2016-03-16, 14:00
Medlem
Tack S.Y.Sophie för hjälpen! Installerade Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86) och då fungerade Umans! Är verkligen tacksam för din hjälp, det betyder mycket för mig att få programet att fungera, tack igen S.Y.Sophie!
Citera
2016-03-16, 15:20
Medlem
AnotherStrangers avatar
Upptäckt en video på SVT Play som inte går att ladda ner med Umans program, har någon en idé om andra sätt att få ner den? Här är länken: http://www.svtplay.se/video/6392499/audition/audition-1
Försöker man ladda ner denna med Uman (alla andra videor på SVT jag testat har fungerat) står det:
Citat:
ERROR: Can't read HDS playlist.
ERROR: Can't read HLS playlist.
Använder Windows 10.
Citera
2016-03-16, 15:50
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Upptäckt en video på SVT Play som inte går att ladda ner med Umans program, har någon en idé om andra sätt att få ner den? Här är länken: http://www.svtplay.se/video/6392499/audition/audition-1
Försöker man ladda ner denna med Uman (alla andra videor på SVT jag testat har fungerat) står det:

Använder Windows 10.

SVT har under en längre tid pratat om att de skall börja använda MPEG-DASH. Denna finns enbart tillgänglig i DASH och inte HLS eller HDS. Stöd för att rippa DASH har börjats arbeta på.

Länk
Citera
2016-03-16, 15:56
Medlem
AnotherStrangers avatar
Intressant, tack. Någon skrev alltså om just denna video på github bara någon timme innan jag skrev här (?), där ser man!
Citera
2016-03-16, 16:07
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Intressant, tack. Någon skrev alltså om just denna video på github bara någon timme innan jag skrev här (?), där ser man!

Ja alltså svtplay-dl som Umans bygger på används flitigt och på dess github sida felanmäls det betydligt mer flitigt med tanke på att utvecklingen sker till stor del där. SVT har ju såvitt jag vet sedan 2013 pratat om att börja använda DASH förmodligen tidigare än så, detta är första gången jag själv ser ett exempel DASH på deras sida. Så lite spännande är det, eftersom DASH har betydligt fler funktioner än HLS och HDS har.

Men jag kan tänka mig att de kommer att publicera klippet i HLS och HDS också då jag misstänker att folk kommer ha problem med att spela upp det på somliga enheter som inte stödjer det.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2016-03-16 kl. 16:11.
Citera
2016-03-16, 19:56
Medlem
Tack för hjälpen. Installerade 2008 och då fungerade allt.

Citat:
Ursprungligen postat av lbl
NEJ! Du ska inte avinstallera nån C++.

Istället ska du Lägga TILL de du inte har.

Det ingår flera olika versioner av MS Visual C++ i t ex Win10 från början.

De används av olika prg, dvs vissa prg kräver t ex 2005, andra prg t ex 2008 versionen.

Jag har:

2005
2008
2010
2013
versionerna installerade.

Installera alla dem du också.

Starta OM datorn mellan varje installation!

Du kan i Kontrollpanelen>Program se vilka versioner du redan har installerade.

.
Citera
2016-03-16, 23:16
Medlem
Ratiospheres avatar
Någon som fortfarande kan rippa från Dplay?

Dom verkar ha lagt in någon bugg som ska blocka strömrippar från Umans program?

För det har ju funkat innan hela tiden, problemfritt. Och jag testade rippa från Öppet Arkiv och där funkade det.

Så jag misstänker att problemet ligger hos Dplay.

Se även mitt tidigare inlägg med felrapport om att inget ID hittas.
Citera
2016-03-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiosphere

För det har ju funkat innan hela tiden, problemfritt. Och jag testade rippa från Öppet Arkiv och där funkade det.

youtube-dl funkar bra, dock får jag bara en flv-fil, men det går ju att koda om med diverse program.
Läste lite i tråden men förstod mig inte helt på om det fick att konvertera direkt med youtube-dl, så om någon vänlig själ vill förklara det lite bättre så vore jag tacksam
Citera
2016-03-17, 00:24
Medlem
Jag gissar att de inte går att komma åt Tv4 play premium utan abonnemang där?
Citera
2016-03-17, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality

finns i umans program mapp "tv4premium" har själv laddat ner där ifrån för ganska läge sen man måste logga in på programmet.
Citera
2016-03-17, 07:33
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba
youtube-dl funkar bra, dock får jag bara en flv-fil, men det går ju att koda om med diverse program.
Läste lite i tråden men förstod mig inte helt på om det fick att konvertera direkt med youtube-dl, så om någon vänlig själ vill förklara det lite bättre så vore jag tacksam
För att lista tillgängliga format med youtube-dl så använder man kommandot -F.

Kod:
youtube-dl.exe -F URL

Därefter väljer man ett formarm vill du ha en mp4 direkt så för dplay väljer du något av hls formaten som listas. Typ så här:

Kod:
youtube-dl.exe -f hls-6352 URL
Om du vill ha högsta kvalité.
youtube-dl gissar per default bästa kvalité om man inte väljer att specificera vilken man vill hämta.
Du är fullt medveten om att det finns en dokumentation för youtube-dl, där man beskriver alla kommandon? Sedan har detta även diskuterats tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Man behöver inte gissa för att dra den slutsatsen. Ska du ha login så köper man det eller fixar det på andra sätt.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2016-03-17 kl. 07:36.
Citera
2016-03-17, 08:07
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiosphere

Post hoc ergo propter hoc.
Umans program bygger på svtplay-dl och detta problem är fixat i master versionen, uman behöver bara uppdatera. Men hen inväntar nog en full release som är på gång.
Tillsvidare har folk som följt och läst den här tråden kunna tillgodose sig med information om att youtube-dl är ett alternativ just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in