Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-16, 20:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Inte tror på en? Carson har valt att stödja den kandidat som han anser har störst chans att vinna och som han dessutom, enligt tidigare uttalanden, uppskattar på olika sätt. Om man påstår att Carson inte tror på Trump så ljuger man helt enkelt. Något federalt åtal lär knappast bli aktuellt för övrigt. Hela ditt inlägg dryper av bitterhet och med tanke på vad som hände under natten så är detta inte ett dugg förvånande.

Alltså, vad pratar du om? Utfallet blev ungefär det jag räknade med, vad skulle jag vara bitter över? Vill du bara tjafsa för tjafsandets skull?

Nej det blir nog troligen inget åtal, men det krävs ganska stort vansinne för att erkänna att kandidaten man stödjer inte är kandidaten man vill ha, och att man är en mutkolv.
2016-03-16, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trumps senaste ad:
https://www.instagram.com/p/BDBS8bYGhWr/
Vilket jävla troll Trump är
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nja, men Trump ser honom uppenbarligen som motståndare. Får se om fanboysens kärlek är tillräckligt stark för detta, eller om de bara ser det som ett skämt.

Ryssland kräver respekt, inte kärlek.
Kina är gott exempel.
2016-03-16, 20:10
Bannlyst
Här är en intervju från Morning Joe tidigare idag. Han får en fråga av den kvinnliga programledaren ungefär 6 minuter in i intervjun. -Så Donald, du har varit ganska självsäker att du klarar av det här. Folk börjar förstå att du är på väg att få nomineringen. Vem rådfrågar du regelbundet med, eftersom vi har några väldigt viktiga politiska frågor på tapeten runt om i världen just nu? Vem rådfrågar du regelbundet, så att du är redo från första dagen?

Han svarar ungefär så här: -Jag pratar med mig själv först och främst, för att jag är väldigt smart.
https://www.youtube.com/watch?v=-8QNXiWzb6k
Senast redigerad av Ivanthehoe 2016-03-16 kl. 20:16.
2016-03-16, 20:11
Medlem
usb3s avatar
Haha, denna va rätt kul också...
https://www.youtube.com/watch?v=z-9kZb9nDoE
2016-03-16, 20:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
För det första skulle jag knappast säga att engelsk överklasskulturs främre kännetecken skulle vara ängslig slätstrukenhet eller "oro för vad andra tycker".
Så är väl fallet med all överklasskultur? Alla snobbungar och deras föräldrar är mer eller mindre paranoida inför vad andra tycker. Och om du har studerat Trump noga och är tillräckligt bra människokännare, så förstår du varför han t.ex. betedde sig som han gjorde mot Megyn Kelly, efter att hon frågade ut honom om Rosie O'Donnell.

Trump är på många sätt och vis en ultrasnobb med allt vad det innebär, dock en rolig, cool, aggressiv, manlig och överlag ganska vettig sådan.

Citat:
Den subkulturen om något är full av vansinniga original med minst sagt radikala åsikter. Med visst, med din logik så är väl Gerald Hugh Tyrwhitt-Wilson, Alan Clark och Auberon Waugh alla vita blattar? Extrapolerat – innebär detta också att det motsatta gäller? Är Zlatan, skogsturken och The Ying Yang Twins alla engelska lords?
Ta bara en annan vit blatte som exempel: Schopenhauer. Eller varför inte Strindberg? Kolla vad de brukade skriva om kvinnor. Minst sagt "misogynistiska" åsikter har du där. Och det är lite med just kvinnofrågan som det hela börjar; så fort man har förstått att det är något allvarligt fel i skallen på de flesta kvinnor (de är inte vuxna och har allmänt dålig smak), börjar det rulla vidare till IQ/rasfrågan, och slutligen, den ultimata kronjuvelen: judefrågan.

Citat:
Det lustiga är ju att din sammanfattning av Trump bygger på en projekterad lögn avsänd från samma människor som är Trumps främsta motståndare.
Vad är det för lögn(er) jag drar om Trump? Jag gillar Trump, och jag hoppas att han blir president, men samtidigt har jag inte för avsikt att glorifiera, skönmåla eller förhärliga honom som felfri. Trump är en vit blatte, som sagt, på både gott och ont.

