2016-03-16, 07:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, och? Han säger inget om vad NB säger, eller om han säger något.Ja, mord ska bevisas. Här nämnde jag tre mord, (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad, som alla är bevisade. I två av fallen finns inga vittnen, i tredje fallet kom mördaren undan bl.a. för att barnen som bevittnade mordet gav fel signalement.

Babbla på du. Jag såg vad du skrev - det finns baara bevis på griftefridsbrott och de såg inte mordet.

Det är bevisat via två domslut så det finns inga problem alls. Det behöver inte ens finnas DNA för att bli dömd för mord och inte få PT.
(Trippelmordet, Dannebackenmordet)

Utöver detta dementerar Hurtig uppgifterna att NB erkänt kontakt:
Citat:
Enligt P4 Skaraborg ska han ha erkänt att han hade kontakt med Lisa Holm – men efter hennes död.
– Det dementeras, säger nu Björn Hurtig till Göteborgs-Posten.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3013393-lisa-holm-mordarens-erkannande-dementeras
2016-03-16, 07:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Utöver detta dementerar Hurtig uppgifterna att NB erkänt kontakt:
Hur står det till med läskunnigheten? Advokat Hurtig dementerar inte att NB erkänt kontakt, advokaten dementerar att advokaten har påstått det.
2016-03-16, 07:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur står det till med läskunnigheten? Advokat Hurtig dementerar inte att NB erkänt kontakt, advokaten dementerar att advokaten har påstått det.
.. det blev kanske fart på dementierna när uppgifterna nådde Litauisk media?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-16, 07:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
.. det blev kanske fart på dementierna när uppgifterna nådde Litauisk media?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Läskunnigheten har förbättrats, grattis. Hur står det till med räkneförmågan? Den litauiska artikeln publicerades 4 mars kl 16:10 svensk tid, GP:s artikel publicerades kl 14:48. http://www.gp.se/sok?q=hurtig&sorting=publishdateESCENDING
Citat:
VÄSTSVERIGE 2016-03-04 14:48:05
Lisa Holm-mördarens erkännande dementeras
2016-03-16, 08:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Läskunnigheten har förbättrats, grattis. Hur står det till med räkneförmågan? Den litauiska artikeln publicerades 4 mars kl 16:10 svensk tid, GP:s artikel publicerades kl 14:48. http://www.gp.se/sok?q=hurtig&sorting=publishdateESCENDING

Jag har full koll på att Hurtig gav exempel - det har jag skrivit från första uttalandet.
Men tänk att NB blev till att må så dåligt plötsligt av dessa tolkningar om att han ändrat sig till att vidrört kroppen?
Och tänk att artikeln uppdaterades med dementier:
uppgifter i litauisk media las ut kl 17.10 (borde vara kl 16.10 svensk tid)
Dementi via GP: Publicerad 14:48, Uppdaterad 16:46.

Citat:
Han säger att han varit i kontakt med sin klient vid ett flertal gånger på senare tid.
Senast i dag efter de här skriverierna.
– Det är en jobbig situation för honom. Han mår dåligt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22384888.ab
Senast redigerad av develi 2016-03-16 kl. 08:19.
2016-03-16, 08:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har full koll på att Hurtig gav exempel - det har jag skrivit från första uttalandet.
Men tänk att NB blev till att må så dåligt plötsligt av dessa tolkningar om att han ändrat sig till att vidrört kroppen?
Och tänk att artikeln uppdaterades med dementier:
uppgifter i litauisk media las ut kl 17.10 (borde vara kl 16.10 svensk tid)
Dementi via GP Publicerad 14:48, Uppdaterad 16:46.
Var hittar du tidpunkten för uppdatering?

Låt oss se. Litauiska artikeln lades ut 16:10. Någon läste den, meddelade NB som meddelade advokat Hurtig som meddelade GP som uppdaterade 16:46, efter 36 minuter. Eller det kanske är tryckfel, det ska stå att NB erkände mordet? Sluta nu.
2016-03-16, 08:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Var hittar du tidpunkten för uppdatering?

Låt oss se. Litauiska artikeln lades ut 16:10. Någon läste den, meddelade NB som meddelade advokat Hurtig som meddelade GP som uppdaterade 16:46, efter 36 minuter. Eller det kanske är tryckfel, det ska stå att NB erkände mordet? Sluta nu.

