? Du kan ju inte bevisa att universum är designat av en medveten entitet, bara genom att påstå det, det förstår du väl ändå?
Citera
2016-03-16, 17:44
Medlem
Citat:
Allt som ateisten inte förstår går alltid att förklara med magiska explosioner som big bang, och slump.
Jag kan dock inte tro på nånting, jag kan bara se bevisen, ooch designerna i universum bevisar gudarnas medvetenhet och förmåga att kunna skapa system.

Universums system bevisar inte att en magisk explosion kan designa system som är skapta med ett syfte..

universums system bevisar att skaparen av systemen kunde skapa designen med ett syfte som varken slump eller magi kan komma på.

Inte för att jag tror att du som ateistapa kommer förstå att det inte bara finns bevis för att du är en pajas som tror på en obevisad magisk explosion, men att det även finns bevis för att du är skapad av någon som har "lite mer" makt än vad en politiker har.

Ni är så extremt rädda för den onda mansguden som prästen pratat om i tusentals år, så ni har blockerat eran logiska tänkande för att slippa se designbevis för gudarna.

För en medveten människa så en ett system ett fingeravtryck förintelligens, spelar ingen roll om det är ett datasystem eller ett ekosystem.

För en ateist så är system i naturen beviset för att magi har haft tur med slumpen under långa tidsperdioder.

Skillnaden ä medvetenheten.. för det känns ärligt talat som att ni trollar när ni tror på och skriver om en big bang, precis som att en teori bevisar att hela universum var lika litet som en nålspets.. när universum sprängdes och förvandlades till allting.. pga slump eftersom slump kan designa system och allt.
Visa gärna inlägget där jag säger att jag "tror på en obevisad magisk explosion"! För det är väl inte så att du hittar på?
Och jag, med flera, väntar fortfarande på bevis för dina gudar.
Citera
2016-03-16, 17:55
Medlem
Citat:
Återigen: din okunskap om vetenskapliga teorier, är fullkomligt irrelevant. Dina påståenden blir inte mer sanna bara för att du är okunnig om något helt annat.

Jag rekommenderar dig att du avvarar några minuter till läsa på om vad ett argumentationsfel är -tex falsk dikotomi, falsk analogi, cirkelargument, halmgubbe och argument from ignorans - så kanske du inser varför alla dina argument framstår som fullkomligt idiotiska för personer med en grundläggande förståelse för vad logik är.

Citat:
Cirkelargument.
Citat:
Inte för att jag tror att du som ateistapa kommer förstå att det inte bara finns bevis för att du är en pajas som tror på en obevisad magisk explosion, men att det även finns bevis för att du är skapad av någon som har "lite mer" makt än vad en politiker har.
Presentera dina bevis, istället för att 'dunnig kruga' dig om vetenskapen.

Citat:
Ni är så extremt rädda för den onda mansguden som prästen pratat om i tusentals år, så ni har blockerat eran logiska tänkande för att slippa se designbevis för gudarna.
Ateism är avsaknad av tro på gudar. Så nej, en ateist är givetvis inte rädd för någon gud.

Citat:
För en medveten människa så en ett system ett fingeravtryck förintelligens
Nej. Du blandar ihop sådant som vi vet är designat av människor med komplexitet. Du måste belägga att komplexitet innebär design, utan falska analogier.

Citat:
spelar ingen roll om det är ett datasystem eller ett ekosystem.
Jo, det spelar roll. Anledningen till att vi vet att ett datasystem är designat, har ingenting med komplexitet att göra. Det beror på att det finns solklara bevis för att datasystem är något som människor har kommit på och skapat.
Citat:
För en ateist så är system i naturen beviset för att magi har haft tur med slumpen under långa tidsperdioder.
Halmgubbe.
Citat:
Skillnaden ä medvetenheten.. för det känns ärligt talat som att ni trollar när ni tror på och skriver om en big bang, precis som att en teori bevisar att hela universum var lika litet som en nålspets.. när universum sprängdes och förvandlades till allting.. pga slump eftersom slump kan designa system och allt.
Du opererar fortfarande med en falsk dikotomi mellan vetenskap och dina religiösa föreställningar, samt en irrelevant halmgubbe om vad ateister tror.
Citera
2016-03-16, 19:33
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Jag har redan sagt att ni inte är medvetna nog för att kunna greppa vad som krävs för att skapa en design.
Men du har inte presenterat några belägg för trådens topic.