Grejen med blattementaliteten är att den alltid har varit mainstream bland exakt alla européer (ja, även skandinaver), särskilt förr i tiden, men under de senaste hundra åren eller så, när karriär och liknade blev mainstream i västvärlden, och massmedia började bli vanligt, och särskilt efter feminismens genombrott post-1968, då började helt plötsligt betahannefeminismen att bli rådande standard bland västerländska män, detta eftersom man inte vill bli isolerad/utfryst från det feministiska PK-samhället (vilket betyder ingen fitta), eller bli av med jobbet pga tankebrott, osv. För Trump spelar dock detta inte någon roll längre. Länge höll han faktiskt masken och körde ganska PK i de flesta frågor för att fokusera på hans affärer, även om han stundtals var frispråkig och kallade en och annan journalist, "idiot" osv. Men nu har han helt enkelt kastat masken och behöver inte längre bry sig om vad andra tycker eftersom han är superrik.

Citat:
Poängen är att när man sammanfattar Trump som en "vit blatte", så kanske det ligger bra i tungan, men man gör också misstaget att man då köper den nuvarande judaiserade västerländska propagandans förenklade verklighetsbeskrivning, som beskriver hur olika grupper av människor skall bete sig.
Hallå? Vilken värld lever du i? Har du helt missat att judarna har i 2000 år nu dikterat religiöst och moraliskt för européer hur de skall bete sig? Det där uttrycket, "Judeo-Christian civilization", ligger det faktiskt en hel del sanning i.

Citat:
Men i den verkliga verkligheten så är alla dessa ideal bara är en tunn fernissa för en liten storstadselit. Verklighetens folk, the silent majority eller landsbygdens folk (White trash) har aldrig, och kommer aldrig att anamma dessa ideal. Dessa har ingen megafon för att visa på sin existens, men det betyder knappast att dom slutar att existera. Antagligen även chocken blir så stor för etablissemanget när Trumps person får ett så starkt genomslag hos en stor del av befolkningen. "Men, men, men, ni är ju vita människor! Ni skall ju vara timida och rädda för att göra fel. Rösta på några av våra egna betalda kandidater. Annars är ni ju: [insert valfri epitet som "dom" utsett som det värsta man kan vara].

Vanliga människor skiter helt enkelt i vad han säger om kvinnor, att han har en död svan som frisyr eller att han säger rasistiska saker om mexikaner. Man ser i stället detta som ytterligare ett bevis på att han inte tillhör samma gamla förljugna Goldman Sachs-sponsrade elit som har knullat sin befolkning sedan JFK fick skallen avskjuten i Dallas -63. Har inget med blattekultur att göra.
"Död svan som frisyr" var faktiskt bra

Jag tror att det helt enkelt är som så, att du både har något emot blattar och gillar Trump samtidigt, och därför klarar du inte av att objektivt inse och erkänna det obestridliga faktumet att Donald J. Trump är en vit blatte.

Ärligt talat nu, med ett straight face och handen på hjärtat: tycker du själv att Trump's beteende kan beskrivas som stereotypiskt svenskt? Är det inte en enorm skillnad mellan Trump och Jimmie Åkesson? Både Trump och Åkesson står varandra politiskt supernära, men Åkesson är ganska lugn, ödmjuk och ytterst väluppfostrad i jämförelse, medan Trump rockar och fuckar loss i bästa Laserturken-style.
2016-03-16, 20:18
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ryssland kräver respekt, inte kärlek.

Jag pratade inte om Rysslands behov av kärlek eller respekt, utan om kärleken från många fanboys här till Trump.
Tycker du att videoklippet kan tydas på annat sätt än att Demokraterna varit för mjuka mot Ryssland och tycker du det är bra att Trump då blir hårdare mot Ryssland? Kanske exporterar ordentliga vapen till Ukraina?

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Kina är gott exempel.