Via mitt ursprungliga inlägg som är en direkt citering. Jag följde media den dagen nämligen.
Artikeln uppdaterades på em. med dementier.

Under dagen var det full rulle i svensk media sen P4 ursprungligen påstod detta.
På em kom dementier. Uppdaterad 16:46.
Dess innan las det ut i litauisk media kl 16.10:
Nerijus Bilevičius keičia savo versiją: aš turėjau kontaktą su Lisa Holm
Nerijus Bilevičius ändrar sin version: Jag har varit i kontakt med Lisa Holm

..och Hurtig säger att han hade kontakt med NB på grund av skriverierna. Slumpen? Not.

Edit: Det kan lika gärna vara NB själv som läst litauisk media.
Senast redigerad av develi 2016-03-16 kl. 08:33.
2016-03-16, 08:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Via mitt ursprungliga inlägg som är en direkt citering. Jag följde media den dagen nämligen.
Artikeln uppdaterades på em. med dementier.

Under dagen var det full rulle i svensk media sen P4 ursprungligen påstod detta.
På em kom dementier. Uppdaterad 16:46.
Dess innan las det ut i litauisk media kl 16.10:
Nerijus Bilevičius keičia savo versiją: aš turėjau kontaktą su Lisa Holm
Nerijus Bilevičius ändrar sin version: Jag har varit i kontakt med Lisa Holm

..och Hurtig säger att han hade kontakt med NB på grund av skriverierna. Slumpen? Not.
Nej. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6382673
Advokat Hurtig säger i radiointervjun som publicerades kl 10:48 att han vill inte gå in på vad NB har sagt. SR P4 Skaraborg erfar att NB har varit i kontakt med flickan, vilket advokaten senare dementerar att advokaten har sagt.
2016-03-16, 08:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6382673
Advokat Hurtig säger i radiointervjun som publicerades kl 10:48 att han vill inte gå in på vad NB har sagt. SR P4 Skaraborg erfar att NB har varit i kontakt med flickan, vilket advokaten senare dementerar att advokaten har sagt.
Vad är det du inte begriper?
P4 rubrik: Försvarets nya linje: Bilevicius rörde Lisa Holm efter mordet
Litauisk rubrik: Nerijus Bilevičius ändrar sin version: Jag har varit i kontakt med Lisa Holm
GT rubrik: Lisa Holm-mördarens erkännande dementeras
2016-03-16, 08:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad är det du inte begriper?
P4 rubrik: Försvarets nya linje: Bilevicius rörde Lisa Holm efter mordet
Litauisk rubrik: Nerijus Bilevičius ändrar sin version: Jag har varit i kontakt med Lisa Holm
GT rubrik: Lisa Holm-mördarens erkännande dementeras
Vad är det du inte begriper? Advokat Hurtig har inte sagt något om vad NB har sagt, sedan får rubriksättarna skriva vad de vill.
2016-03-16, 08:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är det du inte begriper? Advokat Hurtig har inte sagt något om vad NB har sagt, sedan får rubriksättarna skriva vad de vill.
Hahahahaha. Visst suger det? Påståendena med svarta feta rubriker i svensk media, sen lituaisk media, Hurtig har kontakt med NB pga av skriverierna - och så kommer dementin sen på em.

Det har uppenbart rört i Bileviciuska grytan.

Psst. Det är inte trams och OT. Jag ser ett orsakssammanhang som jag förklarar för dig. Jag är seriös.
Senast redigerad av develi 2016-03-16 kl. 09:00.
2016-03-16, 08:58
Medlem
klurigklurings avatar
Läste på om Polisens DNA register och fick en svindlande tanke. Kan man helt utesluta att att det som inte ska kunna hända har hänt ändå? Ett fatalt misstag i hanteringen vid märkningen av topsen som hamnar i utredningsregistret.

Vore jag anklagad och oskyldig skulle jag kräva en extra kontroll av att DNA profilen i utredningsregistret verkligen är mitt. Det görs en noggrann kontroll av att personuppgifterna stämmer, det är ok. Sen delas provet upp i två delar som måste stämma inbördes, vilket säger bara att provet inte är kontaminerat med främmande DNA, men avslöjar inte att att topsen är felmärkt. Jag gissar att provrören med topsen är märkta med någon slags materialbeteckning som matchas mot en papperslista.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in