Citat:
Ni måste tyvär vara medvetna innan ni blir medvetna om att manbehöver medvetenhet för att skapa ett system där många små delar måste sättas på rätt plats eftersom systemet inte fungerar om en liten del fattas.
"Vi" är medvetna om att din medvetenhet om medvetande inte räcker till ett medvetet bevis för att gud existerar.

Citat:
Kanske i erat nästa liv så är ni tillräkclig medvetna för att förstå att ett system inte kan sätta alla delar på plats av sig själv.
Om det existerar ett nästa liv så får du väldigt gärna försöka presentera bevis där också.
I detta livet har du inte presenterat ett enda bevis för att gud existerar.
Citera
2016-03-16, 19:49
Medlem
Citat:
Gudarna är på andra sidan tallkotten.. inom oss.

Du får fråga dom själv om du nånsin tar dig igenom tallkottkörteln för att kunna fråga dom.

Det är något av ett misslyckande då för dej, att du inte har något svar. Det är ju ganska centralt för din "argumentation".
Citera
2016-03-16, 20:21
Medlem
Citat:
Nej det finns inte ens något att misslyckas med.. mitt mål är inte att bevisa nånting för folk som tror att det inte finns bevis.
Vad gör du då i den här tråden? Ditt irrelevanta svammel kan du väl ta på någon annan tråd.
Det skulle möjligtvis vara av intresse i tråden "Religion - en mentalsjukdom".

Citat:
Det är helt och hållet upp till er om ni vill ignorera era skapare bara för att prästen skrämmde prutt i byxan på er med prat om en ond gudsgubbe uppe på molnen.

Som ni kanske har märkt så bryr sig inte gudarna om att synas framför alla människor som mentalt inte ens kan hantera 5% av verkligheten.. och defenetivt inte skulle kunna hantera fakta om gudar som dom lärt sig att vara rädda för.

Gudarna har planterat själar.. alla gror men inte många blommar..

ateisterna och religiösa människor är bara fröna som grodde men aldrig lyckades blomma genom att förstå varför dom var medvetna och kännde skilllnad på rätt och fel.

Det finns jättemånga barn som föds utan att bli injicerade med minst 10 kvicksilversbaserade vacciner direkt vid födseln.. "för deras eget bästa" ..

problemet är att barn som inte injiceras med gifter direkt vid födseln, kommer ihåg sina tidigare liv, vilket man såklart kämpat mycket för att få de flesta människor att glömma sina tidigare liv.

Sjukhusen som injicerar kvicksilver i barn bevisar precis som atisterna, Satan..

barn som berättar om sina tidigare liv utan att bli inlåsta på psykhem, vilket dom defenetivt skulle bli här i Sverige där man verkligen vill få tyst på alla som har en fungerande tallkottkörtel.. dessa barn bevisar inte bara gudarna, dom bevisar tidigare liv.

Jag skulle kunna förklara för er vad som hännt här på Jorden, hur många liv ni varit här på Jorden.. och varför ni fortfarande är kvar här.. men jag tror tyvär ni är för nerdummade för att kunna greppa något annat än magiska explosioner som big bang, eftersom det inte går att bevisa oh är därför bekvämt för ateisten som finner lugn i att tro på att magi skapat allt, eftersom ateisten då slipper vara rädd för den onde mansguden som vill ha pengar genom kyrkskatten.

Jag skulle tillåmed kunna förklara hur ni ser vad ni gjorde i era tidigare liv.. men ateister brukar inte vara speciellt öppna för saker som man endast kan bevisa för sig själv.

Det är samma med kontakten med gudar, det är en personlig kontakt som varje enskild människa har med skaparna.. därför kan en präst aldrig nånsin prata om vad att gudarna tycker att alla ska betala kyrkskatten för att dom har tolkat bibeln på det sättet.

Prästerna har ingen kontakt med några gudar, prästerna är bluffmakare precis som politikerna, och dom lever lyxliv i helvetet genom att lura de troende att arbeta och betala skatten.

Så även om ni frågar mig om bevis för gudarna, så kan jag aldrig nånsin tvinga er att förstå vad en design är oc h vad som krävs för att skapa en design... för det är en personlig kontakt mellan er och gudarna..

och ni kommer aldrig få den kontakten genom en kyrka eller nån gudsgubbe uppe på molnen.. eftersom gudarna är inom oss.. och man kommer in i kroppen genom tallkottkörteln.