På vadå?
2016-03-16, 20:23
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Inte tror på en? Carson har valt att stödja den kandidat som han anser har störst chans att vinna och som han dessutom, enligt tidigare uttalanden, uppskattar på olika sätt. Om man påstår att Carson inte tror på Trump så ljuger man helt enkelt. Något federalt åtal lär knappast bli aktuellt för övrigt. Hela ditt inlägg dryper av bitterhet och med tanke på vad som hände under natten så är detta inte ett dugg förvånande.
Han uttrycker ju tydligt att Trump inte var hans första val, inte ens hans andra val. Det är ju då uppenbart att han inte stödjer honom för att han tror på hans politik. Han stödjer Trump för att få ett jobb, vilket är förutom olagligt, såväl oärligt och opportunistiskt som ynkligt.
2016-03-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Så är väl fallet med all överklasskultur? Alla snobbungar och deras föräldrar är mer eller mindre paranoida inför vad andra tycker. Och om du har studerat Trump noga och är tillräckligt bra människokännare, så förstår du varför han t.ex. betedde sig som han gjorde mot Megyn Kelly, efter att hon frågade ut honom om Rosie O'Donnell.

Trump är på många sätt och vis en ultrasnobb med allt vad det innebär, dock en rolig, cool, aggressiv, manlig och överlag ganska vettig sådan.

Ta bara en annan vit blatte som exempel: Schopenhauer. Eller varför inte Strindberg? Kolla vad de brukade skriva om kvinnor. Minst sagt "misogynistiska" åsikter har du där. Och det är lite med just kvinnofrågan som det hela börjar; så fort man har förstått att det är något allvarligt fel i skallen på de flesta kvinnor (de är inte vuxna och har allmänt dålig smak), börjar det rulla vidare till IQ/rasfrågan, och slutligen, den ultimata kronjuvelen: judefrågan.

Vad är det för lögn(er) jag drar om Trump? Jag gillar Trump, och jag hoppas att han blir president, men samtidigt har jag inte för avsikt att glorifiera, skönmåla eller förhärliga honom som felfri. Trump är en vit blatte, som sagt, på både gott och ont.

Grejen med blattementaliteten är att den alltid har varit mainstream bland exakt alla européer (ja, även skandinaver), särskilt förr i tiden, men under de senaste hundra åren eller så, när karriär och liknade blev mainstream i västvärlden, och massmedia började bli vanligt, och särskilt efter feminismens genombrott post-1968, då började helt plötsligt betahannefeminismen att bli rådande standard bland västerländska män, detta eftersom man inte vill bli isolerad/utfryst från det feministiska PK-samhället (vilket betyder ingen fitta), eller bli av med jobbet pga tankebrott, osv. För Trump spelar dock detta inte någon roll längre. Länge höll han faktiskt masken och körde ganska PK i de flesta frågor för att fokusera på hans affärer, även om han stundtals var frispråkig och kallade en och annan journalist, "idiot" osv. Men nu har han helt enkelt kastat masken och behöver inte längre bry sig om vad andra tycker eftersom han är superrik.

Hallå? Vilken värld lever du i? Har du helt missat att judarna har i 2000 år nu dikterat religiöst och moraliskt för européer hur de skall bete sig? Det där uttrycket, "Judeo-Christian civilization", ligger det faktiskt en hel del sanning i.

"Död svan som frisyr" var faktiskt bra

Jag tror att det helt enkelt är som så, att du både har något emot blattar och gillar Trump samtidigt, och därför klarar du inte av att objektivt inse och erkänna det obestridliga faktumet att Donald J. Trump är en vit blatte.

Ärligt talat nu, med ett straight face och handen på hjärtat: tycker du själv att Trump's beteende kan beskrivas som stereotypiskt svenskt? Är det inte en enorm skillnad mellan Trump och Jimmie Åkesson? Både Trump och Åkesson står varandra politiskt supernära, men Åkesson är ganska lugn, ödmjuk och ytterst väluppfostrad i jämförelse, medan Trump rockar och fuckar loss i bästa Laserturken-style.