Så alla svar finns helt enkelt inom oss.. så ni kan fortsätta säga att jag ska bevisa att designerna måste skapa av ett medvetande.. men det är fortfarande upp till er att fatta att en design är ett fingeravtryck för det enda som kan skapa ett system, och det är inte magi.

Politiker och präster har hållt på i tusentals år och fått människor att kolla efter gudar utanför sin egen kropp.

Menar ni att en människas kropp som har så extremt mycket olika designer att den onekligen är ett väldigt fint konstverk, inte bevisar gudarnas kunskap och medvetenhet?

En kvinnas kropp är onekligen väldigt vacker.. för gudarna gillar vackra designer.

Hur menar ni att evolutionen skulle kunna designa en kvinnas kroopp på ett sånnt vackert sätt om det är slump som evolutionerade en kvinnas kropp från apans kropp?

Eller vänta, svara inte ens på den frågan era talande apor lixom lol.
Samma gamla halmgubbar, grundlösa påståenden och irrelevanta trams.
Citat:

Nu får det vara nog med idioti här, ni står kvar på samma ruta1 som ni stod på för flera år sedan nä jag började skriva här på flashback.. ni skrivr ju samma sak fortfarande.. tror inte på något av bevisen som finns.
Det här är verkligen sjuklig projicering. Sök hjälp.
Citera
2016-03-16, 20:39
Medlem
Citat:
Hahahaha klockrent. Som sagt. Det finns inget mer att säga till troende människor som är övertygande om att deras tro bevisar mer än bevisen som dom inte ens kan se från sitt omedvetna mentala stadie.

Så ni vann.. grattis.

Talande trälapor vill gärna vinna i allt, även om dom måste använda ignorans och lögner för att vinna.. så gör dom det.

Det är som i skolan för ateisten, man behöver inte veta nånting om verkligheten så länge man tror på teorin som man skamemorera för att få bra betyg..

tråkigt när ateisten tror sig kunna vinna alla tävlingar/diskutioner i resten av sitt liv genom att bara peka på obevisade teorier lixom, men så blev det med er.

Ta hand om er, Mvh
Har inget med "vinna" att göra. Du får gärna "vinna" för min del, men då måste du backa upp det du påstår. Vilket du naturligtvis inte kan.
Citera
2016-03-16, 20:48
Medlem
Citat:
Hahahaha klockrent. Som sagt. Det finns inget mer att säga till troende människor som är övertygande om att deras tro bevisar mer än bevisen som dom inte ens kan se från sitt omedvetna mentala stadie.
Du är den troende i den här diskussionen och det är du som har bevisbördan. Ett påstående är inte ett bevis.
Citat:
Så ni vann.. grattis.
Detta är ingen tävling, det är en diskussion.
Citat:
Talande trälapor vill gärna vinna i allt, även om dom måste använda ignorans och lögner för att vinna.. så gör dom det.
Precis som mentalsjuka foliehattar som projicerar sin egna undermåliga logikförståelse och intellektuella ohederlighet på andra.
Citat:
Det är som i skolan för ateisten, man behöver inte veta nånting om verkligheten så länge man tror på teorin som man skamemorera för att få bra betyg..
Är du fortfarande kvar i den falska dikotomin mellan vetenskapliga teorier och dina religiösa föreställningar? Ta din bevisbörda.
Citat:
tråkigt när ateisten tror sig kunna vinna alla tävlingar/diskutioner i resten av sitt liv genom att bara peka på obevisade teorier lixom, men så blev det med er.
Ta din bevisbörda.
Citera
2016-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Att en människa är medveten och kan både skapa och bygga designer.. bevisar att människan har DNA från gudar..

Känner inte att det är nödvändigt att för tionde gången förklara varför detta argumentet inte håller..
Kolla alla svar du fått av mig hittills. Och inse att detta är ett diskussionsforum där själva poängen är att man ska ändra sin ståndpunkt om man blir motbevisad av en annan skribent, vilket du blivit för länge sedan. Starta en blogg om du vill predika.
Citat:
eller tror ni att djur kan vara medvetna nog för att ens fråga sig själva om universum är designat av magi eller gudar?
Vad har det med saken att göra?
Citat:
Ateisten har valt att vara en talande apa som skapades av magi.
Nej, det är du som valt att skapa halmgubbar om vad ateister tror.

Citat:
så det kanskeinte är så kontigt att ni inte förstår att ett dataystem är lika mycket en design som ett ekosystem är.. och inget av dom kan byggas med hjälp av explosioner eller slump under långa tidsperioder.
Falsk analogi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in