JÅ och andra kan väl gorma på ganska bra på sina olika torgmöten trots numerärt underläge.
För att inte tala om Ekeroth, ser du honom som en "blatte"?
2016-03-16, 20:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Han har talat för en judisk lobbygrupp tidigare och då gick det såhär: http://www.friatider.se/h-r-f-rklarar-trump-krig-mot-israellobbyn Men betrakta honom för all del som kontrollerad opposition om du vill framstå som hopplöst naiv.

Det var en fråga.
2016-03-16, 21:18
Bannlyst
Citat:
Jag pratade inte om Rysslands behov av kärlek eller respekt, utan om kärleken från många fanboys här till Trump.
Och jag pratade om att Ryssland är och ska alltid bli en motståndare till USA. En sådan som kräver respekt.
Just nu är USA en fiende till Ryssland.
Citat:
Tycker du att videoklippet kan tydas på annat sätt än att Demokraterna varit för mjuka mot Ryssland och tycker du det är bra att Trump då blir hårdare mot Ryssland? Kanske exporterar ordentliga vapen till Ukraina?

Snacka om överanalys.
Klippet är i första hand riktad mot Hillary/D som bara kan skälla/gny
Angående Putin, så föreställs han som en stark och farlig motståndare som (bara?) förstår "tough" manligt språk. Du tolkar det som något negativt. En sann svensk liberal
Tror du verkligen att Putin var så naiv när han "endorsade" Trump? Kanske tror Putin att de kan bli bästisar?
Citat:
På vadå?
Kina är motståndare till Ryssland. Men sådan som spelar enligt reglerna, i motsats till USA.
2016-03-16, 21:48
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Så vitt jag vet vill Donald Trump ha bättre relationer med Ryssland, men av att döma av denna annons så kan man ju undra om så faktiskt är fallet längre. Den ende republikanske presidentkandidat som uttryckligen har sagt att han vill beväpna västukrainska nynazister så att de kan fortsätta att folkmörda nyryssar i östra Ukraina är dock John Kasich:

http://www.nytimes.com/2016/03/04/us/politics/transcript-of-the-republican-presidential-debate-in-detroit.html
Citat:
Ursprungligen postat av John Kasich
I’m not biting. Let me take you around the world, OK? Let me — look, I’m going to take you very quickly.

In Russia, we need to tell them we’re going to arm the Ukrainians with defensive lethal weapons. And we’re going to tell Putin if you attack anybody in Eastern Europe in NATO, you attack Finland and Sweden, which is not in NATO, consider it an attack on us. And he will understand that.

Secondly, I would tell the Chinese you don’t own the South China Sea. Stop hacking us. And we’re going to beef up our cyber command. And we’re going to be in a position to be able to take out your systems if you continue to do this.

Now let’s move over into the Middle East. The Egyptians, they know they’re on their last legs there because of the attack from ISIS. The Jordanians are — really have been our friends. They know that they are at risk. So do the Saudis. So do the Gulf states.

They are our allies, really, or have similar aims, we need to bring them closer to us. Turkey a critical avenue to the Middle East. We have to bring them towards the West, and not towards the East.

Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
JÅ och andra kan väl gorma på ganska bra på sina olika torgmöten trots numerärt underläge.
För att inte tala om Ekeroth, ser du honom som en "blatte"?
Kent Ekeroth är ju för i Sheol jude – såklart är han en blatte!
Senast redigerad av NixYO 2016-03-16 kl. 22:01.
2016-03-16, 21:58
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Nu tycker jag drevet mot honom börjat blossa upp på allvar här i Sverige. I morgonsoffan i SVT fick Mona Sahlin sitta och spy galla oavbrutet och nämnde att hon först och främst stödjer Hillary för att hon är kvinna (vilket säger något om vilken nivå hennes politiska uppfattning ligger på), och det känns som att så fort Trump nämns i svensk media så ska ett scenario där han vinner målas upp som något negativt. Är det inslag från USA intervjuar de enbart de som inte stödjer Trump. Genom att använda meningar som innehåller något av orden "tyvärr", "risk", "hoppas inte" i kombination med "Donald Trump" har blivit ett sätt att vinna lätta PK-poäng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in